Aihe: Fender squier uudelleen maalaus ohjeita.
1
korkkis
15.11.2008 13:03:37
Oon yrittäny etsiskellä tästä jo tietoa mut ei oikee tunnu löytyvän.

Joten. Päätin tässä et maalaisin ton vanhan halvan paskan squierin uudelleen että sais vähä lisää rakkautta sitä kohtaa (:

Miten saan kaikki maalit pois? Oon joskus kauan sitte lukenu että kuumailma puhaltimella tai sitte vaa sillä perus hiomapaperilla? Pystyykö pelkällä spray maalilla vetään ton halutun väriseksi ku laittaa tarpeeks monta kerrosta? Ja mimmosta lakkaa kannattais sitte käyttäää viimeseksi?

Ohjeita olis kiva saada joten kiitos jo nyt (:
Seba
15.11.2008 15:06:41

No jos meinaat maalata sen kokonaan toisen väriseksi, niin ihan turhaan näet vaivaa kaiken vanhan maalin poistamiseksi. Sen jälkeen joudut vielä raaan puun filleröidä ym ennenkuin saat sen uudelleen maalattua. Varsinkin jos meinaat spray-maaleilla homman hoitaa, niin hiot vaan mataksi vanhan pinnan, silottelet kitillä isoimmat naarmut ja lommot jos niitä on.

Karkeesti ensin jollain 120 paprulla pahimmat pois ja siitä sitten paperia silentämällä hioskelet kunnes pinta on hyvä.
Eli vaikka 120 jälkeen vähän 240, siitä sitten jo hienoa 400 jolla saa jo hyvin hiottuna kohtuu silkoisen pinnan.
Vetelisin kuitenkin itse vielä ainakin jollain 1200 paprulla viimeiset pinnat ennen väriä.

Ja kunnolliset sprayt. Ja lakat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)