Aihe: EMG-81:sen sijoitus runkoon..
1
m_kuivamaki
25.04.2004 17:00:12
Eli, kitaraani on tulossa ainoastaan yksi mikki ja se on aktiivinen. Kyseessä on EMG-81. Mihin kohtaan se virallisesti pitäis laittaa? Jotkut puhuvat "huiluäänien" vaikuttavan mikin sijoittamiseen..
blöö
26.04.2004 01:15:55 (muokattu 26.04.2004 01:17:28)

Noh, mulla kun on tollanen "oikee" horizon (omakuva) ja siinä on tallassa 81 (ei tosin alunperin, SD meni vaihtoon)
niin mikin reunasta tallan (original floikka) etureunaan on ~10mm eli aika tarkalleen 1cm.
Metalristi.
Kitaravirtuaali
26.04.2004 07:56:17

Ja minun Washburnissa tallan reunasta mikin kehikon reunaan on n.5-6mm. Makuasia luultavasti. Kai siinä jotain solmukohtia piti välttää, vai mitenköhän se meni.

Seuraava vastaaja, kitoos.
Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf
Elkee enää mitään myykö, rahat loppu perskeles! | IMIK #10
Juzzu
26.04.2004 08:01:49
Woehan rähmäke, mulla oli linkki nettisivuille, joista pystyi speksaamaan kepin (skaalat tms.) ja sivulla oikein kuvaajien kanssa näyteltiin soivan kielen solmukohdat, etäisyydet tms. Mutta tosiaan, eip löytynyt nytten, ei...

Ei sillä, en usko että tuolla nyt niin kovasti väliä on, ainakaan tallamikillä.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Explorer
26.04.2004 11:33:50
Ei sillä mikin sijoituksella ole mitään virallista paikkaa, ellei sitten ole kopioimassa suoraan jotain olemassaolevaa kitaramallia. Itse tekemääni "telecasteriin" laitoin tallamikin mallia EMG-81 noin sentin päähän tallasta. Hyvin soi.
Rust in peace.
Spez
26.04.2004 21:10:28
Minulla olisi myöskin tuollainen EMG-81 pultattuna ~1cm päähän tallasta.
Ynkkä.. Jumalallista sweeppausta.
miksaa
26.04.2004 23:04:09
niinkuin tässä jo ohimennen on sivuttukin niin mikkien sijoittelu perustuu kohtiin josta saadaan huiluääni.
kaulamikki yleisemmin 24. nauhan kohdalle ja olikos tallamikki sitten 36. nauhan kohdalle. Mitään pakottavaa tarvetta ei niitä kuitenkaan ole niin sijoitella.

Kannattaa kuitenkin muistaa, ettei suoraan mittaile kaverilta kuulemien etäisyyksien mukaan, koska kitaroita on monen mittaisilla skaaloilla.

Itse varmaan tiedät oman skaalasi, joten eikun laskeskelemaan sen perusteella. Netistä löytyy joitain ohjelmia, jotka laskevat etäisyydet kyseisille nauhoille...
kokeile googlesta jotain fret calculator tai sinnepäin...
Parempi siemen syöksyssä, kuin kymmenen pussissa...
Trebla
26.04.2004 23:26:09
Woehan rähmäke, mulla oli linkki nettisivuille, joista pystyi speksaamaan kepin (skaalat tms.) ja sivulla oikein kuvaajien kanssa näyteltiin soivan kielen solmukohdat, etäisyydet tms. Mutta tosiaan, eip löytynyt nytten, ei...

Tässä nyt on joitain linkkejä. Tiedä sitten, onko näistä apua.

http://www.till.com/articles/PickupResponse/index.html

http://www.till.com/articles/PickupResponseDemo/
Hei, täällähän on jo joku!
Juzzu
27.04.2004 08:14:32
Tässä nyt on joitain linkkejä.

Jep, noi ne oli. Pitääkin ottaa talteen, vaikka tiedä sitten onko noista kuitenkaan myöhemmin iloa.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)