Aihe: Jelppiä kiitos
1
Odaight
01.01.2009 14:58:08
Mikähän mahtaisi voida olla vikana, kun minihumbuckerilla, yhdellä volalla ja yhdellä tonella varustettu jazzkitara toimii seuraavasti: vola nollassa (tone täysillä) hurisee eikä siis maadota kaikkea mitä pitäsi, ja sitten taas tone nollassa volume toimii sillai että 10-8 tapahtuu kaikki volumen nollaus, vaikka siis potikka on linearinen ja lineaarisesti toimiikin tone täysillä. Jos joku ymmärsi tästä hyvin sekavasta selityksestä jotain niin pliis kertokaa, olen jo kerran vaihtanu molemmat potikat ja myös konkan varuilta.
fox
01.01.2009 16:21:19

vaikka siis potikka on linearinen ja lineaarisesti toimiikin tone täysillä. Jos joku ymmärsi tästä hyvin sekavasta selityksestä jotain niin pliis kertokaa, olen jo kerran vaihtanu molemmat potikat ja myös konkan varuilta.

Täytyy myöntää, että ihan en kaikesta päässy perille.. Tuon kytkiksen mukaan kun teet, niin pitäs kyllä toimia..
http://www.guitarelectronics.com/product/WDUH01101
Volapotikaksi mielellään tuollanen "audio taper" eli logaritminen, sun tapauksessa vois olla paljonkin parempi.
Kato tuota kytkistä, ja vertaa siihen omaan tämän hetken kytkentään...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Odaight
01.01.2009 18:33:01
Joo tuon avulla sain korjattua, pari korvaketta oli menny miulla väärippäi, ei muuta. ei ollu tämä ensimmäinen eikä ihan toinenkaan sähköistys minkä olen kitaraan tai bassoon asentanu mutta kerrankos sitä ei ajattele oikein kirkkaasti :P
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)