Aihe: Basso koivusta, onnistuuko?
1 2
Juzzu
09.10.2005 18:11:28
Mutta eikö se ole niin, että mitä vähemmän paloja käyttää rungossa sitä paremmin se soi?

Hyvä sointi on aika vaikeasti määriteltävä asia ja vaikka sen saisi määriteltyäkin on se edelleen aika subjektiivinen asia. 1- tai 2-palaiset rungot on enemmän statusta mielestäni - sen takia omatekoisissa pitäisi siis moisiin pyrkiäkin ;o)
mhaarala
11.10.2005 19:13:12 (muokattu 11.10.2005 19:15:04)
Minä taas olen kuullut sanottavan että kun paloja liimataan esim. 7 samaan runkoon niin sointi olisi tukkoisempi verrattuna 2 tai 3 palaisiin verrattuna. Tiedä siitä sitten, MMV:ssä tuntuu viidestä palasta huolimatta olevan mukavasti sustainia vaikkei akustinen sointi niitä maailman parhaita olekaan. Aika tumman oloisesti se soi ja hieman sillä tavalla pidättyneesti toisalta. Joka tapauksessa se soi voimakkaammin akustisesti kuin edellinen kitarani, vetelästä floikkakopiosta huolimatta... stratocasteriin verrattunakin varmaan ihan siedettävästi ja verrattuna 7 palasta kyhättyyn Ibaneziin (SX) sointi ja tatsi on pirusti parempi, mutta ne ovat rakenteeltaan sen verran erilaisia etten tiedä voiko niitä sillä tavalla edes verrata toisiinsa.
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
vrajala
11.10.2005 21:26:05
Minä taas olen kuullut sanottavan että kun paloja liimataan esim. 7 samaan runkoon niin sointi olisi tukkoisempi verrattuna 2 tai 3 palaisiin verrattuna.

Niin no, mäkin olen kuullut kaikenlaista. Mikäli saumat ovat huonoja ja liima pehmeää, niin vaikutus on varmasti suurempi. Kuitenkin tolla monen liimasauman logiikalla esim. Alembicin customien soundit olisivat aika kuraa. Vaikea uskoa, varsinkin kun ottaa niiden hinnan ja soittimien soundin saamat kehut huomioon.

Mutta en mäkään ylimääräisiä liimasaumoja suosi.
Sinne meni. Viuh.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)