SirElwood 20.11.2007 19:41:40 | |
---|
Minä olen tuohon verolevyjuttuun käyttänyt neljän tai viiden millin poranterää. Sitä kun _sormin_ pari kertaa pyöräyttää reijässä, niin tulee siisti kuparin poisto. |
okabass 20.11.2007 21:01:25 | |
---|
Minä olen tuohon verolevyjuttuun käyttänyt neljän tai viiden millin poranterää. Sitä kun _sormin_ pari kertaa pyöräyttää reijässä, niin tulee siisti kuparin poisto. Joo. Siihen poran sileään osaan voi kiertää maalarinteippi tms. "pallukan", niin on mukavampi sormilla pyöritellä Ceterum censeo moderator esse delendam |
noir 21.11.2007 16:09:09 | |
---|
Joo. Siihen poran sileään osaan voi kiertää maalarinteippi tms. "pallukan", niin on mukavampi sormilla pyöritellä Eikös ole olemassa sellaisia ruuvimeisselin kahvojakin, joihin saa poranterän kiinni? Jossain muistaisin tällaisen "porameisselin" nähneeni. Mystisesti hintahtavat romantikot #1 |
fljormar 21.11.2007 18:35:53 | |
---|
Tuo poranterä systeemi tuntuu toimivan hyvin. Kiitos vinkistä. JoM |
okabass 21.11.2007 21:48:10 (muokattu 21.11.2007 21:54:01) | |
---|
Eikös ole olemassa sellaisia ruuvimeisselin kahvojakin, joihin saa poranterän kiinni? Jossain muistaisin tällaisen "porameisselin" nähneeni. MOI On toki. Yksi nimitys on nastapihti. Kannattaa varmistaa, että kuparilastu katkeaa. Ne kiinni jääneet aiheuttavat keljuja ja vaikeasti havaittavia oikareita. PS. Ton poranteräidean näin ekan kerran jossain 70-luvun alun Tekniikan Maailmassa. Siinä muistaakseni käytettiin 3mm poraa. Ceterum censeo moderator esse delendam |
kondensaattori 22.11.2007 18:04:42 | |
---|
|
SirElwood 22.11.2007 18:08:26 | |
---|
Onko tämä stereojakki? http://www.thomann.de/fi/warwick_klinkenbuchse_roehre_chrome.htm Ei ainakaan kuvasta päätellen osaa sanoa juuta eikä jaata... =/ Ja, kun aktiivibassoa plugataan, niin patterihan maadoittuu hetkellisesti plugin kautta. Eikö tämä haittaa? Se on niin pieni hetki (jos sitäkään), että eipä moinen meinaa mitään. |
kondensaattori 22.11.2007 18:11:55 | |
---|
Ei ainakaan kuvasta päätellen osaa sanoa juuta eikä jaata... =/ Sitä minäkin. Eipä taida uskaltaa ottaa tuota aktiiviprojektiin. Se on niin pieni hetki (jos sitäkään), että eipä moinen meinaa mitään. Mietin vain, että eikö kajarista kuullu pamaus? Omia kokemuksia aktiiveista ei tosin ole. |
SirElwood 22.11.2007 18:13:09 (muokattu 22.11.2007 18:14:00) | |
---|
Mietin vain, että eikö kajarista kuullu pamaus? Omia kokemuksia aktiiveista ei tosin ole. Ei ainakaan mun aktiivibassossa kuulunut mittään. E: Paitsi tietty se normaali rusahdus/hurahdus mikä tulee kun tippiin koskee. |
kondensaattori 22.11.2007 18:17:06 | |
---|
Ei ainakaan mun aktiivibassossa kuulunut mittään. E: Paitsi tietty se normaali rusahdus/hurahdus mikä tulee kun tippiin koskee. OK. Kiitos. |
fox 22.11.2007 20:42:27 | |
---|
Ei ainakaan mun aktiivibassossa kuulunut mittään. E: Paitsi tietty se normaali rusahdus/hurahdus mikä tulee kun tippiin koskee. Ei siit mitään ylenmääräsiä kuulu.. Meidän basistilla on aktiivibasso, itellä on ja on ollu aktiivielektroniikalla kitaroita monia, eikä mitään moisia. Ja onpa joskus jääny se jakkikin siihen "välille" eikä ole mitään hajonnut.. vaikka ei oo välttis toiminutkaan. |
bfoc 24.11.2007 02:45:41 | |
---|
(Johdanto) Hölmöyksissäni menin aikanaan polttamaan elektroniikan prujut, joten en itse löydä vastausta, mutta täältä varmaan löytyy apu. (Asia) Käyttäytyykö kondensaattorien rinnankytkentä kapasitanssin osalta samoin kuin vastusten rinnankytkentä käyttäytyy resistanssin osalta. Jos ei niin miten? Kyseessä on 33 nF kytkettynä rinnan joko 22 nF tai 47 nF kanssa. (33 nF on mättökomppiin hyvä mutta sooloissa 22 nF voisi olla parempi.) (Sovellus josse jotain kiinnostaa) Tehdä kaksi (rinnankytkettynä kolme) erillaista tone-piiriä kitaraan Gibson-tyylisen kolmitiekytkimen kanssa niin että juottaa 3-tiekytkimen molemien tulojen ja maan väliin eriarvoiset konkat. (Älkää pirussä kysykö miksi.) Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
kondensaattori 24.11.2007 10:31:08 | |
---|
(Johdanto) Hölmöyksissäni menin aikanaan polttamaan elektroniikan prujut, joten en itse löydä vastausta, mutta täältä varmaan löytyy apu. (Asia) Käyttäytyykö kondensaattorien rinnankytkentä kapasitanssin osalta samoin kuin vastusten rinnankytkentä käyttäytyy resistanssin osalta. Jos ei niin miten? Kyseessä on 33 nF kytkettynä rinnan joko 22 nF tai 47 nF kanssa. (33 nF on mättökomppiin hyvä mutta sooloissa 22 nF voisi olla parempi.) (Sovellus josse jotain kiinnostaa) Tehdä kaksi (rinnankytkettynä kolme) erillaista tone-piiriä kitaraan Gibson-tyylisen kolmitiekytkimen kanssa niin että juottaa 3-tiekytkimen molemien tulojen ja maan väliin eriarvoiset konkat. (Älkää pirussä kysykö miksi.) Jos konkat kytketään rinnan, lasketaan niiden kapasitanssit yhteen. Eli kok. impedanssi pienenee. |
Dunga 24.11.2007 12:34:51 | |
---|
Jos laittaisin kitaraani SD Phat Catin kiinni kaulamikiksi, niin miten tulee kytkentöjen kanssa toimia? (kitara SG 2 tone, 2 vol, mikit nyt 498T ja 490R) Lyhyt ohjeistus olisi jees, sillä peukalo on keskellä kämmentä näissä hommissa. |
bfoc 24.11.2007 13:06:28 | |
---|
Jos konkat kytketään rinnan, lasketaan niiden kapasitanssit yhteen. Eli kok. impedanssi pienenee. Siis rinnankytkettynä tosta saisi ääriasennoissa 22 nF ja 33 Nf tonet ja keskellä 55 nF. Pitääpä kokeilla. Thanks. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Insane Kane 24.11.2007 13:11:14 | |
---|
Jos laittaisin kitaraani SD Phat Catin kiinni kaulamikiksi, niin miten tulee kytkentöjen kanssa toimia? (kitara SG 2 tone, 2 vol, mikit nyt 498T ja 490R) Lyhyt ohjeistus olisi jees, sillä peukalo on keskellä kämmentä näissä hommissa. Erittäin simppeli projekti. Poistat ensin vanhan mikin. Poteroon menee siitä 1 johto, jonka sisällä on kuuma karva ja päällä maa. Maa on juotettu volume- potikan kanteen ja kuuma karva potikan jalkaan. Irroitat nämä juotokset. Nyt voit irroittaa koko mikin. Laita "paksu katti" paikoilleen ja ujuta johto elektroniikka-poteroon. Huomaat että piuha on hyvin samanlainen kuin 490:ssä. Juotat maan volume-potikan kanteen ja kuuman karvan potikan jalkaan. Valmis =) Ei näin! >=) |
Dunga 24.11.2007 13:41:23 | |
---|
Erittäin simppeli projekti. Poistat ensin vanhan mikin. Poteroon menee siitä 1 johto, jonka sisällä on kuuma karva ja päällä maa. Maa on juotettu volume- potikan kanteen ja kuuma karva potikan jalkaan. Irroitat nämä juotokset. Nyt voit irroittaa koko mikin. Laita "paksu katti" paikoilleen ja ujuta johto elektroniikka-poteroon. Huomaat että piuha on hyvin samanlainen kuin 490:ssä. Juotat maan volume-potikan kanteen ja kuuman karvan potikan jalkaan. Valmis =) Kiitoksia :) Viimeksi kolvaillut ala-asteella, mutta eiköhän tää onnistuisi. |
Tami 25.11.2007 16:17:11 (muokattu 27.11.2007 14:34:18) | |
---|
Erittäin simppeli projekti. ...luulin minäkin.... Blackface deluxe reverb ongelmia Olen puuhastellut tuommoista TAD:n tekemää rakennussarjaa ja pari ongelmaa / neuvonpaikkaa on osunut kohdalle. Biasointi muodostuu ongelmaksi. Laite toimii ihan kivasti, mutta biasointia ei minun ymmärryksellä / laskutekniikalla saa kohdalleen. Calculointia uraltonen ohjeiden mukaisesti: Ulostulo muuntajan vastus: V7= 164, V8 = 164ohm Jännite: 0,6V ( siis pinnien ja keskipiuhan) Anodi virraksi muodostuu: 3,6mA Anodijännite: 447V Anoditeho: 1,63W Suurin sallittu tehohäviö tuolla 6v6 putkella: 0,7 * 14w = 9,8w Joten pikaisen laskutoimituksen kanssa tuo pinnien ja keskipiuhan välinen jännite pitäisi saada nousemaan 3,6V jolloin tuo tehohäviö olisi 9,7W Muut jännitteet laitteen sisässä ovat suuruusluokana oikeanlaisia vaikkakaan tuossa TAD:N ohjeissa ei ole yhtä hyviä mittauspaikkojen jännitteitä kuin vaikkapa uraltonen ohjeissa Suurin osa näissä DIY-jutuissa muodostuu huonoista tinauksista ja siitä suivaantuneena juotin joka liitoksen koneessa uudemman kerran. Edelleenkään ei apua tuohon bias-juttuun löytynyt. Onko siis jotain vinkkejä / perusjuttuja joista tuonsuuntaiset mokat ja ongelmat saattaisi johtua?? EDIT: 27.11.2007: Laitoin TAD:lle mailia ja sanoivat notta ovat muuttaneet vastusarvoa tuossa biaspiirissä, joten sitä kokeilemma seuraavaksi.... En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Neulo, Sami imas oluen.... |
kondensaattori 27.11.2007 22:42:29 | |
---|
Missä myydään osia basson saippuapalamikkeihin, siis kelarunkoja yms.? |
ötzi 28.11.2007 20:00:01 (muokattu 01.12.2007 19:17:51) | |
---|
Ei mittään, ei yhtikäs mittään |