ituvirtanen: On kyllä, ja hyvä tuo nollanauhaidea. Olisi kiva saada ruutu vielä tuosta kaulaliitoksesta takaa. Minkälainen etupää ja mikitys tuossa on? Koitan jossain kohtaa napata kaulaliitoskuvan, se on aika samanlainen varmaan kaikissa mun soittimissa... Etupää on belcatin ja mikit on ostettu käytettynä, ovat jostain liukuhihna-ltd:stä tai vastaavasta. Tais lukea "ESP DESIGNED", hioin pois. Soitinhan oli siis alunperin "proto", tarkotuksena tehdän lavaton versio jos pidän tuosta viuhkanauhaisuudesta. Ja pidänhän minä, mutta taidan seuraavaksi tehdä bass VI:n :D Nollanauhasta sen verran, että tykkään ite kovasti, mutta pitäisi B-kielen tulokulmaa muuttaa, koska jäykkä kieli jatkaa nauhan yli samassa kulmassa kuin sille tuleekin. Muiden kielten kohdalla taas on hyväkin, että on pientä kulmaa, niin pysyy paikallaan paremmin. Toisaalta, jos olis satula heti siinä vieressä, samansuuntaisesti, ei olisi moista ongelmaa. Kehitysideoita siis! Basisti, ei siitä mihinkä pääse... |
MPU: Hieno on. Mitä tykkäät viuhkanauhojen soitettavuudesta ja basson soundista? Miten eroaa perinteisestä? Viuhkanauhat on tosi jees, saa isompaa mensuuria sinne missä sitä tarvii ja soitettavuus on kuitenkin mun makuun sama kuin "tavallisessa" soittimessa. Basson soundi on mun makuun vähän överi, siis säätömahdollisuuksien takia. Ei oo aikasemmin tainnu olla 3-tie etuvahvistinta. Kaksi muuta potikkaa on blendi ja vola. Periaatteessa mulle riittäisi pelkät blendi ja vola :D Basisti, ei siitä mihinkä pääse... |
Tän soittimen piti olla alun perin vähä niinku "prototyyppi", eli testasin nollanauhan ja "viuhkamensuurin" yhdistelmää. Sitten aikomus tehdä jossain vaiheessa mahdollisesti samanlainen, mutta ilman lapaa. Katotaan ny, kun seuraava on jo tulilla ja se onkin BASS VI -mukaelma :D Mutta mistä tykkään soittimessa on ehdottomasti juuri tuo nollanauha ja multiscale, hyvä soittaa ja sitten vielä öljykäsittely pähkinällä. Sen huomaa että öljy on armottomampi kuin lakka mitä tulee pinnan epätäydellisyyksiin. Oppia ikä kaikki! (vasta kymmenisen vuotta tätä hommaa tehty, pari välivuotta mukaanluettuna) Basisti, ei siitä mihinkä pääse... |