Aihe: Akustisen kaulaongelma.
1
Mikaelo
18.05.2005 10:14:09

Elikkä ongelma lyhykäisyydessään seuraava.

Olen käyttänyt Samickin akustisessani .013 setin kieliä monen monta vuotta.
Syystä tai toisesta kokeilin kerran .011 settiä ja se taisi olla virhe.
Kaula "suoreni" eli kielet tulivat lähestulkoon kiinni otelautaan mikä aiheutti luonnollisesti rämisemistä. Kaularaudan säätämisestä ei ollut apua (sikäli kun tein sen oikein), eikä myöskään paluusta paksumpiin kieliin.
Puavali
18.05.2005 10:42:03
Elikkä ongelma lyhykäisyydessään seuraava.

Olen käyttänyt Samickin akustisessani .013 setin kieliä monen monta vuotta.
Syystä tai toisesta kokeilin kerran .011 settiä ja se taisi olla virhe.
Kaula "suoreni" eli kielet tulivat lähestulkoon kiinni otelautaan mikä aiheutti luonnollisesti rämisemistä. Kaularaudan säätämisestä ei ollut apua (sikäli kun tein sen oikein), eikä myöskään paluusta paksumpiin kieliin.

Jätä se kitara odottamaan, kyllä se siitä palautuu, kun on oikea vire ja paksut kielet.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
poppamies
19.05.2005 12:02:28 (muokattu 19.05.2005 12:03:01)

Jätä se kitara odottamaan, kyllä se siitä palautuu, kun on oikea vire ja paksut kielet.

Aivan, ja voisi löysätä kaularautaa vaikkapa yhden kokonaisen kierroksen niin homma nopeutuisi. Mikään ei estä vähän käsin "auttaa" sitä kaulaa kun rauta kerran on löysällä. Tottakai sitten joutuu lopuksi säätämään kaulaa mahdollisimman hyvään trimmiin.
Myytävänä Alesis Microverb III MYYTY!
Mikaelo
24.05.2005 13:59:21

Kaularautaa löysätty ja aikaa uusien kielien vaihtamisesta reilun kaksi viikkoa.
Tilanne edelleen muuttumaton.
Puavali
24.05.2005 14:21:35
Kaularautaa löysätty ja aikaa uusien kielien vaihtamisesta reilun kaksi viikkoa.
Tilanne edelleen muuttumaton.

Ilmeisesti ilman kosteus vääntää kaulaa tällä hetkellä. Öljyä otelauta, se hidastaa sen (otelaudan!) kostumista/turpoamista. Tämä on näitä kevään ongelmia.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Teijo K.
24.05.2005 14:32:33

Ilmeisesti ilman kosteus vääntää kaulaa tällä hetkellä. Öljyä otelauta, se hidastaa sen (otelaudan!) kostumista/turpoamista. Tämä on näitä kevään ongelmia.

Tuota voimistaa vielä ennätyskuiva talvi joka siis oli viimetalvena. Kuulemma koskaan ei ole tullut niin montaa haljennutta viulua korjattavaksi näille Jyväskylän soittinkorjaajille kuin viime talvena.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)