Aihe: Kitaravahvistimen rakentaminen (trankku tai putki) ohjeketju
1 2
samipa
22.07.2007 12:51:41 (muokattu 22.07.2007 13:14:24)
Yksi kirja äidinkielellä olisi myös: A. M. Kuuselan äänitaajuisten jännitteiden vahvistimet. V. 1963. Julkaisijana Tammi.

Olisin laittanut sisällysluettelosta kuvat tänne, mutten osaa laittaa kuvia.. atk-ammattitaidottomuus vaivoo..

-Sami
samipa
22.07.2007 22:54:58 (muokattu 22.07.2007 22:55:27)
oho, toistoa.. Otin pois.

-Sami
IsoHämy
22.10.2007 14:28:32
Jos IsoHämy sattusi lukemaan tällaisen pari kuukauttan vanhan jutun, niin kysynpä, että teittekö Expressin vai Liverpoolin päättellä ja minkä skeman mukaan?

Oiko rakennus-/testausvaiheessa mutkia, eli ongelmia?

Ja tuliko kaikista about samansoundiset? (edit: siis tällä tarkotan sitä että herkkä vehe ja pienetki komponenttiarvojen heitot saattaa vaikuttaa soundiin jollain tasolla - kaikki varmasti soundaa _about_ samalle, mutta onko soundeissa pieniä eroja? Jos on, niin millaisia?)

Mitä verkko- ja päätemuuntajia käytitte ja mistä muut osat? (tämä siis sillä, että käsittääkseni ette tilannu Ceriatonen kittiä.)

Sorppa, että kulahti: en huomannut lukea saittia. Teimme Expressin päätteellä, ja skeman voi hakea Ampgaragesta. Lay outin teki elektroniikkanero kaverini, eli se ei noudata alkuperäistä Wreck-sijoittelua.
Ongelmia ei ollut - mitä nyt joku unohti jonkun piuhan jostain - mutta soundi on suurin piirtein sama kaikissa. Laite on herkkkä KAIKELLE, eli kitara, piuha (teetätä piiiiitkä piuha), kaappia ja kajarit ratkaisevat. Siinä se ero tulee.
Muuntajat Uraltonelta (Hammond 1620 ja Uraltonen verkkopeli), muut osat Uraltonelta ja vastukset yms. Yleiselektroniikasta. Chassis piti pokkauttaa alumiinista erikseen ja kopat tehtiin vaahterasta.
Hyvältä kuulostaa.

Ja nyt mulla on myös Ceriatonen Express. Laite on koteloitavana. Ei kaikkea itse ehdi eikä jaksa.

Suosittelen ottamaan Kankaanpään Mikolta kokonaisedullisen paketin ainakin olennaisista eli kunnon elkoista, kytkimistä, konkista ja potikoista. Huonoa ei kannata käyttää. Onnea.
Mistä tän saa kovemmalle?
ErotuS
22.10.2007 17:45:00

Ruby on aika karvalakki ja hyvä ensimmäinen vahvari proggis.
Yksinkertaisuus voi hämätä, mutta helvatin hyvä kokosekseen.
Sivuilla myös pari muuta vahvari ohjetta ja sälää.

http://www.runoffgroove.com/ruby.html
Paskapuhetta!!
norre999
23.10.2007 18:49:02
Sorppa, että kulahti: en huomannut lukea saittia. Teimme Expressin päätteellä, ja skeman voi hakea Ampgaragesta. Lay outin teki elektroniikkanero kaverini, eli se ei noudata alkuperäistä Wreck-sijoittelua.
Ongelmia ei ollut - mitä nyt joku unohti jonkun piuhan jostain - mutta soundi on suurin piirtein sama kaikissa. Laite on herkkkä KAIKELLE, eli kitara, piuha (teetätä piiiiitkä piuha), kaappia ja kajarit ratkaisevat. Siinä se ero tulee.
Muuntajat Uraltonelta (Hammond 1620 ja Uraltonen verkkopeli), muut osat Uraltonelta ja vastukset yms. Yleiselektroniikasta. Chassis piti pokkauttaa alumiinista erikseen ja kopat tehtiin vaahterasta.
Hyvältä kuulostaa.

Ja nyt mulla on myös Ceriatonen Express. Laite on koteloitavana. Ei kaikkea itse ehdi eikä jaksa.

Suosittelen ottamaan Kankaanpään Mikolta kokonaisedullisen paketin ainakin olennaisista eli kunnon elkoista, kytkimistä, konkista ja potikoista. Huonoa ei kannata käyttää. Onnea.

Kerro sitten miltä toi express kuullostaa. Mulla on nimittäin samanlainen tulossa.
IsoHämy
24.10.2007 12:58:10
Kerro sitten miltä toi express kuullostaa. Mulla on nimittäin samanlainen tulossa.

No pirun hyvältähän toi kuulostaa. Huonolla kitaralla peli on kuin hakkaisi peltilevyllä paskahuussin seinä, mutta kunnon kepillä ja muilla helyillä murisee ja laulaa hienosti.

Oman virityksen ja Ceriatonen ero on siinä, että Ceria on äreämpi keskiäänissä ja tuntuu olevan muutenkin äänekkäämpi. Syy lienee päätemuuntajassa. Ceriatone painaa enemmän kuin oma viritys.
Oma viritys taas on dynaaminen kuin mikä, ja ylä-äänissä on huilumaisen hieno ja yleensäkin hifimäinen soundi.

Keinokuorma on pakollinen. Korvat irtoavat huudattaessa ilman kuormaa. Tein Hot Maman enkä ole sekuntiakaan katunut.

Onnea.
Mistä tän saa kovemmalle?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)