Aihe: mistä mustat dotsit otelaudan sivuun?
1
PPG
07.02.2005 08:56:12

Mistä olette löytäneet n. 2 mm paksua mustaa muovitankoa? Ei ole itselle sattunut silmään mistään ja Etolan valikoimakin alkaa paljon paksummasta. Sorvaamaankaan ei viitsisi ruveta kun tuollaista parimillistä on aika ikävä sorvailla, muutenhan nuo vois tehdä ebonystä.
PoLFus
07.02.2005 09:23:38

"Hippi mieheksi." - Mirrinsane
Juzzu
07.02.2005 09:30:59
Ostat kaupasta sellaisen muovikamman, niissä on sopivan paksuisia piikkejä kun valkkaat sopivan. Ja väreistäkin löytyy, kyllähän se nyt kuitenkin pinkit merkit laitat :o)
Yritys on ensimmäinen askel epäonnistumiseen
PPG
07.02.2005 09:58:40

http://www.spelektroniikka.fi

tossa.

Muuten hyvä, muttei viitsi maksaa 6 euron postikuluja 2 euroa maksavista muovinpaloista :)
PPG
07.02.2005 10:02:02

Ostat kaupasta sellaisen muovikamman
Tämä kuulostaa muutenb aika hyvältä idealta jos vain löytää kamman jossa on mahdollisimman pyöreät piikit, kitoos! Kaikki ei tule kännissä mieleen.
jarmos
07.02.2005 10:49:58
Tai etsi mustia tikkarin tikkuja tai papiliottejen kiinnitys piikkejä.
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
PPG
07.02.2005 11:38:42

Tai etsi mustia tikkarin tikkuja tai papiliottejen kiinnitys piikkejä.
Prk..l sellaisiahan voisi löytyä vaimonkin varusteista. Johan mä ajatettelinkin että on niitä muutkin etsineet.
poppamies
07.02.2005 12:56:59

Olen itse tehtaillut ne sivudotsit samalla tavalla kuin otelaudandotsit.
Työkalun nimi ei nyt tule heti mieleen mutta se on tuollainen "reikärauta", putkenmallinen, teroitettu rauta.
Niitä saa sopivankokoisia esim. 2, 6 ja 7 mm ihan mistä rautakaupasta vain.
Dotsit on stanssannut ihan vain sopivanvärisestä reunalistasta.
"G-strings are for strippers"
PPG
07.02.2005 13:05:30 (muokattu 07.02.2005 13:07:57)

Työkalun nimi ei nyt tule heti mieleen mutta se on tuollainen "reikärauta", putkenmallinen, teroitettu rauta.
Niitä saa sopivankokoisia esim. 2, 6 ja 7 mm ihan mistä rautakaupasta vain.
Dotsit on stanssannut ihan vain sopivanvärisestä reunalistasta.

Työkalu on ns. nahkapasko, tuttu laite, ei vain juolahtanut mieleen, mulla on muovilevyäkin mistä saisi palasia lyötyä. Kiitos vinkistä, jotkut asiat on näemmä ihan nenän alla mutta ei vain sytytä.
Otelaudan dotsit sorvasin ruusupuusta kun on vaalea otelauta, mutta 2mm on liian ohutta sorvailla ainakin mulle.
fox
07.02.2005 13:19:29

Otelaudan dotsit sorvasin ruusupuusta kun on vaalea otelauta, mutta 2mm on liian ohutta sorvailla ainakin mulle.

Puutapit saa "reikäraudalla, vanha kaluste- ym. puusepän värkki.. joskus aiemminkin jollekulle neuvoin..
Otetaan teräslevyn pala, mitä sattuu oleen nurkissa, 3-5 mm ainevahvuus, poralla tehdään esim 1-8 mm reikiä siihen. Likelle oikeaa kokoa esim. puukolla veistetty tikku lyödään halutun reiän läpi ja kas, tuli pyöreä siitä...
PPG
07.02.2005 13:49:22

Puutapit saa "reikäraudalla, vanha kaluste- ym. puusepän värkki.. joskus aiemminkin jollekulle neuvoin..
...

Jes, tätä pitää kokeilla, tyylinmukaisesti olisi hienoa saada ruusupuiset dotsit myös. Millä tahansa tähän mennessä ehdotetuilla konsteilla pääsisi jo tyydyttävään lopputulokseen, mutta tämä on kyllä paras niksi. Sulavimmat kiitokseni kaikille asintuntijoille :)
m6mm
07.02.2005 15:12:14 (muokattu 07.02.2005 15:12:57)
Myös papiljottien(mitenköhän kirjotetaan...Kuitenkin niitä, jolla kiharretaan hiuksia.) piikeistä saa sopivan paksuset dotit. Ja värivaihtoehtoja löytyy.

Edit. Olinpas huolimaton. Tuossahan ylhäällä jo lukeekin.
Oho,wau!
Jiaster
07.02.2005 15:16:59

Otelaudan dotsit sorvasin ruusupuusta kun on vaalea otelauta...

Kuulostaa hyvältä idealta. Voisi näyttää omankin straton kaulassa paremmalta ruusupuiset dotsit kuin mustat muoviset mitä olen suunnitellut. Voitkos laittaa kuvaa miltä ne dotsit näyttää siinä kaulassa?
Katsoppa kuvauksesta mitä kitaran osia kaipailen, jos vaikka löytyisi nurkista...
vrajala
07.02.2005 15:35:12
joskus aiemminkin jollekulle neuvoin..

Mulle ainakin. Kiits kits.

Toimii melkosen mukavasti, joskaan noiden pienten kanssa tahiminen ei ole herkkua. Mä tein 2,5 millisiä mahongista ja aikaa meni. Lopputulos oli kyllä ihan kelvollinen, joskin kovemmalla puulla olisi varmaan saanut hiukan siistimpää jälkeä.

Sitten tietysti liimasin valmiin otelaudan vinoon, särjin sen irrottaessani ja sain kokeilla kuinka wenge palaa. Hyvinhän se.

Jes, tätä pitää kokeilla, tyylinmukaisesti olisi hienoa saada ruusupuiset dotsit myös.

Jos saa vielä sen verran neuvoa, että koeta tehdä ne aihiot mahdollisimman hyvin syiden suuntaiseksi. Ja lyö ensin pykälää suuremmasta reiästä läpi.
Juu, varmast näi, mää kysyi?
PPG
08.02.2005 12:21:09

Voitkos laittaa kuvaa miltä ne dotsit näyttää siinä kaulassa?
Pitää ottaa lähempää kuva. Omakuvassa on kuva kitarasta mutta aika kaukaa otettu. Kannattaa muuten tehdä se dotsin reikä ihan hivenenisommaksi kuin dot, näkyy ruusupuu lohkevan kovin helposti kun vasaralla murjoo :)
Jymi
08.02.2005 13:05:40 (muokattu 08.02.2005 13:13:36)
Stratoon tein sivudotsit 2mm paksusta pähkinäpuurimasta. Sitä saa askarteluliikkeestä noin metrin mittaisina paloina ja eri vahvuisina. Ja otelaudan dotsit tein 6mm vastaavasta.

Puu lakkaamattomana aika vaaleaa, mutta lakkauksen jälkeen tummuu paljon ja on oikein hyvä vaahteraa vasten. Väittäisin, että kun puuta käyttää noihin, niin paremman näköinen tulee, kuin muovista.

Tuolta löytyy ainakin pari kuvaa, joissa nuo sivudotsit näkyvät jotenkin.

http://koti.mbnet.fi/jyrkira/stratokesken.htm
PPG
21.02.2005 09:14:48

Do diin,
sainhan mä lopulta ne dotsit tehtyä 2-milliseksi. Kiitos Foxille. Jos oli sulöa kovaa otelaudan kanssa, niin kyllä minullakin oli dotsien valmistuksen jälkeen vasen etusormi siteessä viikon verran. Varoituksen sana kaikille, jos nyt jostain syystä olette onnistuneet tekemään 2 millistä ruusupuutankoa ja liimannneet pitkän tangon reikään, älkää yrittäkö katkaista sitä puukolla, jos nyt kuitenkin yritätte, älkää ainakaan käyttäkö voimaa ja jos kuitenkin käytätte, katsokaa ainakin ettei toinen käsi ole siellä takana.
Sattuu meinaan niin prkl...sti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)