petteri m 17.01.2018 01:32:24 | |
---|
|
basisti1971 17.01.2018 10:11:15 | |
---|
Moi. petteri m: Siittä niin. Tämän jälkeen ei varmaan kukaans valittele huonoja työkalujaan https://youtu.be/51VDJt-Qm5Q Varmasti valittaa :). Tuo video on kyllä jo melkoinen klassikko instrumenttirakenteluun päin kallellaan olevilla nettisaiteilla. Eikä syyttä, noilla perinteisillä työtavoilla varmasti tehdään varsin suuria määriä instrumetteja muuallakin kuin pakolaisleireillä. T:Samuli |
joseplluissans 18.01.2018 12:12:03 | |
---|
petteri m: Siittä niin. Tämän jälkeen ei varmaan kukaans valittele huonoja työkalujaan https://youtu.be/51VDJt-Qm5Q Hatunnosto kaverille, mutta eittämättä standardit on vähän eri. Basisti, ei siitä mihinkä pääse... |
Matias. 19.01.2018 10:29:50 | |
---|
Tuohan on ihan kuin mun ekan kitaran valmistusta -70 luvulla. Silloin oli tosin talvi ja tein hommia mattojen tamppaustelineen alatason päällä....... Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |
Kefiiri 19.01.2018 10:47:21 (muokattu 19.01.2018 10:48:08) | |
---|
Matias.: Tuohan on ihan kuin mun ekan kitaran valmistusta -70 luvulla. Silloin oli tosin talvi ja tein hommia mattojen tamppaustelineen alatason päällä....... Mulla on kanssa saman merkkinen höylä kuin tuolla videon kaverilla. Sahaustekniikka hänellä on erikoinen. Johtuuko se siitä pöydästä että tuo on ainoa tapa sahata niin ettei koko systeemi notku? Vai eikö puuta vaan saa tuettua mitenkään? En ole musiikin asiantuntija. |
Matias. 20.01.2018 11:00:07 | |
---|
Kefiiri: Mulla on kanssa saman merkkinen höylä kuin tuolla videon kaverilla. Sahaustekniikka hänellä on erikoinen. Johtuuko se siitä pöydästä että tuo on ainoa tapa sahata niin ettei koko systeemi notku? Vai eikö puuta vaan saa tuettua mitenkään? Tuo sahaustekniikka minuakin ihmetyttää. Suoraa ei tuolla tavalla tule, olkapää vaan kipeäksi. Ihmetystä herätti myös rakentajan varsin pölytön ja puhdas vaatetus. Seinällä kaula alaspäin roikkuvissa akustisissa ei ollut virikoneistoja eikä edes niiden reikiä lavoissa. Viimeistely oli useimmissa varsin vaatimaton paitsi yhdessä lähikuvassa Straton body vaikutti tehdastekoiselta. Höyläystekniikka käsihöylällä oli edestakaisin puukontaktissa. Tapa josta täällä päin opetetaan pysymään erossa. Eipä silti. Kuvausryhmän pyöriminen ympärillä ei varmaan ole jokapäiväinen juttu ja voi osaltaan vaikittaa edellämainittuihin asioihin. Ainakin joihinkin niistä. Respektiä kyllä soitinrakentajalle! Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |
Kefiiri 22.01.2018 10:56:43 (muokattu 22.01.2018 10:57:12) | |
---|
Matias.: Höyläystekniikka käsihöylällä oli edestakaisin puukontaktissa. Tapa josta täällä päin opetetaan pysymään erossa. Kiinnitin huomiota samaan. Ehkä kaveri ei ollut saanut senkään vertaa koulutusta höylän käsittelyssä kuin mitä me täällä pohjoisessa. Virittimen reiät noihin kitaroihin tehdään varmaan vasta sitten, kun on selvillä millaisia koneistoja on saatu haalituksi. En ole musiikin asiantuntija. |
Azolith 22.01.2018 12:23:38 (muokattu 23.01.2018 16:04:37) | |
---|
Toi nyt on ihan höpsöä koko video jos puhutaan laadukkaista kitaroista. Kyse lienee enemmän osoituksesta että pätevää/ yritteliästä väkeä on muissakin kuin eläkeläistyvissä ns länsivaltioissa ja ok sinänsä. Tahallaan ei kai sotketa sen kummemmin asioita ja pointi on ihan muualla kuin kitaran teossa. . |
Matias. 23.01.2018 10:48:14 | |
---|
No, feikkiähän tuo on oikeiden kitaroiden kannalta mutta kun entisessä duunissa olin tekemisissä videotuotannon, tai oikeastaan siihen kouluttamisen piirissä, niin tulee mieleen ohjelmatuotannon perusajatus. Ensimmäinen kysymys siinä hommassa on että mitä sillä ohjelmalla yrität sanoa ja seuraava kysymys on että kenelle yrität sen messagesi sanoa. Tämä video on ilmeisesti tosiaan vaan viesti että ollaan aktiivisia noissakin olosuhteissa. Muuten ei päätä eikä häntää vaikka editointi ihan ok. Bluesia, bluesia ja vähän folkkia... |