Campylobacter 11.02.2006 11:00:06 | |
---|
Suomesta en tiedä, mutta ainakin Jenkkien eBayssa näkyisi olevan paljon Jacksonin kauloja myynnissä. "sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband |
tarzan 11.02.2006 17:09:00 | |
---|
onko pulttikaula kuinka paljon helpompi tehdä kuin neckthruun kaulan teko? minulla olis valmiudet tehdä joko pulttikaulainen tai neckthru explorer mut en oikein tiedä kumpaa kannattas lähteä tekemään... mielipiteitä? |
jyrki_i 11.02.2006 23:27:17 | |
---|
onko pulttikaula kuinka paljon helpompi tehdä kuin neckthruun kaulan teko? Vaikeampihan (ja työläämpi) se on tehdä, kun pitää jyrsiä runkoon kaulatasku, johon kaulan on istuttava tiiviisti. |
Tim 11.02.2006 23:44:01 | |
---|
Neckthrough tarkottaa että kaula menee läpi bodyn, set neck on semmonen taskuun liimattava. Helppous menee varmaan: pulttikaula, liimakaula, läpibodyn. |
Lethal_J 12.02.2006 01:04:37 | |
---|
ainakin läpikaulasessa on sairaasti hommaa. Siinä on tietysti vähemmän riskejä että kaulatasku menbee pialle. itse valitsin neck thrun koska sellaisella tulee kitarasta paremman näköinen ja lisää sustainia vähän |
Aakoo 12.02.2006 11:54:50 (muokattu 12.02.2006 11:55:51) | |
---|
Mä en ole ollekaan samoilla linjoilla neck thru:n vaikeuden kanssa. Oon tehnyt yhden SG:n neck thru:na ja pari LP:tä työn alla, joissa on set Neck.. Joten voidaan sanoa, että olen tehnyt vertailevaa tutkimustyötä Mu mielestä se on melkeinpä helpompi toteuttaa, kuin set-neck / pulttikaula. Työjärjestys pitää tosin sitten olla sen mukainen, että kaula on viimeisetlyä vailla valmis, kun sen liimaa runkoon kiinni. Jos kaulan liimaa bodyyn ennen muotoilua, niin onhan se varmasti sen jälkeen hankalampaa, kun kaulaa pyöritellessä pitä varoa koko bodya. Set Neckistä tekee mun mielestä hankalan juuri tuo kaulakulman tekeminen kaulataskuun (varmasti helppoa, jos on hyvät jigit ja pitkät jyrisinterät yms ), kun taas neck thrun kulman voi piirtää viivoittimella kaulalankkuun, antaa sirkkelin rallattaa ja liimaa kaulan kohdalleen. Liimaamiset sitten onkin hiukan tarkempia tehtäviä. |
jyrki_i 12.02.2006 22:56:25 | |
---|
Ja vaikkei siipien liimaaminen onnistuisikaan optimaalisesti, niin talla tulee kiinni kaulaosaan ja kitarasta tulee soitettava. Siipiä voi vielä höylätä liimaamisen jälkeenkin. Mutta jos pulttikaulaisen kaulatasku tai set-neck-kaulatasku menee pieleen, niin sitten joutuu tekemään kokonaan uuden rungon ja sekös kitaraseppää naurattaa. Tulee kallista polttopuuta, jos ei ole taidoistaan varma. |
Explorer 12.02.2006 23:02:55 | |
---|
Mutta jos pulttikaulaisen kaulatasku tai set-neck-kaulatasku menee pieleen, niin sitten joutuu tekemään kokonaan uuden rungon ja sekös kitaraseppää naurattaa. Tulee kallista polttopuuta, jos ei ole taidoistaan varma. Ja jos läpikaulaisessa projektissa siipien liimaamisen jälkeen mokaa esim. mikkikolojen jyrsinnän tarpeeksi hyvin, menee sekä runko _että_ kaula polttopuiksi. |
Aakoo 13.02.2006 08:14:24 | |
---|
Mutta jos pulttikaulaisen kaulatasku tai set-neck-kaulatasku menee pieleen, niin sitten joutuu tekemään kokonaan uuden rungon ja sekös kitaraseppää naurattaa Ja jos läpikaulaisessa projektissa siipien liimaamisen jälkeen mokaa esim. mikkikolojen jyrsinnän tarpeeksi hyvin, menee sekä runko _että_ kaula polttopuiksi. Njaa.. Pientä mielikuvitusta käyttämällä noita voi korjailla. Ei siitä soittimestaenää priima tule, mutta kyllä nuo kummatkin mokat voi paikailla. Mikkikilojen jyrsimisen voi siistiä pleksillä / ylisuurilla mikkien kehyksillä tms.. Kaulatskua voi tiivistää esim viilull, tai pahimmassa tapauksessa jyrsiä koko roskan enemmän auki, peittää kolo ja jyrsiä tasku uudelleen. Ensimmäisissä kitaroissa näitä kämmejä varmasti sattuu. ainakin, jos ei ole kukaan kädestä pitäen neuvomassa. |
matmal01 02.03.2006 18:26:45 | |
---|
hyvä sivu. mutta monesta palasta olette tehneet kaulat? tuossa käytettiin kolmea (+2 lisää lapaa varten). miksei vain yhdestä? mä tein telen kaulan ainaki yhestä palasta ja otelauta erikseen (sen tosin ostin valmiina) ja sit mulla on yks pähkinäpuusta tehty straton kaula joka on tehty samalla tavalla kun tuo edellä mainittu eli kolme palaa + lapaan kaks lisää |
winny 02.03.2006 22:43:30 | |
---|
moi.yx paikka on netissä nimellä...warmoth.sieltä löytyy kaula ja body joka lähtöön!tein itse "UNELMAKAULAN"stratoon,kaula ylös alaisin,paksut nauhat ja 0,1mm tarkuudella.kaularauta kandee laittaa.että sitä voi löysätä tai kiristää,siis kaxitoiminen.nauhat kandee hioa niin,kun vedät kaulaa alhaalta ylös niin mitään "säröjä"ei saa tuntua sormissa.jos haluat lisää.kirjota os:winnie.b@luukku.com.ja eiku tekemään...ja huolellisesti,kaikki.kun ite tekee,saa mitä haluaa.t.winny |