Insane Kane 09.10.2007 19:52:59 | |
---|
Ei näin! >=) |
rytilahti 09.10.2007 21:40:34 | |
---|
Kahtoppa että se TL072 päällä oleva 33kohm on todellakin 33kohm eikä 330kohm. Oli oikea vastus. Vetäisin johdot uusiksi ja nyt ei toimi senkään vertaa. virta tulee, true bypass toimii. Kun pistää päälle häiriöt alkaa ja huono signaali, eikä tuo enää edes "delayta" niinkuin ennen johtojen uusimista... Paska. Pistettävä hetkeksi syrjään tuo ennen kuin lentää ikkunasta helvettiin.. Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
black-dog 09.10.2007 22:37:36 | |
---|
Mitä tarkoitat ilkeällä? Ilkeällä meinaan tummaa ja higain säröä Watch my back sano kyttyräselkä |
SirElwood 10.10.2007 00:49:18 | |
---|
|
Tigerstedt 10.10.2007 08:19:46 | |
---|
Mikäs voisi olla vikana kun polkaisee efektin päälle, niin se vain rasahtaa ikävän kuuloisesti eikä vaikuta saundiin. Sitten kun On/Off kytkintä hiukan pyörittelee, pärähtää pedaali käyntiin niinkuin pitääkin. Joku kosketushäiriö luulisin, mutta mistä alkaa paikallistaa vikaa, On/off kytkimestä vai kenties muualta? Still longing for fire. |
päänahka 10.10.2007 11:56:56 | |
---|
Mikäs voisi olla vikana kun polkaisee efektin päälle, niin se vain rasahtaa ikävän kuuloisesti eikä vaikuta saundiin. Sitten kun On/Off kytkintä hiukan pyörittelee, pärähtää pedaali käyntiin niinkuin pitääkin. Joku kosketushäiriö luulisin, mutta mistä alkaa paikallistaa vikaa, On/off kytkimestä vai kenties muualta? Kytkin on viallinen. Uusi tilalle. Ei noita oikein pysty vissiin korjaamaan. Up and down, that's how energy stays alive. |
Insane Kane 10.10.2007 12:32:49 | |
---|
Mikäs voisi olla vikana kun polkaisee efektin päälle, niin se vain rasahtaa ikävän kuuloisesti eikä vaikuta saundiin. Sitten kun On/Off kytkintä hiukan pyörittelee, pärähtää pedaali käyntiin niinkuin pitääkin. Joku kosketushäiriö luulisin, mutta mistä alkaa paikallistaa vikaa, On/off kytkimestä vai kenties muualta? Millainen kytkin? Tai oikeastaan mikä pedaali? Ei näin! >=) |
Tigerstedt 10.10.2007 14:31:44 | |
---|
Still longing for fire. |
Insane Kane 10.10.2007 15:12:49 | |
---|
Ei näin! >=) |
Tigerstedt 10.10.2007 17:00:13 | |
---|
Tuollaiset kytkimet pystyy melko varmasti avaamaan & puhdistamaan & rasvaamaan =) Ainakin nuo 3PDT-kytkimet (siniset) pystyy. Okei. Kiitosta vinkistä, täytyypäs alkaa puhdistella! Still longing for fire. |
Dirty Hero 12.10.2007 17:19:37 | |
---|
Teen ensimmäisenä pedaalina yksinkertaista boosteria. Olen löytänyt kaikki muut osat , mutta siihen tarvitaan ohjeiden mukaan kaksi 0.15 uF elektrolyyttikondensaattoria. Olen koittanut etsiä ELFA-elektroniikan sivuilta noita, mutta en ole löytänyt. Kaikki eri suureet tuottaa vähän päänvaivaa. Jos joku ystävällinen voisi vaikka linkittää esim juuri ELFA:n sivun, josta löytää tuon konkan... Kiitos |
SirElwood 12.10.2007 17:38:58 (muokattu 12.10.2007 17:39:48) | |
---|
Teen ensimmäisenä pedaalina yksinkertaista boosteria. Olen löytänyt kaikki muut osat , mutta siihen tarvitaan ohjeiden mukaan kaksi 0.15 uF elektrolyyttikondensaattoria. Olen koittanut etsiä ELFA-elektroniikan sivuilta noita, mutta en ole löytänyt. Kaikki eri suureet tuottaa vähän päänvaivaa. Jos joku ystävällinen voisi vaikka linkittää esim juuri ELFA:n sivun, josta löytää tuon konkan... Kiitos Aika pieni tuo on elkoksi... Oletko ihan varma nyt? Tuo on 0.15uF(mikroa), 150nF(nanoa), 150000pF(pikoa). Nuo 150nF polkot (ns. muovikonkat) taas on aivan yleisiä. Ettei olisi sellaiset kyseessä? itselläni on jossain 0.1uF elkoja, mutta en muista yhtään mistä ne on hankittu. |
Dirty Hero 12.10.2007 19:05:14 (muokattu 12.10.2007 19:05:42) | |
---|
Aika pieni tuo on elkoksi... Oletko ihan varma nyt? Tuo on 0.15uF(mikroa), 150nF(nanoa), 150000pF(pikoa). Nuo 150nF polkot (ns. muovikonkat) taas on aivan yleisiä. Ettei olisi sellaiset kyseessä? itselläni on jossain 0.1uF elkoja, mutta en muista yhtään mistä ne on hankittu. Kiitos vastauksesta, selvitti asiaa paljon. Osalistassa kyllä lukee: "o.15 uF (electrolytic or similar)" eli erilaisetkin konkat saattaa sopia...? |
SirElwood 12.10.2007 19:16:22 (muokattu 12.10.2007 19:21:29) | |
---|
Kiitos vastauksesta, selvitti asiaa paljon. Osalistassa kyllä lukee: "o.15 uF (electrolytic or similar)" eli erilaisetkin konkat saattaa sopia...? Amerikkalaiset tuppaa merkkaamaan konkat aina mikroina (uF). Sitten vaan pitää kytkiksestä tiirata minkä sorttista osaa pitäisi levylle kiinnitellä. Ei noita kondensaattoreita ihan miten sattuu voi sekoitella keskenään, mutta nyrkkisääntönä voi pitää kutakuinkin seuraavaa: mikro (uF) arvot = Elektrolyytti. Nämä ovat niitä mitkä pitää laittaa oikein päin (polaarisia), eli kytkentäkaavioon on merkattu + toiselle puolelle. Kondensaattorissa yleensä on merkki miinusjalan puolella. Nano arvot (nF) muovi. Piko (pF) keraamisia tai mica konkkia. |
Kumiankka 12.10.2007 19:18:09 | |
---|
Joku kyseli overdrive-pedaalin kytkiksiä www.diystompboxes.com sivuilla juuri nyt keskustelua Colorsound Overdrive ja Tone Bender Mk I pedaaleista. |
rytilahti 13.10.2007 18:30:04 | |
---|
rebote delaysta... Vaihdoin 3dpt kytkimen kytkentöjä ja sain hurinat pois. Siinä oli jonkinlainen maadoitus ongelma. Mutta vielä on se ongelma että signaali on edelleen todella heikko. vähänkuin pistäis volat kitarasta todella pienelle.. Muuten kaikki toimii hyvin. Kokeilin myös eri ic2 piirillä mutta sitten pamahti savut pihalle piiristä! sen jälkeen pedaali ei "delayttanut" enää. vanha piiri takasin ja taas toimii muuten paitsi signaali on todella heikko. Voisiko olla koska delay -potikka on minulla B-100k ja ohjeissa se on B-50k.. se oli jonkun sivun modi. Onko mahdoton ongelma ratkoa amatöörille? offboard wiring on tehty uusiksi joten siellä ei varmaan ole vikaa.. Kaikki apu erittäin tervetullutta Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
mikko.maasu 14.10.2007 17:04:35 | |
---|
Osaiskohan kukaan auttaa... Olen nyt yrittäny etsiä paikasta kun paikasta tämmöiseen wiring-opastusta kun itse olen nuissa niin saatanan tali. Ei ollut edes ainakaan tietääkseni tuolla seymourin omalla sivulla tätä. Eli, miten kytken tämmöisen?: Tallassa SD JB (neljäjohtoinen/puolitettava) Kaulassa SD SH '59 (samoin tämä puolitettava) Kaksi Volume-potikkaa (kummallekkin omansa) Yksi Tone potikka (yhteinäinen) 3-kanavakytkin kanavanvaihtoon Kaksi miniswitchiä, jotta molemmat mikeistä olisivat erikseen tällä kyseisellä switchillä puolitettavissa. Olenä nähnyt tämmöisen viritelmän kitarassa, tiedän että tämmöinen on. En vaan tiedä miten tai mistä. Tietääkö joku enemmän? Freethinkers are dangerous |
Insane Kane 14.10.2007 18:16:56 | |
---|
Osaiskohan kukaan auttaa... Olen nyt yrittäny etsiä paikasta kun paikasta tämmöiseen wiring-opastusta kun itse olen nuissa niin saatanan tali. Ei ollut edes ainakaan tietääkseni tuolla seymourin omalla sivulla tätä. Eli, miten kytken tämmöisen?: Tallassa SD JB (neljäjohtoinen/puolitettava) Kaulassa SD SH '59 (samoin tämä puolitettava) Kaksi Volume-potikkaa (kummallekkin omansa) Yksi Tone potikka (yhteinäinen) 3-kanavakytkin kanavanvaihtoon Kaksi miniswitchiä, jotta molemmat mikeistä olisivat erikseen tällä kyseisellä switchillä puolitettavissa. Olenä nähnyt tämmöisen viritelmän kitarassa, tiedän että tämmöinen on. En vaan tiedä miten tai mistä. Tietääkö joku enemmän? Sinulle on mailia =) Ei näin! >=) |
mikko.maasu 14.10.2007 18:22:52 | |
---|
Plussaa tuli.. Kiitos erittäin paljon... MM Freethinkers are dangerous |
Boge 15.10.2007 20:11:10 | |
---|
Kitaran 5-asentoisesta kytkimestä kyssäri, onko kaikkien kiinnitysruuvien välimatka sama vai onko eri merkeissä eroja? Jos on eroa niin pystyisikö joku mittaamaan, esim. fenderin kytkimen kiinnitysruuvien välimatkan. Team Shocker! |