Aihe: Ikuisuusprojekti valmistuu (thinline)
1 2
Aakoo
14.11.2005 13:01:16
Hm.. kuis ny nii? Mä just viime viikolla ajoin listan uran ja liimasin ja siklasin listan paikoilleen, yhteensä työkalujen asetuksineen n. parin tunnin homma. Oli oikein kivaakin kö se eteni niin näppärästi...

Helppoahan sitä on sanoa, kun metodit osaa =) Mä olin ilmeisesti hankkinut täysin väärää pikaliimaa, joka ei pitänyt listaa pätkääkään paikallaan. Vieläkin manailen sitä, että en koskaan ole päässyt mukaan kitaran rakennus kursseille, vaan kaikki pitää opetella kantapään kautta.. Onneksi täältä saa apua ongelmiin, kunhan ymmärtää kysyä ennen kuin alkaa sähläämään.

Mä antaisin mielelläni 2 miljardia plussaa sellaiselle topicille, jossa käytäisin jonkin tietyn mallin rakentaminen lankusta kitaraksi, vaihe vaiheelta. Ehkäpä noita nyt tippuu kun avattiin uusi artikkelialue, jonne voi tunkea rakentelu kokemuksiaan.
Tim
14.11.2005 13:06:17

Just eilen nyhräsin noita listauria LP:iin. Ei kyllä varmaan ollu sitten parhaat mahdolliset vehkeet, kun siitä ei tullu kun hampaiden kiristystä. Lipsukin sen verran että nyt on mahonkifilleröintiä edessä.
Sekin ongelma tossa oli, että oli vähän liikaa jätetty paikoin vaahteraa, kun meinasin eka laittaa korkeammat listat.
Juzzu
14.11.2005 13:37:15 (muokattu 14.11.2005 13:39:01)
Helppoahan sitä on sanoa, kun metodit osaa =) Mä olin ilmeisesti hankkinut täysin väärää pikaliimaa, joka ei pitänyt listaa pätkääkään paikallaan

Pikaliimaa?!?!
Mä käytän pelkkää asetonia, ei mitään liimoja.

Täytyy rehellisyyden nimissä sanoa että tuo 1-kerroksisen 1.5mm 6mm korkean listan laitto on ihan iisiä mun mielestä, mutta enpä lähden yleistämään että listoitus aina niin helppoa on. Mullakin tässä kohta puoleen edessä LP Custom -tyylinen 7-kerroksinen 4.5mm leveän listoituksen teko. Tuun sitten tänne kertoo kuinka tosi helppoa se oli saada onnistumaan - tai epäonnistumaan :P
Jymi
14.11.2005 14:10:01 (muokattu 14.11.2005 14:10:38)
Pikaliimaa?!?!
Mä käytän pelkkää asetonia, ei mitään liimoja.

Jos ei käytä asetonia, niin kannattaa käyttää ainakin asetonipohjaista liimaa. Se asetoni vähän sulattaa sitä reunalistan muovia, joten pysyy sitten hyvin. Esim. muovisten pienoismallien kasaukseen tarkoitetuista liimoista löytyy monesti asetonia ja toimivat tässä käytössä.
losli
14.11.2005 16:45:21
Kyllä vaan tavattoman komee tekele on. Kyllä noi reunalistat ja hieno pinta vaan tekee teleen näköä, ei voi muuta sanoa.
"Potilas huolissaan saundeistaan. Muuten terve."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)