blaekie 13.04.2013 12:35:11 (muokattu 13.04.2013 12:55:22) | |
---|
s151669: Muutenkin aika hilpeä kytkentä. - Pääteputkea ei taida löytyä joka kaupasta Enpä usko joo, ei ainakaan suomesta kovin helpolla lienee löydy. EDIT: Taitaa niitä tuolta saksan ebaystä löytyä kuitenkin, mutta sehän ei ole suomea ;-) - miten tuo tremolo oikein toimii ? V2a on ihan selvä oskillaattori mutta miten se kytkeytyy audiopolkuun ? Eiköhän se välity tuon V2:n molemmille triodipuoliskoille yhteisen katodivastuksen synnyttämän jännitehäviön summana/erotuksena ko. piirissä Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
hapo 13.04.2013 13:20:02 | |
---|
Vaihdoin 22_F konkan 100_F konkkaan ja hurinat häipy. Kiitos avusta |
s151669 13.04.2013 16:52:29 | |
---|
hapo: Vaihdoin 22_F konkan 100_F konkkaan ja hurinat häipy. Kiitos avusta Hyvä. Rock! blaekie: Eiköhän se välity tuon V2:n molemmille triodipuoliskoille yhteisen katodivastuksen synnyttämän jännitehäviön summana/erotuksena ko. piirissä No niin mäkin sitä kelailin, mutta kun se on ohitettu tuolla c9:llä. Taitaa se rajataajuus olla tosiaan senverran ylempänä kumminkin että tuo toimii. Antikitarasankari |
teemu-t-k 17.04.2013 17:33:17 (muokattu 17.04.2013 17:36:50) | |
---|
blaekie: ...Nyt täytyy kyllä sanoa että mitä ruotsalaispoika on ajatellut tuolla 1M / 5000Pf matriisilla tuossa triodi/pentodin edessä toimettavan. Aika erikoinen kytkentä, ei ainakaan tavanomainen. Jaa ei? Tosta kytkennästä on oikeasti epätavanomaisuus kaukana. Käytännössähän kyseessä on pelkkä RC ylipäästösuodin. Kytkemällä useampi sellainen "sarjaan" voidaan suotimen arvoa - ja samalla siis suotimen vasteen jyrkkyyttä - kasvattaa, tässä tapauksessa siis 5:n asteen suotimeksi. Ja niin... Ideahan moisessa ylipäästösuotimessa on siis suodattaa mahdollisimman tehokkaasti tremolo oskillaaattorin tuottama matala taajuuskomponentti helvettiin hurisemasta pois audiokaistalta. Vastaavan ratkaisun löytää varmaan sadoista vanhoista kitaravahvistimista. |
s151669 17.04.2013 20:03:24 | |
---|
teemu-t-k: Vastaavan ratkaisun löytää varmaan sadoista vanhoista kitaravahvistimista. Heitä edes yksi ? Yleensähän ylipäästöt on tehty vain liian pienillä kytkentäkonkilla asteitten välillä. Antikitarasankari |
blaekie 17.04.2013 20:07:23 | |
---|
s151669: Heitä edes yksi ? Yleensähän ylipäästöt on tehty vain liian pienillä kytkentäkonkilla asteitten välillä. Satojen tremolo ratkaisuiden puolesta en menis välttämättä vannomaan, mutta kyllä se Voxissakin on tuolta osin noin toteutettu -> http://www.drtube.com/schematics/vox/ac15fact.gif Seison korjattuna Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon. |
s151669 17.04.2013 22:23:01 | |
---|
No niinpäs onkin... eipä vaan ole Fenkuissa tai Marsuissa tullut vastaan. Tietty Fendereissä on tyypillisesti opto ja Marshalleissa nyt mitään tremoloja tai kaikuja :) Antikitarasankari |