Aihe: Radius vai reunalistat?
1 2
vrajala
12.04.2006 21:11:28
Mä oon käyttänyt geelimäistä pikaliimaa, se kun ei imeydy. En tiedä onko se parempi vai huonompi tapa kuin asetonilla liimaus, molemmissa on puolensa. Pikaliima on älyttömän haurasta, joten sauma murtuu helposti mikäli johonkin on jäänyt rako. Tuo on kyllä reunalistoja ajatellen melko teoreettinen uhka, saumoja kun ei rasiteta millään tavoin. Varsinainen huono puoli on, että mikäli jokin menee käteen eikä sauma liimaudukaan kunnolla, on pikaliiman poistoon käytännössä ainoana vaihtoehtona hiominen. Kuivuttuaan (asetonin haihduttua) asetoni-selluloidiseos taas on ihan yhtä sitkeää kuin se listakin ja mahdollisia rakoja tms. voi aina korjailla.
Mää sano.
Mike M. Hiirenloukku
12.04.2006 22:40:34
Tänään laitoin jo edellä mainitsemaani projektiin reunalistat kiinni (tai itseasiassa sine ne jäi liimautumaan) ja tässäkin projekstissa käytin asetonia. Itsekään en tiedä miksi, mutta sitä vaan tulee käytettyä. Koska paremmasta en tiedä, annan ääneni aseonille ;)
That's the spirit - Tuo on pirtua.
Juzzu
13.04.2006 07:31:14
Tänään laitoin jo edellä mainitsemaani projektiin reunalistat kiinni (tai itseasiassa sine ne jäi liimautumaan) ja tässäkin projekstissa käytin asetonia. Itsekään en tiedä miksi, mutta sitä vaan tulee käytettyä. Koska paremmasta en tiedä, annan ääneni aseonille ;)

Puhtaalla asetonilla mäkin liimaan. Eihän se maailman nopein tapa ole, mutta kyllä se silläkin lailla liimaantuu. Ja kun taistelin customin 7-kerroksisen listan paikoilleen pelkällä asetonilla, luulisin että pärjään sillä myöhemminkin :o)

Kyllä mun mielestä reunalistaan jännityksiä tulee, sisäisiä jännityksiä! Esim. Lespan soololoven päässä (yllättävä esimerkki näin sattumalta) saa kyllä ainakin meikäläinen käyttää ihan reilusti fortzaa kun pistää listaa paikoilleen. Kyllä siihen listaan vähän jännityksiä jää. Vaikka kuinka ois esitaivuttanut listaa. Näin siis minulla :o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)