Mulla on mikserinä Soundcraft Spirit SX20 ja äänikorttina Terratec EWS88MT. Ongelmana se, että kun laitan mikserin direct outeista signaalia äänikortille siten että mikserissä on gain juuri sopivalla tasolla, niin äänikortilla klippaa. Inputit äänikortin speksien mukaan "8 channel (RCA) analog I/O with 24-bit, 96 kHz selectable between +4dBu and -10dBV". Kokeiltu molempia asetuksia ja klippaa enemmän ja vähemmän.
Spiritin direct outin kuumuutta en spekseistä osannut katsoa, ne löytyy kuitenkin tuolta:
http://www.soundcraft.com/product_sheet.asp?product_id=25 Toki ongelman saa poistumaan laittamalla post-faderiksi nuo direct outit ja liu'uista säätämällä tason sopivaksi. Tällöin ei vain oikein palvele käyttötarkoituksia kun pitäisi varsinainen kuuntelupuolikin ajella pöydän kautta ja main/sub outeista luureille.
Mulla on tuota varten pyhitetty kaukokaapeli (äänikortin ja mikserin välille), johon voisi väliin kolvailla vaimennusta. Itse päättelin että sopivankokoisella vastuksella saisi tasoa laskettua sen verran ettei enää äänikortilla klippaa? Auttakaapa viisaammat miestä mäessä.