![]() 06.10.2007 19:04:57 | |
---|---|
Koppasin tämän tuolta kitarakamojen puolelta tänne, tulee varmaan valistuneempia vastauksia. Mitenköhän muuten on, itselläni on pedaalissa megainen etuvastus tuolle ledille, verrattuna ohjeen kiloiseen vastukseen se ei vaikuttanut kirkkauteen mitenkään, joten mimmoinen järkäle sinne muka pitäisi asentaa? Tällä hetkellä se ledi palaa kuin joulukuusi ja suorastaan häikäisee. Ylipäätänsä, saattaako tuo megainen vastus vaikuttaa koko härvelin toimintaan, nimittäin tuo kyseinen pedaali on yksi murheenkryyni kun ei toimi vaikka säätää mitä. Kyseessä on siis BSIAB2 ja väkästetty GGG:n ohjeiden avulla, ongelma on se että output pedaalissa on äärettömän hiljainen. Kytkentä on tarkastettu useampaan kertaan, komponentit on toimivia ja sitä rataa. Piiriä testaillessa volumen jälkeen olevalle trankun nastalle ei tule jännitettä, pitäis 0.3 volttia tulla mut ei tule mitään. Ao linkistä jännitekartta: http://www.generalguitargadgets.com/pdf/ggg_bsiab2_instruct.pdf Että keksiikö joku äkkiä mikä hitto tuossa saattaisi olla vialla, komponentit on testattu ja piiri testattu dioditesterillä kaikkien bugien varalle, koko höskän pitäisi olla oikein. Ainoa mikä on erilailla, on tarkoituksellisesti vaihdettu etuvastus tohon lediin, mutta eikai sen pitäisi mitään vaikuttaa? Pikkuhiljaa alkaa kyllästyttää koko härvelin debuggaaminen, niin ehkä rakennan koko piirilevyn uusiksi uusista osista. Ei se kyllä megainen voi olla. Jos ohjeessa on kilonen vastus, tarkoitta se sitä että ledin läpi menee tuhannesosa virrasta mikä pitäisi, ja tehon kanssa sama juttu. Ja ledi ja vastus ei vaikuta toimintaan. | |
![]() 06.10.2007 19:07:29 (muokattu 06.10.2007 19:08:10) | |
Koppasin tämän tuolta kitarakamojen puolelta tänne, tulee varmaan valistuneempia vastauksia. Mitenköhän muuten on, itselläni on pedaalissa megainen etuvastus tuolle ledille, verrattuna ohjeen kiloiseen vastukseen se ei vaikuttanut kirkkauteen mitenkään, joten mimmoinen järkäle sinne muka pitäisi asentaa? Tällä hetkellä se ledi palaa kuin joulukuusi ja suorastaan häikäisee. Sullon väärässä jalassa se vastus ;) Ei näin! >=) | |
![]() 06.10.2007 19:27:32 | |
Sullon väärässä jalassa se vastus ;) Ei muuten tullut mieleenkään, tää on just tätä kun kaikista yksinkertaisinta ratkaisua ei tajua tarkistaa. | |
![]() 06.10.2007 19:29:16 | |
Ei se kyllä megainen voi olla. Jos ohjeessa on kilonen vastus, tarkoitta se sitä että ledin läpi menee tuhannesosa virrasta mikä pitäisi, ja tehon kanssa sama juttu. Ja ledi ja vastus ei vaikuta toimintaan. kyl minä oletan että se toimii, kun nämä ledit, kaulukset ja etuvastukset tuli semmoisessa sarjassa. nää on jotakin ultrakirkkaita ja sen kyllä huomaa. | |
![]() 06.10.2007 20:05:15 | |
Twinkle. Onko sulla mitkä fetit tuossa? Kokeile piruuttas vaihtaa se Q3, Joka on muuten Driven jälkeen, ei volumen. Toisella foorumilla ongelmana oli ollut huono fetukka. Audio-probella olis varmaan jännä testailla mihin volumet jää puristuksiin? Onhan trimmeri oikein säädetty & oikean kokoinen? Ei näin! >=) | |
![]() 06.10.2007 21:07:40 | |
Twinkle. Onko sulla mitkä fetit tuossa? Kokeile piruuttas vaihtaa se Q3, Joka on muuten Driven jälkeen, ei volumen. Toisella foorumilla ongelmana oli ollut huono fetukka. Audio-probella olis varmaan jännä testailla mihin volumet jää puristuksiin? Onhan trimmeri oikein säädetty & oikean kokoinen? Fetit on niitä J201, trimmeri on säädetty, se toimii. Kaikissa muissa pisteissä on oikeat jännitteet paitsi sen Q3:n sorsassa ja gatessa. Audioprobe olis seuraava, mut ei ole moista rakennettuna tähän hätään, täytyy kehitellä semmoinen jostakin. Toinen vaihtoehto on heittää koko mööpeli järveen ja tehä kokonaan uusi uudelle boardille. Ei maksa käytännössä mitään ne komponentit kun tuo kotelo, potikat ja muut toimii kuitenkin. Muutenkin ehkä järkevämpää kun tuo piiri säätämisten jälkeen näyttää kohtuullisen kauhealta. | |
![]() 06.10.2007 21:47:22 | |
HELP! rakennan teleä ja paketissa tuli mukana kolmiasentoinen kytkin jossa on 7 napaa joihin johdot tulisi juottaa. Mukana ei tullut ohjeita joten apu kytkennöissä olisi poikaa. keskimmäisestä navasta on valmiiksi johto volumepotikkaan. Kaksi mummoa ajoi tandemilla, keskimmäinen keuli!!!!!!! | |
![]() 06.10.2007 22:54:05 | |
Fetit on niitä J201, trimmeri on säädetty, se toimii. Kaikissa muissa pisteissä on oikeat jännitteet paitsi sen Q3:n sorsassa ja gatessa. Audioprobe olis seuraava, mut ei ole moista rakennettuna tähän hätään, täytyy kehitellä semmoinen jostakin. Toinen vaihtoehto on heittää koko mööpeli järveen ja tehä kokonaan uusi uudelle boardille. Ei maksa käytännössä mitään ne komponentit kun tuo kotelo, potikat ja muut toimii kuitenkin. Muutenkin ehkä järkevämpää kun tuo piiri säätämisten jälkeen näyttää kohtuullisen kauhealta. Joo, niillä on tapana mennä rumaksi kun monesti kolvaa ja runnoo. Sulla ei tietenkään ole ylimääräistä J201, jolla vois testata onko huono/rikkinäinen fetukka. Ei näin! >=) | |
![]() 07.10.2007 00:13:45 (muokattu 07.10.2007 01:46:27) | |
Joo, niillä on tapana mennä rumaksi kun monesti kolvaa ja runnoo. Sulla ei tietenkään ole ylimääräistä J201, jolla vois testata onko huono/rikkinäinen fetukka. Ostin kymmenen kappaletta kutakin, joten kyllä sen fetin voi vaihtaa, täytyy kokeilla. | |
![]() 07.10.2007 18:39:06 | |
Ei auttanut fetin vaihto ei, seuraavaksi sitten koko levyn vaihto komponentteineen. Kiitokset kuitenkin avusta edelläoleville ja muille jotka pahan onnen pedaalia auttoi värkkäämään. | |
![]() 08.10.2007 09:59:41 | |
Ei auttanut fetin vaihto ei, seuraavaksi sitten koko levyn vaihto komponentteineen. Kiitokset kuitenkin avusta edelläoleville ja muille jotka pahan onnen pedaalia auttoi värkkäämään. Mulla odottaa kotona ampeg scrambler hyvin samanlaisella ongelmalla. En tajua mikä siinä häikkää. Joulukuussa saatan ehtiä jatkaa sitä projektia. Tosin pitäisi tehdä myös foxx tone machine ja ehkä jotain normifuzzeja. Tremolo ja rat myös odottaa kasaamistaan. Äh. | |
![]() 08.10.2007 16:40:56 | |
Ostan poiskantohintaan noi teidän keskeneräiset projektit *vink* | |
![]() 08.10.2007 22:03:55 | |
Miten kyseinen fuzzi voidaan kytkeä ilman jalkakytkintä? http://www.generalguitargadgets.com/diagrams/fuzzface_lo_pn_dpdt.gif Kasasin tuommosen mutta ei ole ylimääräistä kytkintä joten ajattelin kytkeä siten että kun laittaa johdot ja patterin kiinni niin fuzz on päällä koko ajan. | |
![]() 08.10.2007 22:22:06 | |
En ilmeisesti tuota hakua osaa käyttää, kun en aiheesta mitään löytänyt. Mutta siis, kitara pitää melko sietämätöntä sirinää kun tonepotikka on päällä, jos kielistä ei pidä kiinni. Jos taas kieliin koskee, tai tonen säätää nollille niin kihinä lakkaa. Mahtaakohan potikka olla paskana/paskainen vai missä uskoisitte vian olevan, ja mitä lääkkeeksi vaivaan? | |
![]() 08.10.2007 22:59:40 | |
Miten kyseinen fuzzi voidaan kytkeä ilman jalkakytkintä? http://www.generalguitargadgets.com/diagrams/fuzzface_lo_pn_dpdt.gif Kasasin tuommosen mutta ei ole ylimääräistä kytkintä joten ajattelin kytkeä siten että kun laittaa johdot ja patterin kiinni niin fuzz on päällä koko ajan. inputilta lähtevä vihreä purppuraan ja ja outputin sinivihreä ruskeaan kiinni vissiin? | |
![]() 09.10.2007 11:36:47 (muokattu 09.10.2007 12:12:53) | |
moi, mulla ois seuraavanlainen ongelma: olen ostanut joku aika sitten musikdingiltä the bender DIY fuzz kitin. http://www.musikding.de/product_inf … hp?cPath=52_122&products_id=888 ja ongelma on ettei fuzzista tunnu tulevan ollenkaan puhdasta saundia läpi, ts. vaikka gain namiska on nollilla niin säröä on silti, ja kun soittaa hiljempaa niin ääni häviää sitä mukaa kun särö häviää. ts kun pitäis kuulua puhdasta saundia, ei kuulu mitään... olen jo jonkun aikaa yrittänyt pähkäillä tuon kanssa mutta en ole ratkaisua löytänyt. trankut olen katsonut moneen kertaan ja ne ovat oikeilla paikoillaan ja oikein päin. onkohan ne vain menneen basaksi sitten, saattaapi olla etten alussa laittanut niitä oikein päin... säröä kuitenkin löytyy ja pedaali vahvistaakin signaalia jonkin verran volume tapissa. mutta tuota on vähän hankala selittää... ehkä nauhoitan ääninäytteen... edit: tuossa on sample --> http://users.jyu.fi/~arjotuli/fuzz/fuzz.wav eli ongelmana on tuo että se ääni hiipuu nopeasti, ja mun mielestä se ei ole patterista kiinni, pitäis olla vonkua... ja toiseksi tuo gain namiska on tuossa samplessa nollilla ja sgtä hipaistaan vain kevyesti, eli ei pitäis olla rupea ollenkaan... | |
![]() 09.10.2007 12:51:12 | |
moi, mulla ois seuraavanlainen ongelma: olen ostanut joku aika sitten musikdingiltä the bender DIY fuzz kitin. http://www.musikding.de/product_inf … hp?cPath=52_122&products_id=888 ja ongelma on ettei fuzzista tunnu tulevan ollenkaan puhdasta saundia läpi, ts. vaikka gain namiska on nollilla niin säröä on silti, ja kun soittaa hiljempaa niin ääni häviää sitä mukaa kun särö häviää. ts kun pitäis kuulua puhdasta saundia, ei kuulu mitään... olen jo jonkun aikaa yrittänyt pähkäillä tuon kanssa mutta en ole ratkaisua löytänyt. trankut olen katsonut moneen kertaan ja ne ovat oikeilla paikoillaan ja oikein päin. onkohan ne vain menneen basaksi sitten, saattaapi olla etten alussa laittanut niitä oikein päin... säröä kuitenkin löytyy ja pedaali vahvistaakin signaalia jonkin verran volume tapissa. mutta tuota on vähän hankala selittää... ehkä nauhoitan ääninäytteen... edit: tuossa on sample --> http://users.jyu.fi/~arjotuli/fuzz/fuzz.wav eli ongelmana on tuo että se ääni hiipuu nopeasti, ja mun mielestä se ei ole patterista kiinni, pitäis olla vonkua... ja toiseksi tuo gain namiska on tuossa samplessa nollilla ja sgtä hipaistaan vain kevyesti, eli ei pitäis olla rupea ollenkaan... Minä kans rakensin fuzzin mutta ohjeen otin generalguitargadgets sivulta ja osat hommasin uraltonelta. Kasasin sen ja kytkin ilman jalkakytkintä. Eli fuzzi on koko ajan päällä. Siinä vain on samantyylinen vika kuin edelläkin. Ainoa vain että ääni hiipuu vielä nopeampaa ja loppuu kuin seinään. Mitään nopeaa ei voi soittaa kun ääni tulee hieman jäljessä. säröä on vaikka fuzz on nollilla. Olen moneen kertaan tarkistanu kytkennät. Onkohan tässä vikaa? http://www.generalguitargadgets.com/diagrams/fuzzface_lo_pn_dpdt.gif | |
![]() 09.10.2007 13:06:20 | |
rebote delay 2.5 työn alla. On kasattu. virta tulee. True bypass toimii. Ongelma. Kitara singnaali tulee todella heikkona läpi. ei juuri ollenkaan. mutta senverta että voi todeta potikoiden toimivan. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? ulostulo jakki on maadoitettu vain kotelon kautta (alumiininen "hammond"). Pitäisi riittää tonepadin mukaan. Itse itseäni lainaten, vielä kysyn samaa. Voiko tuon kuvaukseni perusteella paikantaa vikaa? En löytänyt piirilevystä virheitä. Elkot on oikein päin. Ei ole tinasiltoja eikä kylmiä juotoksia. hmmm... kannattanee johdottaa kaikki uusiksi? Vai viittaako nuo oireet johonkin selvään vikaan jossain tietyssä paikassa? Niin tuo pitää aikamoista häiriö ääntä kun pistää päälle. Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! | |
![]() 09.10.2007 14:12:46 | |
Itse itseäni lainaten, vielä kysyn samaa. Voiko tuon kuvaukseni perusteella paikantaa vikaa? En löytänyt piirilevystä virheitä. Elkot on oikein päin. Ei ole tinasiltoja eikä kylmiä juotoksia. hmmm... kannattanee johdottaa kaikki uusiksi? Vai viittaako nuo oireet johonkin selvään vikaan jossain tietyssä paikassa? Niin tuo pitää aikamoista häiriö ääntä kun pistää päälle. Kahtoppa että se TL072 päällä oleva 33kohm on todellakin 33kohm eikä 330kohm. Ei näin! >=) | |
![]() 09.10.2007 19:45:41 | |
tietäiskö joku jotain ilkeän overdrive pedaalin rakennussarjaa? Watch my back sano kyttyräselkä | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)