Tatu 17.03.2003 10:18:35 | |
---|
Mitä suosisitte ruusupuuotelaudan käsittelyyn? Minkäänlaista lakkaa siihen ei varmaan laiteta, mutta varmaan jotain mömmöä se pinta vissiin kaipais. Entäs kaula muuten (vaahteraa), millaisen käsittelyn tarvitsee? Mitä lakkaa suositte? Jos vaan minkäänlaista muuta vinkkiä teillä on kaulan lakkaamisesta tms, niin antakaa kuulua. Kiitos! |
poppamies 17.03.2003 12:02:34 (muokattu 17.03.2003 23:50:06) | |
---|
Mitä suosisitte ruusupuuotelaudan käsittelyyn? Minkäänlaista lakkaa siihen ei varmaan laiteta, mutta varmaan jotain mömmöä se pinta vissiin kaipais. Entäs kaula muuten (vaahteraa), millaisen käsittelyn tarvitsee? Mitä lakkaa suositte? Jos vaan minkäänlaista muuta vinkkiä teillä on kaulan lakkaamisesta tms, niin antakaa kuulua. Kiitos! Ruusupuhun ei tartte laittaa mitään muuta kun sitruunaöljyä(aseen tukkiöljy ja muut puuöljytkin on OK) Älä kuitenkaan vahingossakaan mene öljyämään otelautaa ennenkuin kaula on lakattu. Kaulan lakkaukseen sopii kaikki lakat. Dicco', seluloosa lakka on hyvä ja helppo hioa. Uretaanilakatkin käy jos haluaa kestävän lakan. Ihan tavalliset marketti spraypurkkilakatkin soveltuu. Menee kyllä monta pönttöä. Itse olen käyttänuy näitä kaikkia lakkoja ja sanoisin että kaikesta vähimmällä vaivalla pääsee spraypurkeilla. Spraylakoissahan ei ole kovetinta joten joutuu odottamaan kärsivällisesti. "G-strings are for strippers" |
Tatu 17.03.2003 14:57:11 | |
---|
Kiitosta vaan.. Tuota, tästä saan kyllä varsinaisen speden maineen, mutta kannattaako nauhat laittaa kaulaan ennen vai jälkeen lakkauksen & öljyämisen? Ja edelleen: mistä liikkeestä näitä öljyjä ja lakkoja voi/kandee ostaa? |
Juzzu 17.03.2003 15:01:05 | |
---|
Kiitosta vaan.. Tuota, tästä saan kyllä varsinaisen speden maineen, mutta kannattaako nauhat laittaa kaulaan ennen vai jälkeen lakkauksen & öljyämisen? Ja edelleen: mistä liikkeestä näitä öljyjä ja lakkoja voi/kandee ostaa? Ensin nauhat, sitten lakka. Ja öljyt vasta ihan viimosena. Ruusupuuta kannattaa muutenkin öljytä ajoittain, kerran pari vuodessa, nottei pääse liikaa kuivumaan ja sitä myöten halkeilemaan. Otelautaöljyä saanee varmimmin alan liikkeistä, mutta jos tietää mitä tekee ja mitä haluaa voipi euron, kaksi, säästää ostamalla jotain "korviketta (=mahdollisesti ihan samaa tavaraa) jostain muualta. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Tmp 18.03.2003 15:15:42 | |
---|
Pitääpä kysyä kun kerran on tapetilla. Onko ruusupuu vaaleata, ja yleensä aika paksu lakkakerros iinä päällä? Ja miksi se pitäis öljäytä jos se lakkakerros suojaa sitä itse puuta? Toiseksi, onko vaahteraotelauta sitten tumma? Vai menikö nää nyt ihan toisinpäin, että ruusupuu on tumma ja vaahtera on vaalea? ;D Hoho Selvittäkää mulle... |
Juzzu 18.03.2003 15:18:09 | |
---|
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |