efunkelist 04.12.2005 02:35:11 | |
---|
Oisko tuommonen minun omakuvassa näkyvä systeemi tarpeeksi kestävä/hyvä. Ajattelin että, noin voisi tehdä kaikki liitokset siihen laukkuun. Siihen voisi vielä ulkopuolelle laittaa sellaiset metalliset kulmavahvikkeet (L-kirjaimen muotoinen rauta ju nou) jotta vanerilevyt olisi ikäänkuin "puristettu" kulmista yhteen. Jo luulis kestävän. Nuo vahvikkeet soisi sitten olevan alumiinia eikä sinkittyä terästä, ihan vain siksi ettei kertyisi älyttömästi laukulle painoa. |
kulmahiomakone 04.12.2005 13:56:22 | |
---|
Kuinkakohan isoina paloina saa sellasta rappurallialupelliä, siitä vois kätsästi tehä. Eli tämmöstä: Saa tuota ainakin sen kokoisina paloina, että siitä laukun kitaralle tekee. Hinnasta en sitten tiedä, voisin käydä ensiviikolla asiaa tiedustelemassa. Liitokset voisi tehdä vaikka rimoilla, ruuveilla ja epoksilla. ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa! |
jpm83 04.12.2005 14:40:05 | |
---|
Kuinkahan 3 mm kovalevy soveltuisi laukun tekoon, löyty meinaan melko paljon kyseistä materiaalia kotoa. Siitä ainakin yhden laukun ellei useampiakin tekis. Siis kyseessä on se levy mitä hyllyjen taustat usein on jos käsite kovalevy on vieras jostain syystä. Tosi paljon muuten tullu hyviä ideoita tähän mennessä. |
Puavali 04.12.2005 20:04:30 | |
---|
Kuinkahan 3 mm kovalevy soveltuisi laukun tekoon, löyty meinaan melko paljon kyseistä materiaalia kotoa. Siitä ainakin yhden laukun ellei useampiakin tekis. Siis kyseessä on se levy mitä hyllyjen taustat usein on jos käsite kovalevy on vieras jostain syystä. Tosi paljon muuten tullu hyviä ideoita tähän mennessä. Voisi olla aika hyvää kamaa pohjaan ja kanteen. Heips! Tuotapa laitankin yhteen kitarapussiin, siitä tulee vetoketjulla suljettava laukku! kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
vrajala 05.12.2005 01:58:16 | |
---|
Nonni. M'oon hukannu ne vanhat kuvat. Tarttee varmaan piirtää uusiksi... Itse olen suunnitellut laukkua lentokonevanerista hiukan akustisen kitaran tyyliin (reunat taivuttamalla niinkuin kitarassa). Mä tossa laskeskelin, notta jos tekee kannen ja pohjan vaneri-uretaanilevy-vaneri rakenteella (3-10-3 mm) ja kyljet taivuttamalla 3 mm vanerista, niin nuo tekevät yhteensä n. 2,5 kg. Tohon vielä jotain jäykkäreitä, sisukset, pinta ja helyt (mm. saranat, lukot) niin paino pysyy silti about 5 kilossa. Täytyypi miettiä tarkemmin. Paljonkohan pitäisi olla vahvuus alumiinissa ettei alkaisi lommahtelemaan... Ilmeisesti pelkällä levyllä? Riippuu laadusta, mutta ilman tukirakenteita 3 mm on varmaan aika minimi. Vaan jos tekisi siitä ja jostain höttömuovista sellasen sandwich-rakenteen, riittäisi periaatteessa tollanen 0,5 millinenkin. Kuinkakohan isoina paloina saa sellasta rappurallialupelliä, siitä vois kätsästi tehä. Kuten joku jo totesi, riittävän isoina. Mä meinasin joskus tehdä kanttaamalla tollasesta 3 mm turkkilevystä laukun. Vaan laskeskelin, notta pelkkä alumiini olis painanut 10 kg, valmis laukku sitten min. 12 kiloa. Olishan se kieltämättä ollut melko kähee, muttei kovin käytännöllinen. Sitä levyä saa tosin 2 millisenäkin muttei ollut sillon tollasta tarjolla. Kuinkahan 3 mm kovalevy soveltuisi laukun tekoon Riippuu siitä mitä laukulta haetaan. Siitä saa kyllä ihan riittävän perussuojan mutta isompia iskuja se ei kestä. Se ei myöskään kestä kosteutta, joskin pinnoitteella saa tuon ongelman hoidettua. Mikäli tuota käyttäisi esim. kuusirimakehikon kanssa niin vois se olla ihan kokeilemisen arvoinen ratkaisu. Mää sano. |
Kumiankka 05.12.2005 07:12:10 | |
---|
Kovalevyä käytettiin ennen vanhaan ahkerasti lattioiden ja seinien ym. pinnoittamiseen. Vanha konsti saada se säilymään suorana oli se, että levyt kostutettiin n. vuorokausi tai kauemminkin ennen asennusta ja laitettiin muovikääreeseen tms. jotta kosteus varmasti kevisi tasaisesti. Kun levy sitten kiinnittämisen jälkeen kuivahti normaaliin huonekosteuteen, kiristyi se täydellisen sileäksi. Kiinnityksen piti tietysti tapahtua riittävän tiheästi reunoilta. Kuitulevy-yhdistyksen sivuilla taisi olla ohje paljonko piti kostuttaa, olisko ollut 2 dl per neliömetri... |
beorn 08.01.2006 21:03:57 | |
---|
Kokemusta: tein tolle hevikepille laukun niin, että kannet oli 4:n mm:n vaneria ja rungolle muotoilin/sahasin puupalikoista tiukan kolon, ettei pääse liikkumaan ihan vahingossa vaikka vähän laukkua pyöritteliskin, ja loputkin raunat samalla tavalla, että puupalikoita vaan liimailin ja koitin ne saada kohtuu ohuiks. Hyvä tuli muuten, mutta PAINAA vaan turhan PALJON. Ja siukset vuorasin aika paksulla karvakankaalla(mikä ehkä vähän lisäs painoo...). Seuraavan basson laukuun koitan pistää reunoihinkin tota vaneria, jos se vähän keventäis. Oikeaa Heavy Metallia ei soiteta, tekniikalla ja järjellä, vaan VOIMALLA ja TUNTEELLA!!!!
Ladatkaa Interspectionalin Demo#1 |
MasK oF SaNiTY 08.01.2006 21:25:56 | |
---|
No mitäs sä odottelet. kuvia kehiin. Ei ole olemassakaan tyhmiä kysymyksiä.. Vaan tyhmiä ihmisiä jotka kysyvät niitä! |