jukcat 04.09.2008 23:34:35 | |
---|
Tuolla pari kuvaa: http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=168168 Mahonkia ja pao ferroa siis kaulassa. Pinta on Danishoilia pari kerrosta eikä muuta. Sustainia on rolls royce tyyliin riittävästi, akustinen soundi on erittäin helähtävä, mutta noilla mikeillä erinomaisen rouheaa meininkiä, AL on kyllä haka näissä mikkihommissa. Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |
Antti1 04.09.2008 23:37:29 (muokattu 04.09.2008 23:38:40) | |
---|
Miltäs muuten se (mun ehdottama?) Danish Oil siinä nyt sitten tuntuu? Menikö valinta vikaan? Ihan komia peli on, vaikka aika kerettiläinen noinniinku spekseiltään. :D OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
jukcat 05.09.2008 06:09:56 | |
---|
Kerettiläinen? Siinäpä hyvä mallinimi blues-koneelle.. No Danish oil toimii hyvin etenkin tuossa kaulassa, joka on siis todella kovaa puuta. Mahonkiin sillä tulee hieno pinta, mutta ei tuo kolhuilta kovin hyvin suojaa. Tosin tässä soittimessa oli ajatuksenakin tämä lähes natural fiilis. Itseasiassa kun pikku mokista johtuen jouduin hiomaan radiusta uusiksi jo oljytylle kaulalle, niin huomasin, ettei se danishoil kovin syvälle mene ainakaan noin kovaan puuhun kuin pao ferro. Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |
Antti1 05.09.2008 12:18:24 | |
---|
Itseasiassa kun pikku mokista johtuen jouduin hiomaan radiusta uusiksi jo oljytylle kaulalle, niin huomasin, ettei se danishoil kovin syvälle mene ainakaan noin kovaan puuhun kuin pao ferro. Joo, eihän mikään öljy ihan älyttömästi imeydy. Imeytymistä voi parantaa käyttämällä ensimmäisissä öljykerroksissa puolet vaikka Oulu-tärpättiä ja puolet öljyä. Sitten loput kerrokset vetelee ihan pelkällä öljyllä siihen pintakerroksiin. Kuinka monta reissua sä oot heittänyt tota öljyä siihen? Mä oon saanut melko komeita pintoja, kun oon hionut 1500 vesihiomapaperilla ja sitten vetässyt 4-5 kerrosta reiluilla kuivumisajoilla. Jos puun syyt on nousseet, niin kerran tai pari pyyhkässyt tolla paperilla kuivumisen jälkeen yli. Viimeinen kerros on sitten vielä "kiillotettu" puuvillarätillä. OSTAKAA MESAN ROADSTER!!! |
jukcat 05.09.2008 22:19:57 | |
---|
Kaulassa on 4 kerrosta j abodyssa vaan kaksi kerrosta öljyä. Haluan pitää puun syyt auki, soundi on nyt kohdallaan- tämä kitara on ajateltu kotistudiossa hääräämiseen, ei tarvi kummosia suojia. Sustain ja soundi on kyllä blues tyyliseen parempi ja rouheampi kuin custom shop stratossani- no siinä tosin onkin emg:n DG-20 gilmour mikkisetti- ei kyllä huono ole sekään. Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |
Hannu A 07.09.2008 12:24:47 | |
---|
Hyvännäköinen thinline, puiset mikkikehykset on vielä hieno yksityiskohta. Onko bodysta kuinka paljon onttoa? miten toteutit, onko irtopohja, -kansi vai molemmat? Basisti Jumalan armosta |
jukcat 09.09.2008 00:05:17 | |
---|
Joo, nuo mikin kehykset on tosiaan samaista pao ferroa- jota on muuten kaulan verran vielä jäljellä + muutamia suikaleita. Body on toteutettu niin että kansi on liimattu taakse. Itse kannen joutui tekemään 4-palasta- joskin se on samaa lankkua kuin muukin body (2-palaa). Koska ruusupuu on suht painavaa, en uskaltanut koko bodya tehdä ontoksi, vaan bodyn yläosa on ontto. Skitta on nyt hyvässä balanssissa- tasapaino piste on about siinä mihin kaula loppuu. Toiset näkee maan ja kokee taivaan. |