Aihe: Tweed deluxe mods
1
pharaox
12.07.2020 09:55:32
Helou i am back:) Vakavien terveys ongelmien johdosta olen ollut pois keskustelu palstalta mutta yritetään nyt.
Muutaman Tweed deluxen rakentaneenna tuli mieli kysyä että mikä on teidän mieli modaus Tweed Deluxeen?
Digillä pärjää ja analogilla korjataan. Putkivahvistin R.O.C.K
harryk
12.07.2020 10:14:52

Muutaman Tweed Deluxen rakentaneena mielimodauksia ovat ensimmäisen asteen erotuskonkkien arvojen pienennys bassopään kuriin saamiseksi, 100 kilon sarjavastus cathodyne-vaiheenkääntäjän ja gain-edellisen asteen väliin säröytymisen parantamiseksi, dynaaminen tehonsäätö joko vvr-tekniikalla tai sisäisellä variac-tyyppisellä ratkaisulla. Näiden lisäksi ns. parempi kaiutinelementti kuin Jensenin perusmallit. Yksi suosikki on WGS:n Black Hawk alnico. Myös alkuperäistä koteloa kannattaa suurentaa sen verran, että myös iso end belliset kaiutinelementit mahtuvat koteloon. Alkuperäiseen koteloon mahtuu vaan muutama malli.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
parek
24.08.2020 10:21:16 (muokattu 24.08.2020 10:23:58)
Jos pitäisi valita yksi ainoa modi minkä tekisin tweed deluxeeni, niin se on vaiheenkääntäjälle menevän 0.022uF konkan vaihtaminen 0,003uF - 0,001uF arvoon. Tämän yhden konkan vaihtaminen tekee bassoille ja yleiselle pörinälle paremman korjauksen kuin yleisemmät modaukset.

Yleensä tota konkkaa ei vaihdeta lainkaan, ei hajua miksi. Viisaammat ovat kertoneet, että noi pienemmät arvot on tossa kohtaa kytkentää täysin ok 5E3 piirissä.
Pelimonni
28.09.2020 17:44:23
pharaox: Helou i am back:) Vakavien terveys ongelmien johdosta olen ollut pois keskustelu palstalta mutta yritetään nyt.
Muutaman Tweed deluxen rakentaneenna tuli mieli kysyä että mikä on teidän mieli modaus Tweed Deluxeen?

Rob Robbinette Mods on mukavaa luettavaa.
Nuo ylläolevat ovat hyviä modeja.
celestion G12-S 20 vatt 1975, näitä 2 paria Carlsrbro Scorpion 2 kaappia. Nepä ne on. Kokeilin wgs Reaper molemmissa, aika sama oli, mutta aito on aito.
elwood66
10.08.2021 21:36:53

pharaox: Helou i am back:) Vakavien terveys ongelmien johdosta olen ollut pois keskustelu palstalta mutta yritetään nyt.

Juu - on lähes vuoden vanha thread. Jatkamma.

Ostin, jonkun sinänsä hyvästä kitistä kasaaman 5E3-kloonin, jossa myös asiallinen koppa. En mä saanut siitä haluamaani, putkista/kajareista riippumatta. Ehkä en edes tajunnut, minkä perässä olin alunperin.

Teetin Rikstone/Kiviojalla modauksen 5D3:ksi - ei tuo ihan pieni juttu ollut, mutta "korvanäkemykseni" oli oikea, se rauhoittui/tasoittui kummasti. Vielä kun vaihdettiin tasuriksi GZ34, ainakin korvatuntumalta mökää tulee lisää tai ainakin se on lähes "clean to mean" - headroomia löytyy. Kun tarkoituksella on vielä moderni Jensen Neo-Tornado kajarina - mä löysin sen, mitä hain. Kevyen, kompaktin, dynaamisen ja isohkon alapään omaavan 1x12"-combon, joka toimii hyvänä pedaalialustana.
Let that boy boogie woogie
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)