Aihe: Listojen liimaaminen asetonilla
1
darkus
01.01.2009 15:20:42
Hei!

Liimailen mustaa listaa otelautaan, ja lista jota mulla on on niin ohutta että pitää liimata kaksi päällekkäin. Luin että jengi on liuottanut asetoniin saman listan palasia ja sillä tökötillä liimannut. Laitoin pari palaa asetoonitilkkaan lillumaan, kauanko tossa pitäis venailla että jotain alkais tapahtua?

Sitte tän koko tsydeemin ajattelin kiinnittää otelautaan kontaktiliimalla, onkohan fiksu veto?

Ja sitten että kauan toi asetonilitkuliiman kestää kuivua, ja pitäskös se olla kuinakkin paksua?

Viisaammat auttakaa, apua tarttes aika nopsaan.

Kiitos.

-darkus
Be the devils own, Lucifer`s my name!
Les Fender
01.01.2009 15:53:58
Hei!

Heipä hei...

Vuorokauden olen liuottanut ja liimannut samalla tökötillä listan myös puuhun. Pitäväksi tuo kuivuu n.20 minuuutissa, siklaus/hiontavalmis on seuraavana päivänä. Sopiva koostumus on sellainen tavallista puuliimaa muistuttava. Asetonilla liimaamisen suurin etu on se että samalla se toimii kittinä ja saumoista tulee huomaamattomia.
"Living is easy with eyes closed!"
darkus
01.01.2009 16:42:20
Joo no nythän mää sain ton listan kiinni kun keksin käyttää hakua ja luin pikkasen ohjeita. Oishan sitä hakua voinu sit käyttää samantien......

Annan ton liimauksen kuivuu 20min sitte ja sen jälkeen laitan listan myös toisella puolelle. Tämän jälkeen voisin ehkä laittaa ne toisetkin listat niiden päälle kiinni......

Kysymys vielä, että kannattaako listaa hioa vai raapia kirurginterällä, kummasta tulee siivompi jälki?

-darkus
Be the devils own, Lucifer`s my name!
Les Fender
01.01.2009 16:49:12
Siklaamalla tulee siistiä. Katkoveitsen terä on siklaamiseen hjuva.
"Living is easy with eyes closed!"
takape
02.01.2009 00:40:41
mä oon viimeaikoina liimannut pelkästään pensselillä asetonia listaan sukien. Sitten painanut paikalleen ja teipillä kiinni. Tuo on jämähtänyt melko nopeasti kiinni.

Siklillä tai terävällä veitsellä kannattaa ensin siklailla lopuksi oon hionut hienolla hiomapaperilla.

pekka
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)