Aihe: Kuristin
1 2
blaekie
13.04.2013 12:35:11 (muokattu 13.04.2013 12:55:22)

s151669: Muutenkin aika hilpeä kytkentä.

- Pääteputkea ei taida löytyä joka kaupasta

Enpä usko joo, ei ainakaan suomesta kovin helpolla lienee löydy.

EDIT: Taitaa niitä tuolta saksan ebaystä löytyä kuitenkin, mutta sehän ei ole suomea ;-)

- miten tuo tremolo oikein toimii ? V2a on ihan selvä oskillaattori mutta miten se kytkeytyy audiopolkuun ?

Eiköhän se välity tuon V2:n molemmille triodipuoliskoille yhteisen katodivastuksen synnyttämän jännitehäviön summana/erotuksena ko. piirissä
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
hapo
13.04.2013 13:20:02
Vaihdoin 22_F konkan 100_F konkkaan ja hurinat häipy. Kiitos avusta
s151669
13.04.2013 16:52:29

hapo: Vaihdoin 22_F konkan 100_F konkkaan ja hurinat häipy. Kiitos avusta

Hyvä. Rock!

blaekie: Eiköhän se välity tuon V2:n molemmille triodipuoliskoille yhteisen katodivastuksen synnyttämän jännitehäviön summana/erotuksena ko. piirissä

No niin mäkin sitä kelailin, mutta kun se on ohitettu tuolla c9:llä. Taitaa se rajataajuus olla tosiaan senverran ylempänä kumminkin että tuo toimii.
Antikitarasankari
teemu-t-k
17.04.2013 17:33:17 (muokattu 17.04.2013 17:36:50)
blaekie: ...Nyt täytyy kyllä sanoa että mitä ruotsalaispoika on ajatellut tuolla 1M / 5000Pf matriisilla tuossa triodi/pentodin edessä toimettavan. Aika erikoinen kytkentä, ei ainakaan tavanomainen.

Jaa ei? Tosta kytkennästä on oikeasti epätavanomaisuus kaukana.

Käytännössähän kyseessä on pelkkä RC ylipäästösuodin. Kytkemällä useampi sellainen "sarjaan" voidaan suotimen arvoa - ja samalla siis suotimen vasteen jyrkkyyttä - kasvattaa, tässä tapauksessa siis 5:n asteen suotimeksi.

Ja niin... Ideahan moisessa ylipäästösuotimessa on siis suodattaa mahdollisimman tehokkaasti tremolo oskillaaattorin tuottama matala taajuuskomponentti helvettiin hurisemasta pois audiokaistalta. Vastaavan ratkaisun löytää varmaan sadoista vanhoista kitaravahvistimista.
s151669
17.04.2013 20:03:24

teemu-t-k: Vastaavan ratkaisun löytää varmaan sadoista vanhoista kitaravahvistimista.

Heitä edes yksi ? Yleensähän ylipäästöt on tehty vain liian pienillä kytkentäkonkilla asteitten välillä.
Antikitarasankari
blaekie
17.04.2013 20:07:23

s151669: Heitä edes yksi ? Yleensähän ylipäästöt on tehty vain liian pienillä kytkentäkonkilla asteitten välillä.

Satojen tremolo ratkaisuiden puolesta en menis välttämättä vannomaan, mutta kyllä se Voxissakin on tuolta osin noin toteutettu -> http://www.drtube.com/schematics/vox/ac15fact.gif
Seison korjattuna
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
s151669
17.04.2013 22:23:01

No niinpäs onkin... eipä vaan ole Fenkuissa tai Marsuissa tullut vastaan. Tietty Fendereissä on tyypillisesti opto ja Marshalleissa nyt mitään tremoloja tai kaikuja :)
Antikitarasankari
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)