Jannipaali 09.07.2007 19:25:01 | |
---|
Ihan oikeelta peililtä mun silmään näytti. Ja mitä itse tuota keskustelua luin, niin sitähän se on. "We're either gonna die, or we're gonna fly" - Jamie Hyneman |
leksi-B 09.07.2007 20:41:51 | |
---|
miksei kitillä? sen saa ihan sileäksi hiottua ja siihen tulee se peilitarra päälle niin ei se sieltä tarran alta mihinkään näy.. Basso se mukava soitin! |
Little Savage 09.07.2007 20:50:23 | |
---|
joku vois selventää muuten että oliko tehty kalvolla vai ohuella peiliplexillä? komia kepukkahan toi muuten on. kolmannella sivulla kaveri sanoo näin "but anyway! as for the mirror - its acrylic garden mirror. i use a dremel type tool with a little router bit in it to cut it. and or the headstock i use a heat gun to bend it to the shape. its pretty easy to work with really." arcylic garden mirror. Luultavasti akryyliä. Tie jolla ei ole esteitä ei luultavasti johda mihinkään. |
Pavezer 09.07.2007 21:44:25 | |
---|
|
Puavali 09.07.2007 22:30:51 | |
---|
miksei kitillä? sen saa ihan sileäksi hiottua ja siihen tulee se peilitarra päälle niin ei se sieltä tarran alta mihinkään näy.. Se kitti, varsinkin jos sitä on kolontäydeltä, kuivuu hitaasti ja painuu vähitellen kuopalle. Ja tuntuu jotenkin huonosti soivalta kohdalta kitaran rakenteessa. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
santa 10.07.2007 09:34:12 (muokattu 10.07.2007 09:41:32) | |
---|
Akryylipeiliähän saa esim Foiltekiltä: http://www.foiltek.fi/akryyli/akryyli.html On varmaan tuo akryyli pikkusen näppärämpi työstää kuin lasipeili. :) myydääkö tällaista suomessa ja jos myydään niin mistäs voisi tilailla? Edit: tuollahan oli tuo hinnastokin. Tuohan voisi olla erinomainen vaihtoehto muodokkaille kepeille. minulla taas on tasapintainen kauttaaltaan joten helpompi oli varmaan vielä tuo kalvo mutta kalvon kestävyys on sit toinen juttu. tuolla näkyi olevan hinnastossa 1,5mm-3mm asti noita akryylipeilejä. neliöhinta oli 55-130 oravan nahkaa. mutta pirkule... kun tulis nätti. |
s151669 15.07.2007 07:57:37 | |
---|
Se kitti, varsinkin jos sitä on kolontäydeltä, kuivuu hitaasti ja painuu vähitellen kuopalle. Ja tuntuu jotenkin huonosti soivalta kohdalta kitaran rakenteessa. Kaksikomponenttikitti ei kutistu. Saatavilla vaikka biltemasta. Sointiin en ota sitten kantaa :-) Jyrki |
Puavali 15.07.2007 08:08:13 | |
---|
myydääkö tällaista suomessa ja jos myydään niin mistäs voisi tilailla? Edit: tuollahan oli tuo hinnastokin. Tuohan voisi olla erinomainen vaihtoehto muodokkaille kepeille. minulla taas on tasapintainen kauttaaltaan joten helpompi oli varmaan vielä tuo kalvo mutta kalvon kestävyys on sit toinen juttu. tuolla näkyi olevan hinnastossa 1,5mm-3mm asti noita akryylipeilejä. neliöhinta oli 55-130 oravan nahkaa. mutta pirkule... kun tulis nätti. Neliö riittää neljästä kuuteen kitaraan. Mitehän kalvo kestää, jos vetää kirkkaan lakan sen päälle? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
darrell 15.07.2007 11:01:40 (muokattu 15.07.2007 11:02:02) | |
---|
Prätkän taustapeilin laittaisi lapaan kiinni, niin selkä yleisöön päin soittavat (kun jännittää liikaa) näkisi yleisön reaktiot. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
santa 02.08.2007 13:06:37 | |
---|
dodiin. tavaraa hankittu. eli emg-81 - kullatut nupit - kullattu mikki kehys - kromi talla (ei löytyny kullitettua) ja kromi kalvo johon kontakti muovi laitettu päälle naarmujen ehkäisyksi. mistä reunalistaa??? millbrookilla kyllä on luettelo netissä mutta ei ainuttakaan kuvaa. |
santa 09.08.2007 10:16:25 | |
---|
dodiin. alkaa taas valmistua eli waree vailla valmista kamaa. oli yllättävän helppoo jyrsiä reunalistalle kolo. komia tulee. laitetaan rojektista kuvaa sitten kun kerkee. ainut miinus tulee randyn maalatuista straipeista. jää nimittäin näkyviin mutta eiköhän hyvä tule ajan kanssa. ostin locliten pikaliimaa jolla teipin kanssa laitoin listan paikalleen. helppoa hommaa. |
santa 14.08.2007 13:01:35 | |
---|
|
leksi-B 14.08.2007 21:01:34 | |
---|
Komian näkönen tuli kitarastas. Basso se mukava soitin! |
Sulo-Wilen 22.08.2007 14:20:06 | |
---|
Komea tuli kitarasta kyllä! Itse olisin ainakin hetken harkinnut peilirosteria, mutta ehkä sitten hylännyt sen naarmuuntumisen takia.. Hetko, harjattu rosteri? ja joo, niinpä tietenkin, sormenjälkien poisto on liki mahdotonta. antaa olla? |
Murgo 22.08.2007 15:43:53 | |
---|
Komea tuli kitarasta kyllä! Itse olisin ainakin hetken harkinnut peilirosteria, mutta ehkä sitten hylännyt sen naarmuuntumisen takia.. Hetko, harjattu rosteri? ja joo, niinpä tietenkin, sormenjälkien poisto on liki mahdotonta. antaa olla? Alumiininen turkkilevy on kova sana :) Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
PIM 22.08.2007 16:37:47 | |
---|
|
Juniper 22.08.2007 17:56:17 | |
---|
|
santa 23.08.2007 09:37:30 | |
---|
joo. elikkäs nyt on vastauksen aika tohon kepukkaani. se siis on kalvo johon liikkeessä laittoivat kontakti muovin joka estää naarmuntimista. nyt olen joka päivä soitellut parisen tuntia per päivä mutta yhtäkään naarmua ei ole vielä tullut. toisaalta kun kontakti kalvon laitattaa siihen niin peilattavuus kärsii mutta sitä on vielä ihan yllin kyllin siltikin. |
Sulo-Wilen 23.08.2007 12:45:32 (muokattu 23.08.2007 12:47:25) | |
---|
Alumiininen turkkilevy on kova sana :) Jep, mutta rystyset kuluu. Toisaalta, onhan olemassa se vanha sanonta: että se mikä ei tapa, vituttaa. Tossa mirra-crome- maalissa pitää olla varmaankin aivan sairrrrrrraaaan hyvät pohjat!! |
Puavali 23.08.2007 17:11:49 | |
---|
joo. elikkäs nyt on vastauksen aika tohon kepukkaani. se siis on kalvo johon liikkeessä laittoivat kontakti muovin joka estää naarmuntimista. nyt olen joka päivä soitellut parisen tuntia per päivä mutta yhtäkään naarmua ei ole vielä tullut. toisaalta kun kontakti kalvon laitattaa siihen niin peilattavuus kärsii mutta sitä on vielä ihan yllin kyllin siltikin. Oisko voinu laittaa kirkkaan lakan sen kalvon päälle? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |