ahka 08.09.2008 19:12:44 | |
---|
EMG 81 ja 85 otsikossa mainittuun kitaraan olisi tarkoitus laittaa. Onnistuuko (teoriassa) ylipäätään ja miten? Aiemmin en ole mikkejä vaihtanut. :) Jos vaatii jotain kovertamisia tms niin vien suosiolla alan liikkeeseen.. I did it my way... that was the big mistake |
-HaTe- 08.09.2008 20:05:28 (muokattu 08.09.2008 20:07:08) | |
---|
"Soolon ei tarvitse kuulostaa hyvältä. Pääasia on että siinä on paljon nuotteja" |
oiva tumpeloinen 08.09.2008 20:28:36 | |
---|
Helppo homma. =) Elektroniikka pitää kuitenkin uusia kokonaan, koska ko. mikit on aktiivimikkejä. EDIT: "EMG zakk wylde pro" -setti menee heittämällä lespaan. http://www.thomann.de/fi/emg_zakk_wylde_pro.htm Mikä järki tuossa setissä on? Halvemmaki tulee ostaa mikit erillisenä. Mitä iloa tuosta paketista on? Erikseen ostamalla saa ainakin yhden jakin enemmän. Mikkiswitchiä ei muuten tarvitse vaihtaa, muuten menee kaikki uusiksi. Tosin kaikki tarvittava tulee noiden mikkipakettien mukana. Joihinkin kitaroihin nuo mikit voivat olla kuuleman mukaan vähä ahtaita. Johtuu siitä, että noiden kulmat on neliskanttiset ja jyrsinnät on kovin usein pyöreitä. Mulla ei ol kyseistä ongelmaa ollut, mutta olen moisesta kuullut. Ei ole tosin iso homma ottaa pikkaisen tavaraa pois kulmista. |
darkus 08.09.2008 21:23:55 | |
---|
Tossa tulee potikat sun muut mukana, kahet eri potikat vieläpä. Tossa tulee myös paristoneppari koteloineen sun muut konkat noissa poteissa kii. Fiksumpi se on tollein ostaa. |
ahka 08.09.2008 21:35:43 | |
---|
no mulla ne tulee erikseen (käsittääkseni, täältähän ne torilta tuli hommattua muttei ole vielä saapunu). Mites ton pariston kanssa...joutuukohan sitä varten tekee jonkun viritelmän että mahtuu? pitää huomenna käydä kysyy Savon Musiikista paljon ottaavat jos vaihatan siellä.. I did it my way... that was the big mistake |
oiva tumpeloinen 09.09.2008 14:22:17 (muokattu 09.09.2008 14:24:58) | |
---|
Tossa tulee potikat sun muut mukana, kahet eri potikat vieläpä. Tossa tulee myös paristoneppari koteloineen sun muut konkat noissa poteissa kii. Fiksumpi se on tollein ostaa. No miten tuo eroaa näistä: http://www.thomann.de/fi/emg_81.htm … id=0cadffbfc4da3c06eeb0411d06961190http://www.thomann.de/fi/emg_85_guitar_pickup.htm Muuten kuin että ostamalla erikseen, sulla on kaksi nepparia ja jakkia yhden tilalla? Ja tietenkin, että nuo kaksi mikkiä erikseen ostettuna on halvempi paketti. Yhteen aktiivipakettiin tulee mukaan 4 potikkaa (2vol ja 2tone) ja kaksi konkkaa, paristoneppari ja stereojakki. Mikä tuo kotelo on Wylde-setissä, minkä mainitsit? Mä en ainakaan vielä ole saanut yhtään viisasta syytä maksaa 18 euroa enemmän Wylde-setistä (oletuksena Tomppa-hinnat). no mulla ne tulee erikseen (käsittääkseni, täältähän ne torilta tuli hommattua muttei ole vielä saapunu). Mites ton pariston kanssa...joutuukohan sitä varten tekee jonkun viritelmän että mahtuu? pitää huomenna käydä kysyy Savon Musiikista paljon ottaavat jos vaihatan siellä.. Yleensä paristo laitetaan elektroniikkapoteroon muiden romujen sekaan. Mä olen laittanut elektroniikan ja pariston väliin jotain eristävää tavaraa, ettei siellä vahingossa pääse tapahtumaan mitään oikaria. Moni ei sitä käytä. Ainoa mahdollinen ongelma tuossa on, ettei paristo mahdu sinne poteroon. Tosin tuo ongelma on aika harvassa luutussa, sinne kun tulee lisää tilaa jo potikoiden vaihdolla. Nuo aktiivimikkien potikat ovat todella pieniä. |
darkus 09.09.2008 14:22:17 | |
---|
Mahtuu potikkakoloon ihan hyvin. |
Juzzu 09.09.2008 14:59:56 | |
---|
Mä en ainakaan vielä ole saanut yhtään viisasta syytä maksaa 18 euroa enemmän Wylde-setistä (oletuksena Tomppa-hinnat). Saa Wylde-plekun! |
oiva tumpeloinen 09.09.2008 15:47:53 | |
---|
Saa Wylde-plekun! No sit! Kuinka olinkaan niin huono, etten sitä muistanut. Onhan se aina tuon erotuksen arvoinen. Katoin muuten juuri EMG:n sivuja ja siellä sanoivat, että tulisi vain kaksi potikkaa paketin mukana. Kaverille kun paketit ostettiin, siinä oli kuitenkin 4. Oliko siinä paketissa jotain vikaa, vai ovatko karsineet pakettia? Siinä oli siis pitkät ja pätkät potikat mukana; vola ja tone molempia. |
darkus 10.09.2008 15:15:05 | |
---|
Thomanni kuvassa näkyy muistaaksini peräti kahdeksan potikkaa. lyhyet ja pitkät. Voin toki muistaa väärin. |
Juzzu 10.09.2008 15:30:35 | |
---|
Thomanni kuvassa näkyy muistaaksini peräti kahdeksan potikkaa. lyhyet ja pitkät. Voin toki muistaa väärin. Kahdeksan oli ainakin siinä paketissa, jonka kanssa itse touhusin. |
oiva tumpeloinen 10.09.2008 15:55:43 | |
---|
Thomanni kuvassa näkyy muistaaksini peräti kahdeksan potikkaa. lyhyet ja pitkät. Voin toki muistaa väärin. Tuossa aiemmassa postissani juuri ihmettelin, että saman verran ainakin ennen tuli myös irtopaketeissa. Tui lyhyemmällä ja pidemmällä varrella potikat ja kun paketteja tulee kaksi, niin niitä on sitten 8. Nykyisin en tiedä, tuleeko toisia varsia enää mukaan, mutta ihmetyttäisi, jos ei tule. Toomannin kuville en paljoa arvoa antaisi pakkausten sisällön suhteen. |