Aihe: mikrofonien valmistus?
1 2
hape
31.07.2008 10:15:39

Hiton hyvä mikki on myös Gyraf G7: http://www.gyraf.dk/gy_pd/g7/gic.htm

Tota mäki oon katellu. Mutta mistä noita C12-kapseleita oikeen saa? Tai kunnon isokalvosia kapseleita noin ylipäätään?
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
kivi
31.07.2008 10:45:06

http://i209.photobucket.com/albums/bb292/Nisus_2007/PICT0005.jpg Kytkis oli tuossa, koitan kaivella kun vähän elpyy

Kiitoksia.

Jos artikkelissa on muuta tietoa, sekin kiinnostaa. Vaikka mikkejä olen koonnut, purkanut ja mitannut, niiden rakenteen salat ovat mullekin hieman hämäriä paikoitellen. Niinku esim magneettien suunta vs käämin suunta vs asetelman suunta, joita pitää aina miettiä tosi kauan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kefiiri
31.07.2008 11:09:53
Niinku esim magneettien suunta vs käämin suunta vs asetelman suunta, joita pitää aina miettiä tosi kauan.

Juu, nopeimmin selviää ihan vaan tyhmänä kokeilemalla. Äänipäiden ollessa kyseessä mä kasaisin ne vaikka teipillä jonkinlaiseksi pötkyläksi ja kokeilisin sitten tankomagneettia eri suunnilta.

Yksi tapa voisi olla se että äänipäät olisivat kielten alapuolella ja magneetti yläpuolella. Magneettikentän muutokset tulisivat äänipäälle samasta suunnasta kuin nauhaa käytettäessä. Urpon näköistä tietysti!
kivi
31.07.2008 12:09:48
Yksi tapa voisi olla se että äänipäät olisivat kielten alapuolella ja magneetti yläpuolella. Magneettikentän muutokset tulisivat äänipäälle samasta suunnasta kuin nauhaa käytettäessä. Urpon näköistä tietysti!

Aaa, Rickenbacker Frying Pan -tyyliin! Se oliskin aika lailla kitarahistoriaa. Tai sitten laittais johonkin kammettomaan stratoon pienen ashtrayn jonka sisään magneetti tulee - vai tuottaisiko magnetisoitunut ashtray lisää häröä sivusuunnilta?

Mä luulen kuitenkin, että parhaiten muutokset kuuluvat kun magnetismi on äänipäissä itsessään, ja kieli vain värähtelee kentässä. Vai onko kukaan muu kuin Rickenbacker edes yrittänyt kielten päältä magneettia myöhempinä aikoina - ja niitä bassoja kokeilleena täytyy sanoa, et aika "vintage" on se soundi eikä edes aina niin hyvässä...
;-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kefiiri
31.07.2008 12:48:41
Mä luulen kuitenkin, että parhaiten muutokset kuuluvat kun magnetismi on äänipäissä itsessään, ja kieli vain värähtelee kentässä.

Onkos sun äänipäissä metallikuori vai muovinen? Meinaten, että rajaako se metallikuori mahdollisesti magneettikentän pääsyä äänipään sisään?

Siitä tulikin mieleeni ovela temppu: jos magnetoisi puolet stereoäänipäästä syöttämällä hieman tasavirtaa toisen kanavan kelaan, vähän field-coil kaiuttimien tapaan? Taitais kyllä käämi kärähtää ennen kuin huomattavampaa magneettisuutta saataisiin aikaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)