Aihe: Huuliharppujen huollosta
1
noir
16.10.2003 21:05:54
Itselläni on tuollainen vanha neliosainen (neljä eri asteikkoista huuliharppua pultattu toisiinsa kiinni) tremoloharppu, Hohnerin valmistama. Ongelma on siinä, että ajan myötä se on kokenut vääryyttä ja soi nykyisellään hieman kehnohkosti.

Joten. Missä huuliharpun voi korjauttaa, paljonko se (tässä tapauksessa) maksaa, ja osaako joku suositella, tai tuntee henkilökohtaisesti, korjaajaa mieluisimman halvalla?

Ehdotuksia mielellään pääkaupunkiseudulta.

Kiitos, mikäli osaatte auttaa, mikäli ette osaa, on mielipiteeni kohtaanne neutraali.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
Congi
17.10.2003 11:11:32 (muokattu 17.10.2003 11:12:05)
Olen itse purkanut ja kirjailut niitä. Niissä on sellaiset jännät "kielet" joitten kuuluisi värähdellä kun ilmaa runttautuu niitten läpi. Ajankuluessa ne kuitenkin vääntyy huonoon asentoon eikä värähtele. Purkaa ja vääntele niitä varovasti saadakseen niitä takaisin oikeeseen asentoon.
T.Congi
noir
17.10.2003 13:22:03
Olen itse purkanut ja kirjailut niitä. Niissä on sellaiset jännät "kielet" joitten kuuluisi värähdellä kun ilmaa runttautuu niitten läpi. Ajankuluessa ne kuitenkin vääntyy huonoon asentoon eikä värähtele. Purkaa ja vääntele niitä varovasti saadakseen niitä takaisin oikeeseen asentoon.

Tiedän. Olen lukenut oppaita, ja koettanut ihmetellä tuota itsekin, mutta tuntuisi tarvitsevan perusteellisempaa huoltoa. Tietysti voisin tappaa vapaa-aikaa purkamalla tuon vehkeen osiin, mutta kun ko. laitoksessa noita kieliäkin riittää. Siinä menisi ilta jos toinenkin, ja muutakin tekemistä löytyy.

Tämän takia olisi mukava saada joku asiansa oikeasti osaava tekemään huoltoa, että saisi laitteen puhtaaksi ja soimaan kunnolla.
noir
06.11.2003 10:37:49
Otetaanpas taas esille, jos jollain olisi tietoa antaa. Ellei ole, niin olkoon.
Shaft
06.11.2003 11:09:36
Harpun osia voisi yrittää puhdistaa natriumbikarbonaattilla (ruokasooda).
noir
06.11.2003 16:31:50
Harpun osia voisi yrittää puhdistaa natriumbikarbonaattilla (ruokasooda).

Danke. Pitänee katsella vielä, että mitä tuolle tekee. Koriste-esineeksi se on liian houkutteleva, joten pitää se käyttökuntoon saada.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)