Aihe: Silver Jubilee kloonaus/rakennus
1
Dareon
02.12.2004 13:53:19 (muokattu 02.12.2004 13:55:29)
Onko kyseista laitetta kukaan tällä palstalla väsäillyt?
Saako itsetehdyistä jubileista samanlaisia saundeja irti kuin alkuperäsistä, vai onko niissä jotain "magiaa"?

Kun itellä olisi tarkoituksena rakennella joskus (sitten kun on aikaa ja taidot ovat karttuneet) tollanen 2550-nuppi.

Scema: http://www.blueguitar.org/new/schem/marshall/2550.gif

Eli mahtaisikohan onnistua jos tekisi footswitch systeemin myös tuolle rhytm-clipille? --> eli toinen samanlainen relesysteemi kuin tolle lead-kanavalle, erilaisella releellä vaan.

Haastavinta on varmaankin layoutin suunnittelu turreteille, vai?

Edit: jaha linkki ei toimi, no menkää sieltä vaan schematics->marshall->2550.gif
Ei sen tarvitse olla täydellinen, kunhan se vain näyttää siltä.
Dareon
08.12.2004 04:59:06
Siis kukaan ei ole edes harkinnut tuollaista tekevänsä?
Dareon
07.04.2005 20:49:12
Nyt olis projekti suunnitteluvaiheen loppupuolella.
Ja olis tarkoitus päästä parin kuukauden sisällä kolvailemaan 8)

Ongelmina on:

Mistä tarpeeksi iso chassis ?
isoin hammond on n. 43cm * 25cm * 5 cm en usko että saan osat mahtumaan tuonne, onko ainoa mahdollisuus saada isompi chassis tekemällä se itse?

Ja kuristin?
Mikä malli ja yms. Olen koittanut etsiä että mikäköhän tuossa on alunperin, mutta tuloksetta :(

Auttakaa nyt miestä mäessä !
juzi
08.04.2005 17:55:37
Tuota noin. Jos nyt haluat juuri Jubileen kloonata, niin antaa mennä vaan. Mutta näitä liikkuu vielä käytettynä järkihinnoissa, eli kannattaisko harkita ostavansa kyseisen vehkeen ja kloonais vaikka Plexin tai jonkun muun harvinaisemman vintage-koneen? Näin minä tekisin.
juzi
08.04.2005 17:57:43
Unohtui edellisessä mainita että ite ostin jubilee 2553:sen ja siihen kuuluvan 2x12" kaapin vuonna 2001 hintaan 3300 mummon markkaa...
Dareon
08.04.2005 18:19:05
Tuota noin. Jos nyt haluat juuri Jubileen kloonata, niin antaa mennä vaan. Mutta näitä liikkuu vielä käytettynä järkihinnoissa, eli kannattaisko harkita ostavansa kyseisen vehkeen ja kloonais vaikka Plexin tai jonkun muun harvinaisemman vintage-koneen? Näin minä tekisin.

Jep no nyt kun laskeskelin hintaa niin olen alkanut järkeillä samaa. Jos tuollainen peli tulee järkevään hintaan vastaan, niin en mieti kahdesti.
harryk
08.04.2005 21:56:11

Plexi on mielestäni se ainoa oikea perusmarsu ja sen tekeminen ei ole teknisesti sen vaikeampaa kuin muidenkaan perusputkivehkeiden. Jos et ole kuitenkaan koskaan tehnyt yhtään putkipeliä, suosittelen aloittelemaan jollain helpommalla projektilla kuten uraltonen rakennussarjalla tms. Tyhjentävän selityksen antaminen siitä miten putkivahvistin rakennetaan on tässä melko työlästä ja perusteet kannattaa opetella esim. netin foorumien kautta kuten 18watt.com, hoffmanamps, ax84.com etc.
Dareon
09.04.2005 00:44:29 (muokattu 09.04.2005 01:05:58)
No tuon aloitusviestin jälkeen on tullut rakennelstua Ax84 P1 ja muutenkin on aika hyvä käsitys hommista nyt. (tai no hyvä ja hyvä, en sitten tiedä. ainakin jotain.)

Tuota plexia olen itsekin nyt katsellut...
harryk
09.04.2005 12:39:50

Olen itse suunnittelemassa putkinuppia johon tulee pleximarsun etuaste toiseen kanavaan ja fenderin joku twini tai deluxe-etuaste toiseen kanavaan. Pääteaste on aikomus rakentaa 2x6V6,EL34,6L6 pohjalta ja koko hoito maailman parhaista osista. Tuo 2x6V6 antaa b-luokassa n. 22W, joka on enemmän kuin tarpeeksi bändikäyttöön. Päätemuuntaja Hammond-pohjalta ellei joku ala tuoda Heyboria samaan hintaan Suomeen. Tavoiteaikataulu on saada värkki tämän vuoden puolella vielä valmiiksi. Sittenpä nähdään tuliko susi vai maailman parassaundinen putkinuppi.
Dareon
09.04.2005 15:52:36 (muokattu 09.04.2005 15:53:01)
Hmm, tarkkaan mietittyäni kuitenkin ajattelin tehdä nyt tuollaisen jubileen. (ehkä joku tietty artisti kuitenkin vaikuttaa "ideaalisaundin" käsitykseen :)

Ja eihän se ole "kauhea" homma pistää etuasetta uusiksi jos ei saundi miellytä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)