Aihe: Huston we have a problem!
1
poppamies
14.02.2004 12:48:12 (muokattu 14.02.2004 12:50:16)

Niin, soitan akustista bassokitaraa tuossa mun toisessa bändissä ja bassoon (EKO) olen asentanut Shadow tallamikin ja LR Baggs'in aktiivi elektroniikan. Toimii hyvin ja on loistava soundi. Kuitenkin isoimmilla kiekoilla, missä tarvitaan enemmän volumea niin saa olla varovainen siinä mielessä että lähtee suhteellisen herkästi kiertämään.
Nyt mulla on ideana lisäksi asentaa siihen yhden single coili'n, vaikkapa jazzin mikki, taikka sitten presarin mikit.
Olisiko kellään 'insinöörillä' kätevää neuvo miten tuon lisämikin kytkisin niin että molemmat mikkisysteemit olisi käytettävissä yhtä aikaa(tallamikistä saa hienon kolinan)ilman haittoja?

P.S. Tiesittekö muuten että kunnon oikosulun aikaansaamiseksi tarvitaan vähintään kaksi insinööriä.
"G-strings are for strippers"
SaBer
14.02.2004 13:04:58

Joku blenderi vaan. Esim. http://www.geofex.com/Article_Folders/panner.pdf

Ja tuota peruskytkentää käyttämällä tarvitset vielä jonkun etusen sille magneettiselle mikille.
Teijo K.
14.02.2004 14:12:00

Bluesäijjät kuulemma tunki pyyhkeitä täyteen nuo akustiset ja puoliakustiset kitarat, kuulemma auttoi siihen kierto-ongelmaan tuo. Kokeillut en ole, mutta vanha kansa näin neuvoo.
Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work.

-Gustave Flaubert
poppamies
14.02.2004 16:21:15

Bluesäijjät kuulemma tunki pyyhkeitä täyteen nuo akustiset ja puoliakustiset kitarat, kuulemma auttoi siihen kierto-ongelmaan tuo. Kokeillut en ole, mutta vanha kansa näin neuvoo.

No joo... mulla on se kyllä jo täynnä vaahtomuovia mutta kansi pääsee kuitenkin värähtelemään sen verran että alkaa kiertämään suuremmilla voluumeilla. Minun pitäisi vaan saada magneettimikillä nostettua äänentasoa kun tallamikin kynnys tulee vastaan.
"G-strings are for strippers"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)