Twinkle 23.10.2007 15:50:09 | |
---|
jos tuon uraltonen rakentaminen yhä kiinnostaa, niin ao. linkistä löytyy meikäläisen dokumentti aiheesta. Kannattaa vilaista, olen yrittänyt olla aika tarkka sen kanssa ja siitä nähnee aika hyvin, riittääkö usko omaan rakennuskykyyn. Kyseessä on siis tuon uraltonen eka versio, mikä poistui myynnistä jossakin vaiheessa mutta periaatteet on hyvin samanlaiset tuossa uudessakin. http://solar.hamk.fi/~foholmqtu/uraltone_rakentaminen.php |
Väsykäsi 23.10.2007 16:55:08 (muokattu 23.10.2007 17:00:35) | |
---|
Joo hyvä artikkeli oli mutta kyllä se tube amp doctorin mikä lie paketti vaikutti hieman mukavemmalta. Tarkoitan mitä mitä mielipiteitä paketista onko joku kokeillut Rokilla ei rikastu kuin roudarit! |
Väsykäsi 26.10.2007 23:08:24 | |
---|
Rokilla ei rikastu kuin roudarit! |
darrell 27.10.2007 01:22:40 | |
---|
Tuohon tarvitset vielä jonkun tyhjän wah-pedaalin. Kannattaa sen metsästäminen aloittaa hyvissä ajoin sillä meinaa olla kiven alla ne edulliset. Jos on jotain muitakin tilaustarpeita, niin Thomannilta tms. halvin runko, johon uudet sisuskalut, tyyliin http://www.thomann.de/fi/behringer_hb01_hell_babe.htm Ei tuossa paljon ylimääräistä tule pelkän kotelon ja vatkaimen hinnan päälle. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
pöpö 28.10.2007 10:19:40 | |
---|
Mitenkäs.. tälläin asiasta vähän poiketen.. kun mulla olis laatikko jo tehty ja kaijutinkin löytyy, mutta en saanut rakentamaani trankkuvahvistinta toimiin, niin löytyiskö jostain jokin valmis putkivehje tuonne sisälle.. suht halvalla siis? =) MiKs Mä OoN TäÄlLä, VaI SiElLä.. Ai MiSsÄ? EnKö Mä SaIs OlLa JuSt TäSsÄ? |
dbv 01.11.2007 12:43:26 | |
---|
Jos on jotain muitakin tilaustarpeita, niin Thomannilta tms. halvin runko, johon uudet sisuskalut, tyyliin http://www.thomann.de/fi/behringer_hb01_hell_babe.htm Ei tuossa paljon ylimääräistä tule pelkän kotelon ja vatkaimen hinnan päälle. Huomaa, että tossa Hellbabessa perinteisen potentiometrin homman hoitaa ledi ja LDR (light dependent resistor), joten potikan saaminen tuohon on hyvin hankalaa. Suosittelen jotakin toista runkoa. |
darrell 01.11.2007 23:09:13 (muokattu 01.11.2007 23:11:18) | |
---|
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
dbv 01.11.2007 23:24:38 | |
---|
Tarkoitatko, että ei löydy, vai että kiinnittäminen on hankalaa (saada?) Ainakin osia löytyy: Siinä spedussa ei ole a) potikkaa b) kiinnitystelinettä potikalle c) "hammastankoa" mikä perinteisissä waheissä pyörittää potikkaa Ei kannata hankkia tota koteloksi, minä tein sen virheen aikanaan! |
s151669 02.11.2007 08:52:52 | |
---|
No eikö sitä lediä ja ldr-vastusta olisi voinut uusiokäyttää ? Voi tietysti vaatia tapauksesta riippuen hieman enemmän kokeilua ja vastusten vaihtelua kuin varmasti oikean potikan käyttö. Ja tulee taatusti rahinaton ja kulumaton "potikka" ;-) Jyrki |
dbv 02.11.2007 11:11:33 | |
---|
No eikö sitä lediä ja ldr-vastusta olisi voinut uusiokäyttää ? Voi tietysti vaatia tapauksesta riippuen hieman enemmän kokeilua ja vastusten vaihtelua kuin varmasti oikean potikan käyttö. Ja tulee taatusti rahinaton ja kulumaton "potikka" ;-) Kyllähän se periaatteessa toimii ihan yhtä hyvin ku toi potikkakin. Säätövara on sitten asia erikseen! Mulla toi behkun spedu nitisi niin v-mäisesti, et ennemmin otan rahisevan ja kuluvan potikan (sille voi sentään tehdä jotain) :) |