Murgo 24.07.2006 16:16:04 | |
---|
Eli se projekti johon olen viime aikoina kysellyt täällä yhtä sun toista: Tilasin muun kaman ohessa T-kaupan poistomyynnistä Harley Benton-stratokopion, ei se ihan halvin malli mutta maksoi tarjouksessa vain 85. Kun en sen ulkonäköön ja väritykseen mieltynyt niin aloin hieroa sitä oman makuni mukaiseksi. Tässä tulos: http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Murgoh&album_id=832954 Muutoksia mm.: Värin rummennus sävytetyllä autolakalla, sekä kaula että runko, "pleksi" alumiinisesta turkkilevystä, upotettu runkoon, Keskimikki siirretty tallahumpparin viereen, Virityskoneistot mustat SP- elektroniikasta, Mikkivalitsin kiertokytkimellä: asennot: kaulasinkku, tallasinkku, tallahumppari, tallahumppari+tallasinkku sarjassa,tonepotikka poistettu,sisällä General Guitar Gadgetsin ohjeen mukaan tehty Stratoblaster-boosteri,volyme nostopotikalla joka ohittaa boosterin jos sattuisi patteri loppumaan, grafiittisatula, tallan "mötikkä maalattu mastonilla,voi olla ettei tule pysymään. Kokeilin tänään ja tuntui ainakin omaan korvaan soivan kivasti. Seuraavaksi ehkä uskaltaisi koettaa rakentamista alusta asti. Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |
miktol 24.07.2006 17:20:16 | |
---|
Hauskan näköinen, ei muuta kuin omaa rakentamaan, varmasti onnistuu. Onko vibrakampi jotenkin erityisen pitkä? |
tarzan 24.07.2006 21:07:04 | |
---|
Hieno tuli :) olen kyllä vähän katkera kun itse sain omasta mielestä hyvän idean laittaa alumiini "pleksi" juuri samalla tavalla kuin sinä olet laittanut.. se siitä omasta ideasta :) "On tullut paljon kitaraa räplättyä kun olen uusia biisejä tehnyt, olen minä muniakin räplännyt, mutta ei ne biisit niin synny" -Hynynen |
Little Savage 25.07.2006 08:19:35 | |
---|
Mulla oli ihan sama kitara vähän aikaa. Mä en tykänny tallasta ja myin kitaran pois. Tehty mikä tehty. Paskaako sitä enää jauhaa. |
Bassolow 25.07.2006 22:26:36 (muokattu 25.07.2006 22:30:11) | |
---|
Mistäs hankit tuota trukkilevyä? On nimittäin komean näköinen. Ai niin, onko ääninäytettä? Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi |
Murgo 26.07.2006 11:24:19 (muokattu 26.07.2006 11:26:35) | |
---|
Ostin turkkilevyn Hyvinkääläisestä romu/metallikaupasta. Paikan nimeä en muista, pala n. 50x30 cm maksoi 5€ kun löytyi sopiva jämä. Samasta palasta tein myös etulevyn kotisoitteluvahvariin. Vibrakampi on se joka kitaran mukana tuli, en tiedä onko normaalia pitempi kun ei kampikitaroista aikaisempaa kokemusta. Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |
Murgo 28.07.2006 15:48:24 | |
---|
No niin, ääninäytteitä sain tehtyä. http://www.mikseri.net/artists/?id=57968Kaikki äänitetty crate GT212+Hartke 4x10 kaappi, clean- ja rhytm- kanavilla, EQ:t keskiasennossa ilman pedaaleja. Äänitetty läppärin sisäisellä äänikortilla ja elektreettikapselilla+esivahvistimella. Anteeksi paska soitto, olen kitaristina ihan aloittelija. Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |
Väinämöinen 28.07.2006 16:05:04 | |
---|
Mitenkäs paksua tuo käyttämäsi turkkilevy on? Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti. |
Murgo 28.07.2006 16:29:41 | |
---|
3mm:n kamaahan tuo on, saa myös 5mm paksuisena, mutta oli helpompaa työstää tuo ohuempi. Tein karkean muotoilun ensin sähköpistosahalla ja sitten tarkensin paineilma"vingulla" ja kovametalliviilalla. sitten tavallisilla käsikäyttöisillä viiloilla ja lopuksi reunojen siloitus "hiomaräpyttimellä"(sellainen lamellilaikka jossa säteittäiset lamellit.) Upotuksen runkoon tein yläjyrsimellä "pleksiä" mallina käyttäen piirretyn viivan mukaan. Lopullinen sovitus mattopuukolla veistelemällä. Työtä meni useita tunteja, mutta hyvää harjoitusta se oli. Ulkonäöstä sain vilpittömiä kehuja kun kaverin 4,5 vuotias tytär totesi nähdessään: "hieno kitara!". Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |
Bee-äf 28.07.2006 20:19:51 | |
---|
Ostin turkkilevyn Hyvinkääläisestä romu/metallikaupasta. Paikan nimeä en muista, pala n. 50x30 cm maksoi 5€ kun löytyi sopiva jämä. Niitä saa myös ihan K-raudasta ja vastaavista, hinta on vaan puolet kalliimpi. Ei sekään nyt tapa tuon kokoisena palasena. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
efunkelist 29.07.2006 14:02:16 (muokattu 29.07.2006 14:08:22) | |
---|
Paljonko tuli nuo tuunaukset maksamaan? Meinaan jos lähtökohtana on €85 HB niin tuliko tuunaukset maksaa enemmän kuin itse lähtökohta? :) Itelläni kesken danelectron tuunaaminen. En o mitään saanu aikaiseksi tämän vuoden puolella, ehkä syyssateiden kaatuessa niskaan sitä taas innostuisi puuhastelemaan EDIT: En sitten sanonut että komean näköisen teit. Eikä yhtään liikaa kiillotettu, minusta tuollainen puolihimmeähkö on rock! Ja onko tuo tallan humppari+1kela missä järjestyksessä tallasta lukien? Soundin kannalta mietin tuota, josko omaankin tuning-axeen laittaisi tallahumpparin kylkeen yhden ykskelaisen... |
Murgo 31.07.2006 07:11:11 (muokattu 31.07.2006 07:13:40) | |
---|
Kustannukset oli aika maltilliset, alumiini tosiaan ton 5 €,maali muistaakseni 10, virittimet jotain 23, nupit 2,5 kpl,satula pari euroa jne. Kustannuksia tasaa että sain alkuperäiset virittimet,pleksin ja potikat/mikkivalitsimen myytyä tarvitsevalle torin kautta. Single on humpparin "ylä" eli kaulan puolella. Sinkun kuorta piti vähän veistää että meni nätisti humpparin viereen, liimasin mikit yhteen kuumaliimalla ja kiinnitin molemmat omilla ruuveillaan,säätyvät yhtenä pakettina. Laitoin noin kun tuntui alkuperäisellä mikityksellä olevan keskimikki jotenkin"tiellä" vaikka kai siihenkin tottuu,itse tottunut kahteen humppariin. Olis kiva kun osais soittaa mutta asenteellakin pärjää. |