Aihe: Uusi projekti, ehdotuksia kaivataan!
1 2
MPU
29.11.2013 16:15:28
jtt: Eikä pidä väheksyä psykoakustiikkaa . Se paremman näköinen soi paremmin:)
No tää nyt on niin vissi ja fakta. Samoin kuin se, että mustat bassot käy heviin ja valkoiset poppiin.
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
mgbl
29.11.2013 17:32:56
Mitään järkevää sanottavaa minulla ei ole, paitsi se, että tuskin tarvinnee ensi vuoden alkuun odotella, puut näyttävät olevan jo kotimaan kamaralla.
joseplluissans
29.11.2013 18:09:04
mgbl: Mitään järkevää sanottavaa minulla ei ole, paitsi se, että tuskin tarvinnee ensi vuoden alkuun odotella, puut näyttävät olevan jo kotimaan kamaralla.

Hurraa!! Sitten toivotaan vaan ettei ohkaset viilut oo pahasti halki...
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
mgbl
29.11.2013 18:38:28
Tilasin viime vuonna joulukuun alussa tuolta loimuviilua, ja ainakin ne tuli merta pitkin täysin ehjänä perille. Omissa kuvissa muuten kaksi työn alla olevaa kitaraa (ne jotka on samassa kuvassa) joihin ne viilut on asennettu. Niii-iiin hyvää puuta =)
joseplluissans
29.11.2013 21:53:56
mgbl: Tilasin viime vuonna joulukuun alussa tuolta loimuviilua, ja ainakin ne tuli merta pitkin täysin ehjänä perille. Omissa kuvissa muuten kaksi työn alla olevaa kitaraa (ne jotka on samassa kuvassa) joihin ne viilut on asennettu. Niii-iiin hyvää puuta =)

On komeita! Mä en oo ees ajatellu värjäämistä, mutta toi kansi on muutenkin jo aika värikäs tapaus.
Asiasta toiseen, tota oman designin suunnittelua rajottaa se että kansi on ohkanen...
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
JPHe
29.11.2013 22:08:51
joseplluissans: On komeita! Mä en oo ees ajatellu värjäämistä, mutta toi kansi on muutenkin jo aika värikäs tapaus.
Asiasta toiseen, tota oman designin suunnittelua rajottaa se että kansi on ohkanen...

No entäs rickenbacker padoukista, voisi soundillisesti toimia. Laita tuo kannen kokonaisena kaulan päälle, joloin punainen loistaa vain takaa päin. Rickenbakerissa muuteenkaan tuo neck thru ei ole eteenpäin niin näkyvä ominaisuus...
jtt
29.11.2013 22:15:56
oman designin suunnittelua rajottaa se että kansi on ohkanen...
Jonkin verran joo ,muttei pelkästään tasaisiin kansiin.
http://aijaa.com/YLKZVp
linkissä muutama kuva koeviilutuksesta kaarevaan kanteen.
Old Joe
30.11.2013 00:29:09
mhelin: Tuossa on muuten hieno päätön kitara, virittimet ja talla ei ensimmäisenä pompsahda esille. Lavallisena ja esim. tune-o-maticilla olisi erittäin hieno:

http://www.petermalinoskiart.com/guitars/page_GTRguitar129.htm

Jännästi kyllä petsattu tuo kuusi , tai mänty, miten sen ottaa (Douglas Fir = oregonmänty). Tuo headstock kappale kyllä pistää silmään. Joissain lavattomissa on muuten käytetty pientä (tai joskus isompaakin) lavantynkää, ilman virittimiä tosin. No joo, jokainen tyylillään.

Komea body kieltämättä. Rakennetta tarkemmin tuntematta näyttää aika raskaalta. Mieluummin kannattelen kitaran kaulaa kämmenelläni, kuin painan sitä alas peukalolla. Eipä taida tuon tyyppinen soitin koskaan kotiutua meikäläiselle, paitsi jos siinä olisi lapa virittimillä :)
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
tth69
30.11.2013 16:10:51
Itse törmäsin tällaiseen sankariin, kun selailin design bodeja:

http://youtu.be/5qFZ01N-TPI

Aika oivallinen pointti oli muokata body sen mukaan, mikä on yleisin soittoasento. Istuvalle omansa jne.. Kaverilla on muuten järjettömän hienoja puita varastossa. Kurkatkaa muitakin YouTube pätkiä.
Jos vain taitoa ja uskallusta riittää - mitä itselläni ei vielä ole - niin oma design on must! Taidon voi kyllä korvata tyhmän rohkeudella. Niin mä ainakin teen :)
Kaikki, minkä voi, kannattaa tehdä itse - paitsi jos on vara ostaa valmiina.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)