jenrg 05.02.2009 19:58:48 | |
---|
Jep, eli seuraavaan kitaraprojektiin suunnittelen kiinteää tallaa, Graph Tech satulaa ja lukittavia virittimiä. Kysymys kuuluukin että saako noita Graph Techin satuloita valmiiksi jollain radiuksella vai viilataanko se vaan itse vastaamaan otelaudan radiusta? |
blaekie 05.02.2009 20:42:39 | |
---|
Jep, eli seuraavaan kitaraprojektiin suunnittelen kiinteää tallaa, Graph Tech satulaa ja lukittavia virittimiä. Kysymys kuuluukin että saako noita Graph Techin satuloita valmiiksi jollain radiuksella vai viilataanko se vaan itse vastaamaan otelaudan radiusta? Eiköhän noilta löydy "pre-slotted" versioita eri radiuksella , kuin myös viilattavia http://www.graphtech.com/products.html?CategoryID=5 , sinne hakumoottoriin vaan lähinnä vastaavan kitaran tietoja, ja mittoja. Miksi haluat lukittavat virittimet ja liukkaan satulan , jos tulee kiinteä talla ? Hyöty voi jäädä aika marginaaliseksi, mutta tuskin siitä haittaakaan on, jos on kova bendaaja, niin pysyy vire paremmin. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
jenrg 05.02.2009 20:50:31 | |
---|
Miksi haluat lukittavat virittimet ja liukkaan satulan , jos tulee kiinteä talla ? Hyöty voi jäädä aika marginaaliseksi, mutta tuskin siitä haittaakaan on, jos on kova bendaaja, niin pysyy vire paremmin. Toinen vaihtoehto olisi ollut lukkosatula ja hienovirittimillä varustettu kiinteä talla. Haussa on siis kitara joka pitää vireen hyvin eikä vähän sinnepäin. Voi olla että tuo on vähän overkill mutta olkoon. |
pekurides 06.02.2009 20:58:02 | |
---|
Toinen vaihtoehto olisi ollut lukkosatula ja hienovirittimillä varustettu kiinteä talla. Haussa on siis kitara joka pitää vireen hyvin eikä vähän sinnepäin. Voi olla että tuo on vähän overkill mutta olkoon. se tiukka muovisatulahan taitaapi yleisesti olla suurimpia epävireisyyden aiheuttajia, että anna mennä vaan. Tunteella päin vittua. |
Zeeboo 08.02.2009 09:19:14 | |
---|
Toinen vaihtoehto olisi ollut lukkosatula ja hienovirittimillä varustettu kiinteä talla. Haussa on siis kitara joka pitää vireen hyvin eikä vähän sinnepäin. Voi olla että tuo on vähän overkill mutta olkoon. Kahdessa soittimessa on mulla Graph Techin satula, kummassakin lukkovirittimet ja toisessa kiinteä talla hienovirittimillä. Eipä ole vireongelmia näiden puolesta, joten suosittelen. Eikä mun mielestä mikään overkill... "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |