No mitenkäs tollanen sitten toimis: http://www.biltema.fi/osteri/osteri … mp;linkki=17636.htm&tuote=17636
Ei varmaan oo mikään äänettömin, mutta hoitaako hommansa paremman puutteessa? Toimii. Itselläni ollut, ei just tuollainen, mutta samantasoinen halpis-kompura. Jos kynäruiskulla maalaa työpaineena 1.5 ... 3 bar, niin yhdellä säiliöllisellä tuhistelee melkoisen pitkään. Soittimen pintakuvioinnin tekemisessä, lakkaamisessa tms ei pumpun tarvitse käynnistyä kovinkaan montaa kertaa, joten ei sen pumpun kiinnileikkaamisesta ihan heti ole pelkoa. Mutta ehdottomasti vedenerotin lähtöön.
Mun oma kalusto ruiskuhommissa on Badgerin 360-7 ja 250-2, kompura on pieni Sparmax. 70W ja 20l/min on aika köykänen, mutta kun antaa välillä jäähtyä, niin sen kanssa tulee toimeen. Tuo Sparmax on ollut mulla 9V, ja ainoa vika siinä on ollut yhden kumitassun rikkoontuminen. Jos ihan älytöntä tuottoa ei tarvitse, niin voin varauksettomasti suositella. Badgerin ruiskuista on olemassa "näköispainoksia", mutta itse en menis hankkimaan. Edes pikkuhommiin. Niiden suuttimet & neulat on vähän täältä sinne päin, ja tuppaavat alkamaan räkimisen just vikapaikassa.
Ilman tuoton kanssa ei mun mielestä alkaa temppuilemaan auton renkaiden ja aerosolipaineen kanssa. Rankaat ON hankalia. Kun vähän miettii sen painetta/tiavuutta ja ynnäilee, kuinka usein sitä tarvitsee täyttää, niin samantien kompuran ottaminen siihen maalauspaikalle alkaa tuntua itsestään selvältä. Toinen syy joka puhuu rengasta vastaan, että sen paineen tuotto ei pysy pitkään vakiona. Paineen hiipuessa maalausjälki alkaa mennä ruvelle. Aerosolien paha puoli on kaasun jäähtyminen pullon tyhjentyessä. Siinä vaiheessa kun pullo hönkii viimeisiään, on pullon sisälämpö ja saman tien kaasun lämpö niin matala, että huonolle letkulle koittaa viimeiset ajat.
Tuo mun setin hinnaksi tulee vähän reilu 350€, ja sillä tekee jo aika paljon.
my guitar is humming... next it has to learn the lyrics...