Aihe: Morjens kaikki !
1
eskoilola
26.01.2009 01:33:31

Tämä on ihan ensimmäinen kirjoitukseni täällä. Toivottavasti visiitistäni tulee pidempiaikainen; foorumi näyttää jo nyt hyvältä. Ainakin se on näköjaan moderoitu ja silti vilkas - hyvä.

Kirjoitan tänne rakentelupuolelle koska olen rakentelija. Nimenomaan elektroniikan rakentelija.

Mulla on myös kohtuullisen vankka kokemus putkilaitteista ja tähän liittyen varsin kattava valikoima uusia ja käytettyjä putki - joukossa varsin outojakin tapauksia.

Putkiradioita on tullut entisöity' varmaankin 3 ellei 4 sataa kappaletta. Joitakin soitinlaitteitakin on osunut kohdalle.

Muutaman kitaravahvistime olen rakentanut ja ne on käyttökelpoisiksi todettu. Yleensä teen tämmöiset "omasta päästä". Sekin soi aika hyvin - ontto kun on.

Tällä hetkellä mulla on "työn alla" vahvistin joka käyttää sellaisia putki joita saa todella halvalla (PL36) ja josta saa tehoa riittävästi. Esimerkiksi neljästä PL36:sta saa kohtuullisen helposti revittyä pitkästi toistasataa wattia.

Ja nukkuakin pitäisi..
Halvalla menee mutta menköön
kivi
26.01.2009 02:15:05
Tervetuloa.

Aina ilahduttaa kun joku esittelee itsensä tullessaan. Se tapa on täällä jotenkin jäänyt vähemmälle viimeisen 50 000 kävijän myötä, vaikkei olisi tarvinnut.

Toivottavasti viihdyt.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
zepeteus
26.01.2009 19:27:26
Morjens, ja tervetuloa!

Hetikaikkivermeetnäytille, tai no, laitathan esittelyä rakenteluistakin sitten kun ehdit? Kuulosti kiinnostavalta.

Nukkuminen? Tuttu sana jostain, kaiketi vuosien takaa. ;)
harryk
27.01.2009 12:47:50

Morjens ja tervetuloa sakkiin vaikka en olekkaan palstanpitäjä. Putkivahvarit ja putkiradiot ovat mielenkiintoinen alue, jossa oppii aina uutta ja varsinkin näiden foorumien kavereilta. Itse aloitin tämän harrastuksen n. 14 vuotiaana purkamalla ja modaamalla vanhoja putkiradioita ns. sähkökitarakäyttöön, vaikka soittotaito oli siihen aikaan olematon. Tuli tuhottua varmaan monta putkiradioharvinaisuutta, mutta siihen aikaan eli 60-/70-luvun taitteessa niitä oli ullakot notkollaan. Tuli saatua useita tällejäkin kun ei aina oikein ymmärtänyt kaikkia sähkötekniikan lakeja, mutta hengissä ollaan edelleenkin ja harrastus on muuttumassa ns. leipätyöksi. Jos haluat vilaista minun tuotoksiani, käy katsomassa www.bluetone.fi. t. Harry
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)