Aihe: Riffin "SqueezeBox" 1 | |
---|---|
![]() 12.09.2007 09:08:43 | |
Onko kukaan tehnyt Riffin kompuraa SqueezeBox:a? Saanut sen jopa toimimaan? Miltä kuulosti? Itse tein, ei toiminut. Kytkennöistä en löytänyt vikaa. | |
![]() 14.09.2007 21:44:52 (muokattu 14.09.2007 21:48:30) | |
Tarkista ensin, että trankut ovat oikein päin. Tuo on yleisin moka. Seuraavaksi katso tarkkaan, ettei ole tullut tinasiltoja levyn kuparipuolelle, ja että kupariliuskat todella ovat kokonaan katkenneet tarvittavista kohdista, eikä joku pieni liuskansäle ole oikosulussa naapuriliuskaan. Varmista myös elkojen napaisuudet ja vastusten arvot. Voisin olettaa, että kaavio on oikein. Mulla on se tuolla jossain piilossa, en nyt saa käsiini. Kai muuten juotit komponentit siis sille ei-kupari -puolelle ja katkaisit liuskat sen mukaisesti? Mulla on tapana tehdä ensin toimimaton versio ja pähkäillä sitä pari päivää, ja vasta sitten huomata joku simppeli moka... PM:mmää mulle, niin muistan kaivaa kaavion esiin. Kyllä sä sen saat toimimaan...! | |
![]() 06.10.2007 14:36:15 | |
Pari kysymystä johon toivoisin vastauksia: Miten muuten tuo true bypass tämän efektin osalta, onko efekti true bypass -tilassa kun potikka on nollilla vai pitäisikö kytkentään lisätä johonkin kohtaan kytkin (ja jos pitää niin mihin väliin)? Kuinka liitän efektiin merkkivalon että onko efekti päällä vai ei? Tämä tulee tarpeeseen jos lisään tuohon efektiin katkaisijan.. Voiko esim. jonkun kytkennän diodeista korvata ledillä vai kuinka? Itse ainakin olin huomaavinani virheitä noissa ohjeissa. Kytkentäkaavio on varmaankin oikein mutta jos pelkän komponenttilistan sekä osasijoittelukuvan mukaan värkin rakentaa niin ei toimine, ainakaan itselläni ei toiminut ennen kuin kävin kytkentäkaavion läpi ja muutin kytkentää hieman. Komponenttilistalla ei ole edes noita kolmea diodia (1N4148) jotka kuitenkin kyktentäkaaviosta ja osasijoittelukuvasta löytyvät? Omassa kytkennässäni muutin 10nF kondensaattorin (pisteet J12 ja J14) sekä yhden 1Mohm vastuksen (pisteet P10 ja P14) sijainteja niin että ne vastasivat kytkentäkaaviota ja sain efektin pelaamaan. | |
![]() 06.10.2007 16:19:01 | |
Miten muuten tuo true bypass tämän efektin osalta, onko efekti true bypass -tilassa kun potikka on nollilla vai pitäisikö kytkentään lisätä johonkin kohtaan kytkin (ja jos pitää niin mihin väliin)? Kytkin lisätään input ja output jakkien väliin. Kuinka liitän efektiin merkkivalon että onko efekti päällä vai ei? Tämä tulee tarpeeseen jos lisään tuohon efektiin katkaisijan.. Siihen samaiseen kytkimeen... Voiko esim. jonkun kytkennän diodeista korvata ledillä vai kuinka? Eijei. Tuossa truebypass ohjeita: http://tonepad.com/project.asp?id=35 lataa siis se tonepad_offboardwiring.pdf | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)