Aihe: Vaahtera kitara
1 2
vrajala
05.10.2005 01:20:29
Sen verran, et Fenderin rungot ei koskaan ollu vaahteraa (eilisen homman puitteissa tuli tsekattua) vaan yleisesti joko leppää tai saarnia. Ihan jokusia tehty mahongista.. ja yks Lucitesta, eli sellasesta akryylinsukusesta..

Ja joku labrakoe graniitista. Se ei kait silti muistuttanut ulkoisesti kitaraa.

Mutta väittäisin etten mä tota vaahterarunkoa ihan unessakaan ole nähnyt. Vaan tällä erää hyväksyn suuremman viisautesi. Mun täytyy koettaa ottaa selville mistä mä tuon olen saanut päähäni. Mikään satunnainen huomautuskaan ei oikein tunnu uskottavalta... No, tutkailen asiaa.

Sillä välin kannattaa uskoa foxia (ja todennäköisesti muutenkin). Sillä on paaaljon tietämystä. No kidding.
Sinne meni. Viuh.
Hannu H.
05.10.2005 11:01:51

Kun tämäkin tämmöiseksi puukeskusteluksi meni, niin kysynpä että onko kellään kokemusta tammesta soitinpuuna? Mihin soveltuu ja miltä soundaa?
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Jouni Antero
05.10.2005 14:37:45 (muokattu 05.10.2005 14:37:59)
Itselläni on Gibsonin Victory jossa on liimakaula ja runko vaahteraa (eben otelauta) ja se on loistava äänityskitara joka kestää paremmin kuin juuri mikään muu erilaisia efektejä ja prosessointia jne. Toisaalta se on mun mielestä aika karsea live-kitara, koska siitä puuttuu jotenkin soundin "body" (vaikea selostaa). Matalat ja korkeat toistuu puhtaasti jne, mutta se muta puuttuu.

Toisaalta en itse harrasta metalli-soundeja ja kun kerran päätin virittää jonkin skitan h-vireeseen, ko kielet meni automaattisesti ko Gibsoniin...bassothan usein on koko vaahteraa ja tosiaan toimii matalilla taajuuksilla pahemmin puuroutumatta
m_kuivamaki
05.10.2005 19:04:00 (muokattu 05.10.2005 19:09:09)
ite tein hevikepin vaahtera neck-thru ja vaahterasiivillä. emg 81 tallassa. Ei oo liian kirkas, ainaki omaan makuuni just hyvä.

EDIT: Nimenomaan hevikepiksi aikoinaan rakensin ja kauttaaltaan musta. Mallina ESP KH-2. oikeastaan identtinen muuten mutta vain 1 emg ja inlayt erilaiset
Super-Jari
05.10.2005 20:07:20 (muokattu 05.10.2005 21:56:59)
ite tein hevikepin vaahtera neck-thru ja vaahterasiivillä. emg 81 tallassa. Ei oo liian kirkas, ainaki omaan makuuni just hyvä.

EDIT: Nimenomaan hevikepiksi aikoinaan rakensin ja kauttaaltaan musta. Mallina ESP KH-2. oikeastaan identtinen muuten mutta vain 1 emg ja inlayt erilaiset

Kehtaatko jonkulaista ääntä laittaa kuuluville?
Mitä soitat?
moottorisaha
05.10.2005 21:30:10 (muokattu 05.10.2005 21:32:03)

Juu'u. On kitaroissa rakenteellisiakin eroja iha helkkaristi ku tokaissa on tune-o-matic, liimakaula ja JB/alnico II pro mikkeinä kun taas kramerissa on floikka, pulttikaula ja schallerin mikit, mutta kait nää jotain suuntaa antaa..

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/sampleja/tokai.mp3
http://koti.mbnet.fi/hannu-h/sampleja/kramer.mp3

Säröllä kaula/talla ja sitte cleanilla kaula/talla.
Tonet ja volat kitaroista täysillä.

Käytännössä samanlaiset soundithan noissa on. Oikeastaan tuossa vikassa cleanilla vedetyssä jutussa huomasi vain eroja.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Juzzu
06.10.2005 08:02:20
Hannu H.
06.10.2005 09:36:03

Siinä on syntymässä kokovaahterainen kitara
http://www.musicforums.ru/sh_int/ge … icforums_shamraygallery/6737/67.jpg
http://www.musicforums.ru/sh_int/ge … icforums_shamraygallery/6738/66.jpg

HUH! Komea tulee ja tuo puu varmaan maksanut hunajassavaleltuja mansikoita + alv! :O
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Vapour
06.10.2005 12:20:04 (muokattu 06.10.2005 12:20:48)
Käypä kattelemassa Ibanez Musiciania (kuvia lähinnä) Läpirungon kaula, siivet mahonki-saarnilaminoidut sandwichit.. mahonki keskellä, saarni päällä ja alla. Saarnin sijaan vois sitä vaahteraa kokeilla.

Enpä ole puualan ammattilainen, mutta omassani (ah, mik' ihana uusi tuttavuus) näyttäisi olevan kansi saarnia ja pohja pähkinää. Ainakin samanlaista "kiharaisuutta", kuin pähkinäpuussa, mitä en ole saarnissa nähnyt. Lueskelemissani spekseissä tosin sanotaan kannen ja pohjan olevan saarnia ja kaulassa pähkinää, mutta minusta kaulan tummemmat viilut näyttävät pikemminkin mahongilta.

Hitto, taaskin ohi topicin ja lujaa.
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut
Vapour
06.10.2005 12:20:28 (muokattu 06.10.2005 12:21:05)
Tuplaus...
Ihmisillä, jotka pelkäävät menettävänsä kasvonsa, ei ole kasvoja, mitä menettää. -Allekirjoittanut
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)