Aihe: Yamaha Pacifican tuunaus
1
Turmo
11.02.2009 00:03:03
Minulla on Yamaha Pacifica 112 ja tämän videon http://www.youtube.com/watch?v=GvoF5BzHF_U nähtyäni suunnittelin itsekin hieman viritellä Pacificaa.

Ongelmana on se että minulla ei ole juurikaan minkäänlaista näkemystä eri osista ja vehkeistä joita pitäisi hankkia ja asentaa. Eli ainakin talla-humbucker, virittimet ja satula pitäisi vaihtaa.

Ehkä myös talla mutta en tiedä onko siinä mitään järkeä, en käytä mitään vibrakampia. Ilmeisesti kiinteän tallan asennus ei ole mitenkään yksinkertainen operaatio tuon tilalle..?

Olen katsellut thomannilta näitä osia mutta tosiaan en osaa sanoa oikein mitä hommata.

En tiedä onko tällaisessa projektissa edes mitään järkeä mutta mikäli jollain reilun satasen panostuksella saisi huomattavasti paremman kitaran niin olisin kyllä valmis.
jo_tu
11.02.2009 08:11:03
jos et käytä tremoloa, niin anna tallan olla vaan. sen voi puunpalasella sieltä takaa "lukita" bodyä vasten.

Varmasti juurikin noilla uusilla virittimillä, satulalla, ja tallahumpparilla saat eloa kitaraasi.

mutta tuo satulan viilaus on vähän kinkkinen homma. jos sulla ei ole tietoa ja taitoa, tai epäilyttää, niin kannattaa antaa se jonkun osaavamman tehtäväksi.
pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan.
kulmahiomakone
11.02.2009 11:42:32
->Ei kitarasta kannata korjata tai modata mitään mikä ei häiritse tai ole rikki. En nyt ymmärrä näitä satulanviilausjuttuja ollenkaan... Onko siihen syytä, ovatko kielet satulanpäästä korkealla, heittääkö vire pahasti ekoilta nauhaväleiltä? Tai miksi vaihtaa virittimet, jos nykyiset pitävät vireensä? Jos ei kampea käytä, niin kitarassa ei todellakaan tarvitse mitään lukkovirittimiä, eikä välttämättä tarvitse vaikka käyttäisikin.

Modata voi tietysti modauksen takia. Mikä nyt kullekin tuottaa iloa, mutta kyllä nuo Yamahan kepakot ovat yleensä sen verran hyviä suoraan tehtaalta, ettei kannata ihmeitä odottaa parin osan vaihdolta.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
wellu
13.02.2009 18:44:04

Omaa Jammua joka asustelee pelkästään treeniksellä olen modaillut seuraavasti: Kaikki mikit vaihdettu: Tallassa kent Armstrong hsdo-1,keskellä Dimarzio FS-1 ja kaulassa Dimarzio HS-3 hommattu torilta järkevään hintaan, Myös potikat ja mikkikytkin vaihdettu vaihdetty laadukkaampiin. Talla on orkkis,lisäilin vaan pari jousta,eli nyt on täydet viisi (en siis käytä kampea ollenkaan)
Virittimet ovat alkuperäiset ja toimii hyvin,en ole kokenut mielekkääksi vaihtaa niitä. Kosmeettiset muutokset näkyy sitten kuvassa;-)

http://www.aijaa.com/v.php?i=3591135.jpg
Lyrics.Wasted time between solos.
Turmo
13.02.2009 20:19:16 (muokattu 13.02.2009 20:20:05)
Lähinnä minua kiinnostaisi, ennen kuin alan tähän projektiin, se että onko mitään järkeä sijoittaa moiseen keppiin rahaa. Eli saako sille rahalle vastinetta parempana kitarana vai onko parempi odottaa ja hommata myöhemmin vaan parempi vehje..?

Niin kun ton tyypin selitys siinä youtube videolla kuulosti niin vakuuttavalta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)