Spiral 09.10.2007 20:01:23 | |
---|
On muuten perhanan paksu se patukka. Huomasin tuossa soitellessa että huhhuh. Onko muissa pakteissa sama profiili? Stratossa on suht samankaltainen, LPssä huomattavsti paksumpi. |
rytilahti 09.10.2007 21:20:30 | |
---|
Stratossa on suht samankaltainen, LPssä huomattavsti paksumpi. Mielummin jämäkkä kun hammastikku. Uskaltaakohan tuommoista muotoilla kuinka paljon. profiilia. Semmoseen nyky tokain strato mittoja jos hakisi, tai fenderin moderni C. Tahi gibsonin sg:ssä vm. 99 on mukava kaula omaan hanskaan. Jos hiomapaperilla hakisi muotoa kohalleen... Kannattaako? Haittoja? Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
trih 09.10.2007 21:24:23 (muokattu 09.10.2007 21:24:52) | |
---|
Enemmän säröä ja vähemmän middleä. |
Spiral 09.10.2007 22:00:53 | |
---|
Nonni. Just kun piti tilata se bassosarja niin ovat menneet poistamaan sen ja nyt on tullut "Layla"-merkkinen tilalle. Lieneekö tuota samaa huonompaa laatua kuten olen ymmärtänyt LP:n ja Telen olevan? http://www.thomann.de/fi/harley_benton_bass_guitar_kit.htm Tuo näyttää minusta juuri samalta setiltä kuin ennenkin. Tallalle+maadoitukselle porattu reiät samalla tavalla, saman muotoinen lapa jne. |
trih 09.10.2007 22:17:23 | |
---|
Tuo näyttää minusta juuri samalta setiltä kuin ennenkin. Tallalle+maadoitukselle porattu reiät samalla tavalla, saman muotoinen lapa jne. Mutta oliko se sun minkään "merkkinen"? Enemmän säröä ja vähemmän middleä. |
NitroJeesus 09.10.2007 22:49:51 | |
---|
Hmmm.. Kiinnostais tuo bassosetti. Kellään kokemuksia? Onko kaula "hyvä"? Jos vaihtais vaan paremman mikin (+ virittimet & satula, mikäli muuten käypä beisi..) The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down. |
Spiral 10.10.2007 08:08:40 | |
---|
Mutta oliko se sun minkään "merkkinen"? Oliskohan sitä myyty HB:n nimellä, mutta itse paketista ei löytynyt mitään mainintaa. Mutta oli ihan erilainen paketti kuin noissa kahdessa viimeissä, jotka ovat pelkkia pahvilaatikoita. Tuossa oli kuvia yms. Väittäsin kuitenkin kuvan perusteella samaksi setiksi, varma en voi tietenkään olla. |
Spiral 10.10.2007 08:11:45 | |
---|
|
ötzi 10.10.2007 14:56:17 | |
---|
Hmm, voipi olla että tuommonen basso pitää joskus tilata. Saapi taas jotain väsättävää. Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |
töissätäällävaan 10.10.2007 20:32:32 | |
---|
Oma kokoa-se-itse ja maalaa-basso valmistui tänään.Värityksenä sunburst-tyyliin keskellä lakkapetsitammi,sitä reunustava lakkapetsimahonki,ja reunoihin peittävä musta.Tammivärin levitin vaahtomuovisivellinta hieroen kaksi kertaa,tuloksena "feikki"syy kuvio ja muut ruiskutin badgerin 200:lla ,jossa oli pieni yläkuppi.Lapaan myös sama väritys,joka onnistui paremmin,kuin runko.Lakkaus oli vaikein osa.Yksiön eteinen ei ole mikään maalauspaikka,opin sen,kun spraypöly ja tavallinen huonepöly leijui ympäri kämppää.Oli viimeinen kerta, kun maalaan kotona näin isoa kappaletta tällä tavalla.Lopulta vedin sillä vaahtomuovisiveltimellä kerroksen Unicaa,ei loistosuoritus,mutta menettelee...Mikkkien asennus ei kiva homma,sain kuitenkin paikalleen.Runkoon tein kuitenkin valmiiksi isomman jyrsinnän,jos vaihdan vaikka mudbuckkerin,ja pleksin siihen.Säätäminen oli ensin ensimmäistä kertaa basson kanssa touhuavalle vähän "usvaista"touhua,mutta laitettuani plekun kaulaliitoksen alle etureunaan,sain sen toimimaan kutakuinkin hyvin.Talla ja kielet.l.Göldon sellainen umpimallinen ja Fenderin stainless roundwound satsi ovat ainoa muutos.Kokeilin ainoalla vahvistimellani Orange 10w.soi ihan basson tavoin.Kuvia ei ole saatavilla,en osaa laittaa.Kannattiko?...Kyllä vaan !! |
kahlaaja 11.10.2007 11:50:27 | |
---|
Dodii... mun telecasteri alkaa olemaan elektroniikkaa vaille valmis. Eilen vielä hoin kaulan reunuksia ja nauhoja. Ehkä se kaula pitäis käsitellä jollain, mutta en tiä jaksaako. ... Mistä tulikin mieleen että mulla on samankaltainen ongelma tuon kaularaudan kanssa. Se on jotenkin uponnut kaulan alareunaan, ja näyttää/tuntuu siltä että ruuvin pää olis heikossa hapessa. Vihjeitä sen fiksaamiseen saa antaa :) Sen elektroniikan kanssa kyselisin... Mun ymmärtääkseni tuon tallamikin piuhasta on vedetty maadoitus myös mikin alla olevaan levyyn, mikä mun ymmärtääkseni on yhteydessä myös tallaan (mikäli ruuvit siinä välissä yhtään johtaa sähköä). Eli sen perusteella mun ei tarttis tallaa maadoittaa... right?. Toinen kysymys... Jakille tarvitsee vetää kuuma piuha volumepotikan keskimmäisestä pinnistä ja saman kuoren sisältä sinne saa myös maan vedettyä. Mutta tässä kun ynnäilen niin mihin sitä yhtä erillistä maapiuhaa tarvitaan, mikä roikkuu kaiken jälkeen ylimääräisenä. Onko kanssarakentajat käyttäneet sitä yleisenä maapisteenä noille mikeille, vai johonkin muuhun? Noin niinkun yleisenä kommenttina voisin sanoa että ihan kiva palapeli vaikkei kaikki palat olekaan loksahtanut ihan suoraan paikoilleen. Mulle ainakaan ei tuon mukana tullut kokoamisohjetta ollenkaan, mikä olis ollut ihan kiva ensirakentajalle :) Vaik en mä kyl tiä mistään mitään... |
Spiral 11.10.2007 13:33:14 | |
---|
Se on jotenkin uponnut kaulan alareunaan, ja näyttää/tuntuu siltä että ruuvin pää olis heikossa hapessa. Vihjeitä sen fiksaamiseen saa antaa :) Noin just mullakin oli. Tein raakasti niin, että hioin, viilasin ja vähän porasinkin sitä puuta siitä lavassa olevasta kaularauta-aukosta niin että sain kaularautaa säädettyä. Ruuvin pää oli tuossakin aika kehno, ainakaan ne paketin omat avaimet eivät oikein toimineet, joten kannattaa kokeilla kunnon kuusiokulmaavainta. right?. right. Mutta tässä kun ynnäilen niin mihin sitä yhtä erillistä maapiuhaa tarvitaan, mikä roikkuu kaiken jälkeen ylimääräisenä. Onko kanssarakentajat käyttäneet sitä yleisenä maapisteenä noille mikeille, vai johonkin muuhun? Kyllä, siihen vedetään mikkien maat, jota kautta se sitten maadottuu siihen tallaan koko roska. Noin niinkun yleisenä kommenttina voisin sanoa että ihan kiva palapeli Näin on. |
tumpo 12.10.2007 17:44:29 | |
---|
Joo!itse tuli tilattua kyseinen strato osissa ja tulee ensi viikolla joskus ja tarkoitus olisi saada ihan kelpo soittopeli.Voi olla kyllä että pitää uusia virittimiä ja kieliä ym... jam |
Shikage 13.10.2007 15:00:56 | |
---|
Ostin pari päivää sitten Beatmanilta Hoscon stratosetin, mutta kasauksessa on eräs onglemakohtaa: Miten kiinnitän sen osan, johon vibratallan jouset laitetaan? Elikkäs se joka pitäisi ruuvata takapleksin alle. Varmaan pitäisi jotkut alkureiät tehdä ruuveille, mutta millä saan ne menemään suoraan? Tilaa on melkoisen vähän. Tuossa kuva josta näkyy mitä osaa tarkoitan: http://www.chrisguitars.com/usacustoms-strat-green-noiseless2.jpgVoiko ruuvit jättää puolitiehen kuten kuvassa? Mess with the best, die like the rest! |
rytilahti 13.10.2007 15:06:18 | |
---|
voi jättää puolitiehen ja kannattaakin, saattaa jouset olla kireällä jos ruuvaat sen kiinni runkoon. poralla reiät eikä haittaa vaikka viistoon meneekin. Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
Kefiiri 13.10.2007 19:06:31 | |
---|
voi jättää puolitiehen ja kannattaakin, saattaa jouset olla kireällä jos ruuvaat sen kiinni runkoon. poralla reiät eikä haittaa vaikka viistoon meneekin. Justiin näin. Sen verran vinoon kantsii ihan tahallaan laittaa että jälkeenpäinkin pystyy ruuvarilla kiristämään tai löysäämään niitä ruuveja. Sillain pystyy hienosäätään niiden jousien kireyttä. |
NitroJeesus 16.10.2007 16:07:56 | |
---|
Nyt jonkinlaisen harkinnan jälkeen taitaa lähteä tuo Layla -basso tilaukseen. Bodyssa siis ilmeisesti joku filleri? Mitenköhän sitä kannattaa lähteä maalamaa / lakkaamaan? Entäs kaula ja lapa? :) The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down. |
WilleTheBoss 19.10.2007 12:46:58 | |
---|
Nyt tänään tuli tuo laylan lp:mallin kitara. Onhan se aika karu ilmestys, mutta eipä siitä kovin paljo maksettukkaan. |
Spiral 19.10.2007 13:29:25 | |
---|
|
WilleTheBoss 19.10.2007 17:01:50 | |
---|
Spiral muuten, onko tuo sulla omissa kuvissa oleva kytkentäkaavio juuri tuon lespan korjattu versio, vai mitä teit niille sähköille? |