Aihe: Uusi kitaraprojekti
1
jami87
28.12.2004 17:30:34
Olis taas suunnitelmissa uus kitara. Body on itse piirretty ja tele-mallisen kaulan ostan valmiina. Body tulee oleen leppää ja kaula vaahteraa. Kitaraan tulee yks kakskelanen mikki, kiintee talla, push-pull vola-potikka, jolla voi puolittaa mikin, sekä yks tone-potikka ja tietenkin jakki.

Suurinpiirtein selvät ovat suunnitelmat, mutta minkäänlaista hajua ei oo noista liitännöistä. Kerran löysin hyvän kaavio-sivuston, missä oli ainaki pari sataa eri kytkentäkaavioo, mut en löydä enää. Eli olisko jollain linkkiä kaavioon, joka kattais noi mun kitaran kytkennät, taikka osaisko joku ihan vaan kertoo mulle tänne, miten ne kytkennät tehtäis?

Lisäks voisitte ehdotella hyviä mikkejä tohon mun projektikitaraan. Eli haeskelen leppärunkoseen kitaraan kunnon rokettirolli-saundit omaavaa mikkiä, joka saundaa puolitettunakin hyvältä.
I'm Rock, but I don't Roll...
takape
28.12.2004 19:29:16
Katoppa tuolta,
http://www.seymourduncan.com/website/support/schematics.shtml

tuolla on paljon kytkentöjä erilaisiin vaihtoehtoihin.

Mä laitoin lapsteeliin humbuckerin jonka saa puolitettua push/pull kytkimellä. Katsoin tuolta kaaviot (1humb, 1 vol, 1tone, with series/parallel). Nuo värit ovat sitten seymour duncanin mikkien värit, joten minkä mikin valitsetkin tarkasta vaikka tuolta piuhojen värien vastaavuus.
http://mywebpages.comcast.net/skgs/sk/Pickup%20color%20codes.htm

Siitä mikä on hyvä mikki, joku muu osaa varmaan kertoa paremmin, mun mielestä nuo Kent Armstrongin mikit ovat ainakin hinta laatu suhteeltaan hyvät.

Pekka
Juzzu
28.12.2004 19:37:57
mun mielestä nuo Kent Armstrongin mikit ovat ainakin hinta laatu suhteeltaan hyvät.

Vielä kun niitä sais muina väreinä ku mustina, niin varmaan saundaisivat tosi hyviltä.
Tonttoroi!
jami87
28.12.2004 23:30:08
Kiitoksia vastauksesta/-sista. Täytyypä sitä Kent Armstrongia harkita. Aiemminkin oon niistä kuullu hyvää.
I'm Rock, but I don't Roll...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)