Aihe: DIN-liitin ja vanhan raudan kytkeminen uuteen
1 2
taikakameli
29.04.2013 19:34:24 (muokattu 29.04.2013 21:37:21)
e. ei mitään sittenkään
Yea, thou I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil; for I am the evilest son of a bitch in the valley.
uusiipe
29.04.2013 21:39:29
Tortu: e. ei mitään sittenkään

Oliko sulake VL1 menny?
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
taikakameli
29.04.2013 22:39:27 (muokattu 29.04.2013 22:42:10)
uusiipe: Oliko sulake VL1 menny?

En oo tarkistanut, mutta jos näin olis niin silloinhan koko systeemin piäis olla pimeenä ja vika on ainoastaan vahvistimen syötössä. Luulin jo ratkaisseeni asian ja poistin edellisen kirjoituksen, mutta toisin kävi enkä jaksanut kirjoittaa uudestaan. Ei pitäisi väsyneenä tehdä näitä juttuja.

Ja olin siis epähuomiossa laittanut toisen diodin esto- ja toisen myötäsuuntaan. Meinas muuntaja syttyä palamaan. Mulla on nyt tossa BY126 tilalla BY500, tällä kertaa molemmat oikein päin, mutta silti ei kulje virta vahvistimelle. Ei tää nyt maailmanloppu ole kun ei toi pikku trankkuvahvari ees kuulostanut yhtä hyvältä kuin putkivahvarin läpi ajettuna, mutta olishan se kiva jos tän sais 100% toimintakuntoon.

eli: http://i109.photobucket.com/albums/n42/Simo-S/kuva3_zps61d5ea67.jpg Pinniltä 11 mitatessa 15VAC ja -22VDC. Pinnillä 13 19VAC ja -18VDC. Tasasuuntimien jälkeen (ennen elkoja) häviävän pieniä jännitteitä, jotain 0,3mVDC ja 3mVAC luokkaa. +3 ja +6 näyttää 0VAC ja taas 0,3mVDC eli suotoelkot ainakin toimii :)

Pitäisikö nuo nyt oikesti laittaa estosuuntaan jotta tämä toimisi taas? Millä ihmeen logiikalla?
Yea, thou I walk through the valley of the shadow of death, I will fear no evil; for I am the evilest son of a bitch in the valley.
uusiipe
30.04.2013 07:03:37
Sorry, tarkoitin tietysti VL3:a.
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
blaekie
30.04.2013 11:22:41

Tortu: Ja olin siis epähuomiossa laittanut toisen diodin esto- ja toisen myötäsuuntaan. Meinas muuntaja syttyä palamaan. Mulla on nyt tossa BY126 tilalla BY500, tällä kertaa molemmat oikein päin, mutta silti ei kulje virta vahvistimelle. Ei tää nyt maailmanloppu ole kun ei toi pikku trankkuvahvari ees kuulostanut yhtä hyvältä kuin putkivahvarin läpi ajettuna, mutta olishan se kiva jos tän sais 100% toimintakuntoon.

eli: http://i109.photobucket.com/albums/n42/Simo-S/kuva3_zps61d5ea67.jpg Pinniltä 11 mitatessa 15VAC ja -22VDC. Pinnillä 13 19VAC ja -18VDC. Tasasuuntimien jälkeen (ennen elkoja) häviävän pieniä jännitteitä, jotain 0,3mVDC ja 3mVAC luokkaa. +3 ja +6 näyttää 0VAC ja taas 0,3mVDC eli suotoelkot ainakin toimii :)

Pitäisikö nuo nyt oikesti laittaa estosuuntaan jotta tämä toimisi taas? Millä ihmeen logiikalla?

Kieltämättä hieman sekava tilanne. Mutta sulake ehjä ?, käämit ei poikki ? Keskiulosotto maissa ? Ehjät diodit , ja skeman mukaisesti oikeinpäin ?
Ei pitäisi olla mitään ihmeellistä.
Ihan ei avautunut nuo mittauksesi? eli pinneissä 11 ja 13 AC:ta ja DC:tä ?
Vaihda ne diodit viimeistään tässä vaiheessa.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)