MPU 26.03.2014 12:33:25 (muokattu 26.03.2014 12:33:35) | |
---|
joseplluissans: Mites kun tuolla on toi teksti "Please note that owing to the 50% coloured polyester yarn content of this fabric it does not have the same mechanical properties as 100% carbon fibre fabric, although it is still a high performance fabric. " http://www.carbonmods.co.uk/Product … /red-carbon-fibre-cloth-fabric.aspx Eipä tuolla ole väliä kun ei sitä koko bassoa leivota tolla kuidulla. Pelkkä pinnassa oleva 0,2mm paksu kerros on tota, loput suunnattua hiilikuitua. Toisaalta yks kaveri teki telen säkkikankaasta ja epoksista eli ei sillä lujitteella niin väliä ole kunhan sitä on riittävästi. Toisia kuituja tarttee enemmän, toisia vähemmän samaan lujuuteen. Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
jtt 26.03.2014 23:28:13 | |
---|
Millainen tuon muotin pinta pitää olla. Toimisko MDF levystä jyrsitty jos siihen vetäis pintaan epoksin. Olis mielenkiintoista kokeilla akustisen kaareva kansi. |
MPU 27.03.2014 07:48:00 | |
---|
jtt: Millainen tuon muotin pinta pitää olla. Toimisko MDF levystä jyrsitty jos siihen vetäis pintaan epoksin. Olis mielenkiintoista kokeilla akustisen kaareva kansi. Jos se pinta vaan on sellainen että siihen ei imeydy mitään niin toimii. Laita ihan ohut lasikudos tuohon MDF:n päälle ja sit epoksilla pinta sileäksi niin toimii varmasti. Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Hillboy 07.04.2014 01:33:45 (muokattu 07.04.2014 01:34:50) | |
---|
Saakura kun on komiaa ! ^^hattu^^ Sitten kun mulla on pari vuotta ylimääräsiä iltoja aikaa joskus harrastella, ehkä viiden vuoden päästä, olis mahtavaa tehdä Wes Lambe meets Carbon Fibre risteytys.. basso ja kitaraa samaan, fanned frets, hiilarikoppa.. ehkä kaulakin.. tai kaula ruusupuusta ym härskiä. Mitä heittäisit hinnaksi ja työmääräksi perus-soitinrakennuskurssiprojekteihin verrattuna ? (Yhden PRS:n oon rakentanu.. se ei ollu ihan halvimmasta eikä helpoimmasta päästä..) -L "Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville |
MPU 07.04.2014 09:38:30 | |
---|
Hillboy: Saakura kun on komiaa ! ^^hattu^^ Sitten kun mulla on pari vuotta ylimääräsiä iltoja aikaa joskus harrastella, ehkä viiden vuoden päästä, olis mahtavaa tehdä Wes Lambe meets Carbon Fibre risteytys.. basso ja kitaraa samaan, fanned frets, hiilarikoppa.. ehkä kaulakin.. tai kaula ruusupuusta ym härskiä. Mitä heittäisit hinnaksi ja työmääräksi perus-soitinrakennuskurssiprojekteihin verrattuna ? (Yhden PRS:n oon rakentanu.. se ei ollu ihan halvimmasta eikä helpoimmasta päästä..) -L Muotit about 150€, hiilet ja epoksit bassoon about 250€. Työtä melkein kolminkertainen määrä (malli, muotti, basso) mutta omassa tallissa tehden jaksottui mukavasti kun joka välissä piti kovettaa epoksia. Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |
Basismi 28.04.2014 14:28:55 (muokattu 28.04.2014 14:29:07) | |
---|
MPU: Muotokielestä sen verran että en löydä mitään tekemisen väärtiä perinnebassoista. En yksinkertaisesti viitsi haaskata aikaani jonkun tuhansia kertoja kopioidun mun mielestä ei parhaalla mahdollisella tavalla toteutetun joiltain osin vajavaisen soittimen tekemiseen. Onneksi asiat voi tehdä monella tapaa. Mua miellyttää näiden ropelihattusoitinten teko. Hieno asenne! Ja basso. + Kun asioista jotain näytät tietävän, onko ihan tekemätön paikka alkaa tehdä vastaavaa vähän päinvastoin työtavalla. Eli väsäisi ensin vaahtocoren muotoon ja kuiduttaa päälle? Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
MPU 28.04.2014 15:47:41 | |
---|
Basismi: Hieno asenne! Ja basso. + Kun asioista jotain näytät tietävän, onko ihan tekemätön paikka alkaa tehdä vastaavaa vähän päinvastoin työtavalla. Eli väsäisi ensin vaahtocoren muotoon ja kuiduttaa päälle? Eipä ole, kauloja olen noin tehnyt. Pinta vaatii vaan enemmän täyttöjä. Ite kun tekee saa sellasta kun tulee |