Aihe: orange ad15 schemasta pari kysymystä..
1 2 3 4 5
jo_tu
25.07.2007 18:32:26
vastaampa itse itselleni, eli tuolla aikenampsin sivuilla on hyvin selostettu perus long-tail vaiheenkääntäjän periaate. jospa tuo linkki auttaisi myöhemmin muita...

http://www.aikenamps.com/LongTailPair.htm
jo_tu
29.07.2007 11:42:11
lisäsin muutamat projektikuvat...

http://users.jyu.fi/~arjotuli/ad15/

vahvistimesta uupuu vielä ulostulomuuntaja ja vähän pikkuosaa... läpivientikumeja etc... loput rojut on tulossa uraltonelta.
jo_tu
03.08.2007 14:48:47 (muokattu 03.08.2007 14:49:16)
jee jee, nyt ois tossa viereisessä postissa päätemuuntaja ja loput rojut. ei muutaku polkemaan postiin ja paketti kotia ja rojut sisään. ja jos savut tulee ulos niin litkut lärviin ja kansainväliseen seuraan jkl:n keskustaan suremaan menetyksiä. kohta se nähdään ja kuullaan...

mites toi nupin kotelo. oletteko mitä materiaalia käyttäneet? itsellä mielessä liimapuulevy, vaneri, mdf levy... kopan koko 300x470x180mm noin niinkuin suurinpiirtein...

nyt postiin!!
jo_tu
03.08.2007 21:13:40
no nyt toimii muuten mutta tonestack ei toimi oikein. sen kimppuun pureudutaan huomenna. mutta olen ylpeä itsestäni että eka putkivahvariprojekti on "onnistunut", ja se vahvari kasattiin scheman pohjalta.

nyt kuitenkin keskityn olennaiseen eli pikantin, tuoreen hedelmäisen, jumalaisen tuotteen, lime-kiljunakin tunnetun paikallisen kuuluisuuden nauttimiseen. hyvässä seurassa tietysti.

pistän sit infoa miten vianetsintä ilmenee... gainipotikan vieressä oleva potikka eli basso potikka ei vaikuta saundiin. siitä lähdetään purkamaan huomenna.
pjl
04.08.2007 11:55:12

no nyt toimii muuten mutta tonestack ei toimi oikein. sen kimppuun pureudutaan huomenna. mutta olen ylpeä itsestäni että eka putkivahvariprojekti on "onnistunut", ja se vahvari kasattiin scheman pohjalta.

nyt kuitenkin keskityn olennaiseen eli pikantin, tuoreen hedelmäisen, jumalaisen tuotteen, lime-kiljunakin tunnetun paikallisen kuuluisuuden nauttimiseen. hyvässä seurassa tietysti.

pistän sit infoa miten vianetsintä ilmenee... gainipotikan vieressä oleva potikka eli basso potikka ei vaikuta saundiin. siitä lähdetään purkamaan huomenna.

Mahtavaa! Toimiva vahvistin on aina kivampi kuin sellainen joka ei toimi. Huomasin samantyylisen ongelman tonestakissä aikoinaan kun oma vahvari valmistui. Ei juuri nuppien vääntely saundia muuttanut. Sittemmin lisäsin päätteeseen takaisinkytkennän ja johan alkoi tonekontrollien veivaus vaikuttamaan.

Pekka
jo_tu
04.08.2007 13:04:09
muuttaako tuo takaisinkytkentä saundia muuten?
Lauri
04.08.2007 13:05:52

muuttaako tuo takaisinkytkentä saundia muuten?

Kysy vaan kuinka paljon.
pjl
04.08.2007 19:57:03

Kysy vaan kuinka paljon.

Parempaan suuntaan mun mielestä ;)
jo_tu
05.08.2007 12:09:10
nyt kun tarkistin vielä kytkennät, niin huomasin että noi tonepotikat on järjestyksessä mid-bass-treble, ja luulin että ne olivat bass-mid-treble. nyt kun on testailtu vähän pidempään niin vehje toimii, taysin. noi sävynsäätimet ovat kyllä aika rajoittuneita mutta niillä mennään. oppiipahan käyttämään kitaran tone-potikkaa. hyvältä saundaa ja ilmeisesti maadoituskin onnistui aika hyvin kun ei pörinöitä hörinöitä paljoa ole...

nyt sitte vain soittelemaan ja kokeilemaan pedaaleita eteen.
NoCo
06.08.2007 23:09:20
noi sävynsäätimet ovat kyllä aika rajoittuneita mutta niillä mennään.

mitenkä rajoittuneita? AD15:ssa ne toimii leikkaavasti, eli jos jokainen eq on minimissä niin ei saa volaa kovalle. Onhan sulla niin.
N.C.
jo_tu
06.08.2007 23:40:08
onhan mulla niin. ne on vain jotenkin erilaiset, kun on tuohon marsun tonestackiin tottunut. toimii ne kyllä...
NoCo
07.08.2007 00:09:59 (muokattu 07.08.2007 00:10:22)
toimii ne kyllä...

guut guut.
Mulla AD15 vielä jonki pvm irti laatikosta jos tulee jotakin mitä haluat varmistaa/epäilet alkup. schemoja ni tosta voi kattella...
N.C.
pjl
07.08.2007 09:01:59

onhan mulla niin. ne on vain jotenkin erilaiset, kun on tuohon marsun tonestackiin tottunut. toimii ne kyllä...

Saman ilmiön huomasin. Ja kuten totesin: kun laitoin takaisinkytkennän niin tuntui että säätövaraa tuli enemmän. Vaikka ei tietenkään tullut mutta pääte käyttäytyy eri tavalla takaisinkytkennän kanssa. Voisiko olla että kun pääte on lineaarisempi ja taajuusvaste tasaisempi niin etuasteessa tehdyt säädöt tavallaan kuuluvat paremmin? Ei kovin insinöörimäinen päätelmä mutta kuitenkin.

Pekka
jo_tu
07.08.2007 09:19:46
jeps, toistaiseksi nyt ainakin mennään ihan ton scheman mukaan. helppohan tuota on modata, jos sille päälle sattuu...
jo_tu
20.08.2007 14:41:37
lisätäämpä vielä tällänen. soittelin tuossa aamulla pienen rävellyksen ad15:lla koneelle ja ajattelin että laitan tänne. saa vähän kuvaa, miltä se kuulostaa.

kitarat soitettu opiskelija-asunto volumella eli ei pääse ihan oikeuksiinsa näissä tuo nuppi.

rytmikitara: squier tele-kaula p90-enemmän gainia-2xgreenback-shure pg57-firepod
soolokitara: squier tele-talla KA hotrails puolitettuna-vähemmän gainia-2xgreenback-shure pg57-firepod

soittohan on hirveää mutta koittakaa poimia siitä se olennainen...

http://users.jyu.fi/~arjotuli/biisi/firepodkokeilu.mp3

http://users.jyu.fi/~arjotuli/biisi/firepodkitarat.mp3
SirElwood
25.08.2007 17:12:16 (muokattu 25.08.2007 17:13:27)
Nytpä täytyy sanoa etten tiedä, mutta kun saat selville niin turretin layoutti kiinnostaisi. Oma projekti jämähti suunnitteluun.

Sevverta nostelen tätä, että tein layoutin: http://www.tg-music.com/images/ad15_layout.jpg

En ole tuota vielä itse tehnyt, joten joku virhe on saattanut livetä sekaan. Potikoiden arvot puuttuvat, koska en ole vielä varma mitä sinne itse laitan. Kytkiksessä on vol: 250klog, treb: 250klin, mid: 25klin, bass: 250klog, master: 100klog stereo.

Ainiin, ja tuossa on takaisinkytkentä myös. Mutta se on helppo siitä nappasta pois jos siltä tuntuu.
jo_tu
25.08.2007 17:43:33
näyttääpäs somalta tuo layoutti. millä ohjelmalla piirtelit tuon?

mulla on ulostulomuuntajana hammondin 1608. mikko kankaanpää suositteli sitä tuon 125e:n tilalle, ja toisekseen noita 125e:tä ei ollut uraltonella varastossa...

lisätään nyt vielä että oon ollut kyllä vahvistimeen tyytyväinen. badmonkeyn kanssa siitä saa ihan pätevät hevirokitkin kaivettua, niinkuin varmasti kaikista muistakin ad-koneista.
myydään 1 lippu nofx:n treen keikalle 26.8. jyväskylässä. omakustannehintaan 38e+kulut.
SirElwood
25.08.2007 18:29:56
näyttääpäs somalta tuo layoutti. millä ohjelmalla piirtelit tuon?

Ihan gimpillä vaan: http://www.gimp.org/ Nuo putkenkantojen kuvat on olleet mulla koneella pyörimässä useamman vuoden. En muista enää mistä ne on peräisin. Jotain muutakin vastaavaa sälää on...

mulla on ulostulomuuntajana hammondin 1608. mikko kankaanpää suositteli sitä tuon 125e:n tilalle, ja toisekseen noita 125e:tä ei ollut uraltonella varastossa...

Mulla taasen on 125e tuossa joutilaana. On se el84 kanssa kyllä oikein toimiva.

lisätään nyt vielä että oon ollut kyllä vahvistimeen tyytyväinen. badmonkeyn kanssa siitä saa ihan pätevät hevirokitkin kaivettua, niinkuin varmasti kaikista muistakin ad-koneista.

Mulla ei ole kyllä mitään hajua miltä tuo tulee kuulostamaan, mutta tuon yksinkertaisuus viehättää kovin.
jo_tu
25.08.2007 18:35:02
mun mielestä tuossa layoutissa on yksi lapsus, ehkä...

eli tuo toisen vahvistusasteen anodilta pitäis lähteä johto tuohon eq:seen, mutta mun mielestä se lähtee nyt ensimmäisen vahvistusasteen anodilta...

tarkista se, voi olla että ymmärrän tuon väärin...
SirElwood
25.08.2007 18:38:47 (muokattu 25.08.2007 18:45:41)
mun mielestä tuossa layoutissa on yksi lapsus, ehkä...

eli tuo toisen vahvistusasteen anodilta pitäis lähteä johto tuohon eq:seen, mutta mun mielestä se lähtee nyt ensimmäisen vahvistusasteen anodilta...

tarkista se, voi olla että ymmärrän tuon väärin...

No piru. Näinhän tuo näyttäis olevan. Täytyypä korjailla...

EDIT: Noni. Ny on se ainakin kunnossa. Piru kun tuommosta nyhvää muutaman tunnin, niin tulee mukavasti sokeaksi huolimattomuus virheille. Käsin piiretyssä versiossa tuo oli nimittäin oikein. =/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)