ninos 18.09.2007 22:40:07 | |
---|
|
Lego 21.09.2007 23:18:06 | |
---|
Lakka. Eli, mitähän lakkaa tulisi käyttää kun aion Squieristani vetäistä lavan tekstit blankoksi ja kaulaprofiilia muuttaa hieman ohuemmaksi / lättänämmäksi.. ? Itsellä ei ole mitään tietoa aiheesta joten avatkaa sanaiset arkkunne. Referenssiksi voinen mainita että diggailen paljon Ibanezin harrastamasta "ohuesta" lakkauksesta joka myös tuntuu hyvältä kourassa eikä ole takkuinen.. Ja toinen, koska toi Skuju on niin halpa niin haluaisin tehdä nauharemontin itse. Nauhat on loistavassa kunnossa, Ibaneziin tottuneelle vain liian pienet nauhat. Vaihtaisin siis itse Dunlopin 6100-nauhat siihen, linkit ja vinkit enemmän kuin tervetulleita.. |
kondensaattori 23.09.2007 12:22:59 | |
---|
Onko bassoissa tallamaa yleensä vain piuha, joka on jätetty tallan ja bodyn väliin tallaa kiinnitettäessä, kuten omassa halpiksessa (Squier Precision) ? |
fox 23.09.2007 21:21:49 | |
---|
|
kondensaattori 23.09.2007 22:08:51 | |
---|
|
fox 23.09.2007 23:07:42 | |
---|
Kiitos, askarrutti vain tuo mekaaninen toteutus. Lifesaverin kyllä tiedän. Jos se on ny sulla auki kokonaan, niin voit myös vaihtaa sen "paukkulangan" tilalle pikkusen paksumman multi-strand kytkentälangan.. Joskus on käynyt niinkin, että se yks-säikeinen lanka on esim. katkennu siitä kuorintakohdasta, jolloinpa jää kielimaadotus toimimattomaksi. Ja kuoriahan kannattaa reippaasti, kyllä sinne tallan alle mahtuu tuumankin verran johdinta.. ;) |
KaljaMaha 24.09.2007 17:53:11 | |
---|
Tuli tuossa huutokaupasta hankittua wanha avokelanauhuri Tandberg series 84 vuodelta 1968. Jos joltakulta löytyy manuaalia niin olen valmis maksamaan posti/kopiointi/muut kulut. ... |
bfoc 24.09.2007 23:31:49 | |
---|
Terves, Mulla on askartelupöydällä kitara, jossa on Duncanin Invader kytketty 3-asentoisella kytkimellä rinnan-puolitus-sarja -kytkentään ja siitä edelleen volumeen (500kOhm). Ongelmana on viiltävät diskantit ja basson puute koko saundissa. Tonellahan voisi asiaa korjata, mutta onko kenelläkään kokemuksia kiinteäarvoisen RC-suodattimen (RC-suodattimien) rakentamisesta kitaraan. Millaisilla komponenttiarvoilla tälläisiä on toteutettu ja miten esim vastuksen arvon suurentaminen vaikuttaa soundiin. Itse ajattelin laittaa 1-3 vastusta ennen mikkivalitsinta ja konkan valitsimen jälkeen, jolloin mikkikytkitn toimisis myös 3-asentosiena tonene (toivottavasti). Arvostaisin siis suuresti komponenttiarvojen suosituksia ja miksei koko idean romuttamista jos vaikuttaa heti älyttömältä... Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
rytilahti 26.09.2007 12:10:03 (muokattu 26.09.2007 15:09:00) | |
---|
Full drive 2 pedaali on työn alla, ja komponenttilistassa oli näin: "2SC828 (esim. BC 549 tai vast. Low Noise NPN)" Tilasin sitten BC 549 B ja BC 549 C transistoreita. Kumpia minun olisi syytä käyttää? Mitäs eroa noilla muuten on? edit: tuommoista tietoa löytyi... edelleen on tosin epäselvää kumpaa kannattaisi käyttää. Kumpikin varmaan toimii tuossa? Viimeinen kirjain: tasavirtavahvistus (ei ole aina) A_Pieni B_Keskisuuri C_Suuri Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
Twinkle 27.09.2007 15:24:46 (muokattu 27.09.2007 15:25:34) | |
---|
Turrettilevyn toteuttaminen, kuinka tapahtuu käytännössä, kun nitään alaan spesialisoituneita työvälineitä ei ole, Joku köyhänmiehen versiokin riittäisi kyllä. Entäpä jos hakkaan vanerilevyyn nauloja ja kierrän komponentit niihin? Tekeekö niitä ees kukaan valmiina, jos semmoisen boardin saisi jostakin ostettua? |
IJarro 27.09.2007 15:40:25 (muokattu 27.09.2007 15:46:35) | |
---|
EDIT haku tuotti tuloksen: On hyvä soitinpuu. Telecasteria oon rakentamassa ja puut on just hankinnassa. Naapurin puusepällä ois tervaleppälankkua. Onko se hyvin soveltuvaa soitinpuuksi, vai kannattaako kauempaa ettiä jotain muuta?? Kiitos vastaajille EDIT Eipä enää mitään =) Let's do some living after we die... |
kondensaattori 27.09.2007 15:44:20 | |
---|
Full drive 2 pedaali on työn alla, ja komponenttilistassa oli näin: "2SC828 (esim. BC 549 tai vast. Low Noise NPN)" Tilasin sitten BC 549 B ja BC 549 C transistoreita. Kumpia minun olisi syytä käyttää? Mitäs eroa noilla muuten on? edit: tuommoista tietoa löytyi... edelleen on tosin epäselvää kumpaa kannattaisi käyttää. Kumpikin varmaan toimii tuossa? Viimeinen kirjain: tasavirtavahvistus (ei ole aina) A_Pieni B_Keskisuuri C_Suuri Laoita kannat trankuille, niin voit kokeilla eri vaihtoehtoja. |
SirElwood 27.09.2007 17:14:24 (muokattu 27.09.2007 17:17:57) | |
---|
Turrettilevyn toteuttaminen, kuinka tapahtuu käytännössä, kun nitään alaan spesialisoituneita työvälineitä ei ole, Joku köyhänmiehen versiokin riittäisi kyllä. Entäpä jos hakkaan vanerilevyyn nauloja ja kierrän komponentit niihin? Hehee... Kai tuo naulajuttukin onnistuisi. =D Oikeastihan voit tehdä vaikka pari kytkentärimaa itse ihan juotoskorvakkeista. Ei ehkä siistein tapa, mutta toimii kyllä. Samoin uraltonella on myynnissä ihan valmistakin rimaa. Tämä siis ellei turret ole ehdoton vaatimus. Tekeekö niitä ees kukaan valmiina, jos semmoisen boardin saisi jostakin ostettua? Mikä vahvistin? Minä voisin vaikka tehdä. Pari kännykkäkuvaa: http://www.tg-music.com/images/5f1.png http://www.tg-music.com/images/aa764.png |
SH1THEAD 27.09.2007 17:26:56 | |
---|
Mikä helvetti mun EMG:tä taas vaivaa? Jos otan piuhan plugista kiinni niin hurina lakkaa. Jos kosken volumepotikkaan (ei oo mitää muuta) niin hirveä meteli? Kielimaadoitustahan tässä ei ole. Olisko jakki paskana, koska piuhat niin ikään oikein? Saatana on herra. |
SirElwood 27.09.2007 17:34:05 (muokattu 27.09.2007 17:35:11) | |
---|
Mikä helvetti mun EMG:tä taas vaivaa? Jos otan piuhan plugista kiinni niin hurina lakkaa. Jos kosken volumepotikkaan (ei oo mitää muuta) niin hirveä meteli? Kielimaadoitustahan tässä ei ole. Olisko jakki paskana, koska piuhat niin ikään oikein? Maadoitusvialtahan tuo vähän vaikuttaa. Tutki se jakki ensin, sitten se volumepotikka jne. Monesti noissa kitaroissa on luvattoman huonot jakit (ja joskus potikatkin). Ja jos se jakki nyt sitten on rikki, tai vääntynyt tms. niin osta tuommoinen http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=235 |
SH1THEAD 27.09.2007 18:25:41 | |
---|
Maadoitusvialtahan tuo vähän vaikuttaa. Tutki se jakki ensin, sitten se volumepotikka jne. Monesti noissa kitaroissa on luvattoman huonot jakit (ja joskus potikatkin). Ja jos se jakki nyt sitten on rikki, tai vääntynyt tms. niin osta tuommoinen http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=235 Jakki on mallia umpinainen putki, eli sisustaa ei näe. Potikka on ostettu soitinkaupasta eilen ja uusi. Oikeasti tuppaa vituttamaan kun ei saa mitenkään päin toimimaan. Pitäsköhän harkita uudelleen sitä killswichiä.. Saatana on herra. |
SirElwood 27.09.2007 18:34:05 (muokattu 27.09.2007 18:37:05) | |
---|
Jakki on mallia umpinainen putki, eli sisustaa ei näe. Potikka on ostettu soitinkaupasta eilen ja uusi. Oikeasti tuppaa vituttamaan kun ei saa mitenkään päin toimimaan. Pitäsköhän harkita uudelleen sitä killswichiä.. 9mm killswitch... Aa... semmoin umpinainen. Eikö siellä ole "pohjassa" pienet aukot? Jos on, niin niistä näkyy ne kontaktiliuskat. Voit yrittää niitä taivuttaa varovasti. Jos ei, niin vaihda pois. alle 2.50e ei ole paha hinta jakista joka kestää oikeasti ikuisuuden. Noita switchcrafteja on käytetty mm. vanhoissa (ja uusissa) fenkun vahvistimissa, ja joskus ne ovat ainoa mikä jossain 50 vuotiaassa vahvarissa enää toimii. onhan piuha varmasti ehjä? |
SH1THEAD 27.09.2007 18:35:47 | |
---|
onhan piuha varmasti ehjä? Piuha on joku laadukkaampi neutrikin plugeilla ja ainakin basson kanssa pelaa hyvin. Tosiaan tossa ei ole noita reikiä pohjassa :/ Saatana on herra. |
SirElwood 27.09.2007 18:38:06 (muokattu 27.09.2007 18:38:18) | |
---|
Piuha on joku laadukkaampi neutrikin plugeilla ja ainakin basson kanssa pelaa hyvin. Tosiaan tossa ei ole noita reikiä pohjassa :/ Muokkailin edellistä, mutta kertaus on opintojen likainen setä: Jos ei, niin vaihda pois. alle 2.50e ei ole paha hinta jakista joka kestää oikeasti ikuisuuden. Noita switchcrafteja on käytetty mm. vanhoissa (ja uusissa) fenkun vahvistimissa, ja joskus ne ovat ainoa mikä jossain 50 vuotiaassa vahvarissa enää toimii. |
SH1THEAD 27.09.2007 18:41:06 | |
---|
Kai se on vaan pakko vaihtaa.. Miten muuten tommonen killswich olis mahdollista toteuttaa lespatyylisessä 3-tiekytkimellä? Löytyis yks semmonen.. Saatana on herra. |