Aihe: ikusuus wahimodi-projekti loppui 1 | |
---|---|
![]() 17.11.2006 17:49:59 (muokattu 18.11.2006 15:34:49) | |
sainpahan wahin valmiiksi asti modattua. eli wah alunperin roger mayer 9090A ulospäin näkyvää: normaalin 6 sweepin sijaan12,toteutettu:6asteinen kytkin ja toisella kytkimellä valitaan kela treble potikalla. edit: siis middle säätö boosti potikalla,päälle/pois kytkimellä. piikin terävyys potikalla. sisäisesti: trimmeri bassolle. tulipahan hifisteltyä mutta perkele ku säätäminen on kivaa!! :D saundeista: kuulostaa wahilta :P mitäpä tuohon sanomaan,saa säätää saundia suh vitusti. ulkonäkö: kuvan puuttuessa,cry babyn kuoret,vasemmalla kyljellä potikat ja kelan valitsemis kytkin. oikeassa kyljessä 6kiertokytkin ja painokytkin boostille. lisättävää: kai siihen ledin vois laittaa.jos olis tarvetta niin kytkin millä vaihtaa kitarasta-> basso wahiksi, ja sitten vaikkakytkin jolla 2eri transistori yhdistelmää,tila vaan loppuu. :P toisen ikuisuuden vois noita jos innostuu. edit: http://muusikoiden.net/dyn/users/12050.jpg tuollainen.potikoiden nokkaan ei tähän hätään ole koristetta mutta kun jaksaa. kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php | |
![]() 17.11.2006 19:33:39 | |
huhhuh. Tässähän on modia vaikka muille jakaa. Itse en kyllä olisi moista hommaa jaksanut väkertää. Onko säätömahdollisuuksista paljonkin "hyötyä" vai onko se niin että kun saa säädöt kohdalleen niin niitä ei sitten muutella? Onnea vaan ja paljon! | |
![]() 17.11.2006 20:59:13 (muokattu 17.11.2006 21:15:21) | |
sainpahan wahin valmiiksi asti modattua. eli wah alunperin roger mayer 9090A No niin, nämähän kiinnostavat aina. Teit sitten oikein kunnolla säädettävän, päivityssarjan modifiointia, siinä on yritystä. ulospäin näkyvää: normaalin 6 sweepin sijaan12,toteutettu:6asteinen kytkin ja toisella kytkimellä valitaan kela Jos olen ymmärtänyt oikein, alkuperäisessä 9090A:ssa oli jonkinmoinen tuplakela...tai kenties paremminkin kela väliulosotolla? Käytitkö tuota, vai muutitko/lisäsitkö toisia keloja? treble potikalla. boosti potikalla,päälle/pois kytkimellä. piikin terävyys potikalla. sisäisesti: trimmeri bassolle. Boosti taisi olla alkuperäisessäkin levyssä? Entäpä nuo muut, taisit lisätä itse muutaman, ja viedä kotelon ulkopuolelle? Sweep-valinta ja buusti ovat itse asiassa ainoat säädöt, jotka itse muistan alkuperäisessäkin olleen. tulipahan hifisteltyä mutta perkele ku säätäminen on kivaa!! :D Näinhän se on...tai siis, kivaa ainakin silloin kun sitä haluaa tehdä. ;) ja sitten vaikkakytkin jolla 2eri transistori yhdistelmää,tila vaan loppuu. Jep, jossakin vaiheessa alkaa tuo perinteinen kotelo käymään ahtaaksi jos oikein innostuu. Mitkäs muuten ovat suosikkitrankkusi tuossa pelissä? Omassa modatussa wahissani parhaiten ovat viihtyneet BC109 ja 2SC828. EDIT: edit | |
![]() 17.11.2006 22:43:00 | |
Heh, ite just päivittelen tehdas itkupilliä. Tekasin siihen lisälevyn jossa trimmeri gain/bass trimmeri Q-arvolle trimmeri Middlelle 6x dippikytkimellä vaihdetaan Q1 Kaikki sweep konkat tuossa lisälevyssä kuin myös trimmerien kanssa sarjassa olevat vastukset ja trankut Lisäksi ulos tuloo sweepin valinta x 6 Kelan valinta on-on-on kytkimellä 1. Red F 2. Dunlop Black 3. (myöhemmin keltainen fasel) Kytkimellä volume/ wahi Krääh mitähän vielä keksis... LUJEMPAA!! | |
![]() 18.11.2006 15:22:10 (muokattu 18.11.2006 15:35:32) | |
huhhuh. Tässähän on modia vaikka muille jakaa. Itse en kyllä olisi moista hommaa jaksanut väkertää. Onko säätömahdollisuuksista paljonkin "hyötyä" vai onko se niin että kun saa säädöt kohdalleen niin niitä ei sitten muutella? Onnea vaan ja paljon! no ikuisuus tuossa meni.wah hankittu vuonna 2002. :P No niin, nämähän kiinnostavat aina. Teit sitten oikein kunnolla säädettävän, päivityssarjan modifiointia, siinä on yritystä. Jos olen ymmärtänyt oikein, alkuperäisessä 9090A:ssa oli jonkinmoinen tuplakela...tai kenties paremminkin kela väliulosotolla? Käytitkö tuota, vai muutitko/lisäsitkö toisia keloja? tiukka veikkaus että tuossa on väliulos tulolla kela,huvittais kyl hankkia pari fazelia,punanen ja kelltainen ja valitsimella niistä sit Boosti taisi olla alkuperäisessäkin levyssä? Entäpä nuo muut, taisit lisätä itse muutaman, ja viedä kotelon ulkopuolelle? Sweep-valinta ja buusti ovat itse asiassa ainoat säädöt, jotka itse muistan alkuperäisessäkin olleen. tossa on esisäädetty "boosti" et kuoret avaamalla saa valita vastuksen 0-100k laitoin tohon alkuperäisen kytkimellä tai 220k potikan kytkimellä. middle on 4.7k potikalla normi1.5k vastuksen sijaan.piikki on 100kpotikka ja 20k vastus sarjassa. Jep, jossakin vaiheessa alkaa tuo perinteinen kotelo käymään ahtaaksi jos oikein innostuu. Mitkäs muuten ovat suosikkitrankkusi tuossa pelissä? Omassa modatussa wahissani parhaiten ovat viihtyneet BC109 ja 2SC828. EDIT: edit en oo toisia transistoreja vielä koitellu.voisin laittaa nuo sun mainitsemat listan kärkeen. Heh, ite just päivittelen tehdas itkupilliä. Tekasin siihen lisälevyn jossa trimmeri gain/bass trimmeri Q-arvolle trimmeri Middlelle 6x dippikytkimellä vaihdetaan Q1 Kaikki sweep konkat tuossa lisälevyssä kuin myös trimmerien kanssa sarjassa olevat vastukset ja trankut Lisäksi ulos tuloo sweepin valinta x 6 Kelan valinta on-on-on kytkimellä 1. Red F 2. Dunlop Black 3. (myöhemmin keltainen fasel) Kytkimellä volume/ wahi Krääh mitähän vielä keksis... vois tuon volume/wah jutun kans laittaa kytkimellä jos saa tilaa kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php | |
![]() 19.11.2006 11:01:55 | |
Noniin, tuossa ensimmäinen testirupeama takan. Tuon Volumemodin tein siten että kytkin nostaa tuon 4.7uF -navan ylös ja samalla nakkaa 4.7Kohm ja 0.22uF sarjassa tuon sweepkäpin yli kuten Jen wahissa tuolla http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/wahvol.html Toimii aika komeasti ja mukavasti, volume maksimissaan on hieman korkeampi kuin wahi pois päältä ja minimissä säröt siistiytyy mutta ääni menee kuitenkin hyvin vielä läpi. Mieluimmat trankut mahtaa olla BC550 ja vanaha BC108, (peltipurkilla ja kullatuilla jaloilla, mahtaa olla psykologokinen juttu =) Mahtavaa tuossa BC550 on että tuo wahi alkaa ärjymään ihan tosissaan. Nakkasin vielä 0,012uF konkan tuon induktorin kanssa rinnan (paikka c2) jonka sanotaan hieman ottavan tuota räkäisyyttä yläpäästä. (Tämän on yksi ero GCB-95:n ja JH-1 välillä) Nooh, en kyl eroa huomannu. Harmillista kun ei ole vielä tuo Fasel tullut koska sanotaan että sen kun nakkaa niin koko sweep-alueella alkaa tapahtumaan. Nyt mulla on tuolla bassopäässä kuollut kohta ja kun tuo liikerata on mulla niin laaja niin ei voi enään säätää tuota hammastankoa. Se mikä vielä on ratkaisematta on notta kun vaihtaa sweepcäpin niin alapää kyllä menee tummaksi mutta yläpäässä ei niin paljoa tapahdukkaan. Mullakin oli aikoinaan tuo 9090A satsi ja siinä muistaakseni myös yläpää tippu huomattavasti kun käpin vaihtoi.. LUJEMPAA!! | |
![]() 19.11.2006 14:46:51 | |
Ja lisää hulluja ideoita: Kun tuossa nyt on 2 x 6 kiertokytkin ja aina ei muista että mikä sweep on kohdalla niin pitäähän tuohon jouluvalot jotenkin sorvata. Eli 6 x 3mm eriväristä lediä tuohon takaosaan, hymm. Pittääpä suunnitella =) LUJEMPAA!! | |
![]() 23.11.2006 20:11:46 | |
Heh, ite just päivittelen tehdas itkupilliä. Tekasin siihen lisälevyn jossa trimmeri gain/bass trimmeri Q-arvolle trimmeri Middlelle 6x dippikytkimellä vaihdetaan Q1 Kaikki sweep konkat tuossa lisälevyssä kuin myös trimmerien kanssa sarjassa olevat vastukset ja trankut Lisäksi ulos tuloo sweepin valinta x 6 Kelan valinta on-on-on kytkimellä 1. Red F 2. Dunlop Black 3. (myöhemmin keltainen fasel) Kytkimellä volume/ wahi Krääh mitähän vielä keksis... tuota Q1 juttua oon kans miettiny tosin niin että vaihtuis samalla myösQ2 ja siihe sit jouluvalot että tietää missä mennään.sit kytkimen omalle lempi sweepille ja matalamman/korkeamman vaihdettu lennosta.jos rahaa olis niin hankkis kans molemmat faselit.keloille myöskin vois sitten laittaa valot,ja waikka sweepweille. vittu mikä joulukuusi tulis,pysyis varmaan enää niis valois edes perillä.. :P mutta suunnitellaan nyt taas vaikka pari vuotta että ei ahkeraksi aleta. kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php | |
![]() 24.11.2006 07:23:37 | |
tuota Q1 juttua oon kans miettiny tosin niin että vaihtuis samalla myösQ2 ja siihe sit jouluvalot että tietää missä mennään.sit kytkimen omalle lempi sweepille ja matalamman/korkeamman vaihdettu lennosta.jos rahaa olis niin hankkis kans molemmat faselit.keloille myöskin vois sitten laittaa valot,ja waikka sweepweille. vittu mikä joulukuusi tulis,pysyis varmaan enää niis valois edes perillä.. :P mutta suunnitellaan nyt taas vaikka pari vuotta että ei ahkeraksi aleta. Heh, pakkohan noille faseleille on punanen ja keltanen ledi laittaa =) Ite aluksi suunnittelin sellasen lisälevyn jossa oli myös vaihto tuolle Q2. Mutta sitten lueskelin tuota GEOFEX:in sivua jossa setä kertoo että Q2 vaihto ei vaikuta soundiin oikein mitenkään. Siitäpä sitten vaihto vain tuolle Q1, joka muuten ei myöskään vaikuta soundiin niin paljoa että sitä kannattaisi vaihdella hyvän trankun löydyttyä. Ja sweep-alueetkin... Tuo 10n, 15n ja 22n on ihan käyttökelpoisia, muut ei ainakaan itellä niinkään sytytä LUJEMPAA!! | |
![]() 24.11.2006 11:32:01 | |
Heh, pakkohan noille faseleille on punanen ja keltanen ledi laittaa =) Ite aluksi suunnittelin sellasen lisälevyn jossa oli myös vaihto tuolle Q2. Mutta sitten lueskelin tuota GEOFEX:in sivua jossa setä kertoo että Q2 vaihto ei vaikuta soundiin oikein mitenkään. Siitäpä sitten vaihto vain tuolle Q1, joka muuten ei myöskään vaikuta soundiin niin paljoa että sitä kannattaisi vaihdella hyvän trankun löydyttyä. Ja sweep-alueetkin... Tuo 10n, 15n ja 22n on ihan käyttökelpoisia, muut ei ainakaan itellä niinkään sytytä just samaa miettiny et punane ja keltane ledi ja vakiokela vois olla ilman ettei kokoajan joku vitun valo pala.oon kans ite selaillu tuota sivua,mutta se on vain selailua ollu et en tuota oo huomannu, taidan itekin tyytyä sit tuohon Q1 ku tilaa kuitenkaa rajattomasti wahis oo.ja jos olis niin muuttaisin asumaan sinne! :P mä en muista mikkä arvot mulla tuolla oli mutta 1-2 tulee pääasias käytettyä,varpaalla sitten pyöritellä tota kanannokka kytkintä..joskus tulee pelleiltyä matalimmalla ku 7kielinen käytössä.. joskus kävi mielessä yhdistää 2wahia et sai korkeella ja matallalla liikkuvaa mut eipä sit ikinä ajatusta pidemmälle päässy,tiedä sit onnistuiskokaan. stereo potikalla ja kytkin siihen kumpi soi vai molemmat.no mene ja tiedä. kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php | |
![]() 01.12.2006 14:15:49 | |
tänään ovat saapuneet bc109:t et vois illan viettää kolvaillessa ja testaillessa. kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)