Aihe: Mitä tehdä kun ruuvi katkeaa sisään?
1
Evil Eye
16.06.2006 19:31:16
Ostin tänään Dimarzion cliplock hihnan. Kiristäessäni toista ruuvia, ruuvi katkesi. Elikkä miten tuon ruuvin saisi pois sisältä, vai saako mitenkään. Se on n. 1-2 mm puun sisässä. Olen jo yrittänyt poralla porata ruuviin, mutta se ei pure (saattaa olla että bilteman porasta loppu tehot). Olisiko kellään antaa vinkkejä?

Jos käy niin että sitä ei saa, niin muuttaako uuden reiän viereen poraaminen radikaalisti painopistettä?

(Mainittakoon vielä, että se jäi sinne ei sarven puolelle. Kitara on ESP Horizon FR.)
Käck.
T.Urmio
16.06.2006 21:49:03
Mulle tulis ekana mieleen hitsata jatkoa siihen ruuvinjämään. Toisaalta se painopiste ei muutu ainakaan radikaalisti. Eihän sillä ammuta.
No ei se mun vika oo
ilpoliekkio
16.06.2006 21:59:09
Kokeileppa tehdä jollain pienellä hiomalaikalla siihen sisällekatkenneeseen ruuviin "talttapää"-koloa niin, että saat pyöriteltyä sen ruuvimeisselillä ulos. En tiedä, kuinka vaikea tapaus sulla tässä on, mutta itse olen pariin kertaan onnistunut korjaamaan omia kämmejä tuolla tavoin.
Awaken the suffering
Puavali
16.06.2006 22:29:17
Kokeileppa hieman parempaa poranterää.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Evil Eye
17.06.2006 00:25:44
Kiitos paljon vastanneille!

Päätin tehdä uuden reiän vanhan viereen ja nyt pelittää. Kiitos kuitenkin vastauksista, varmasti toimivia ideoita, mutta välineiden puutteessa päädyin tälläiseen ratkaisuun.
Käck.
fox
17.06.2006 02:03:17

Kokeileppa hieman parempaa poranterää.

Jos, ja jos sen ruuvin paikka on tarkka, tahi kyseessä on ns. vintage- tahi muu arvokeppi, voi kokeilla lieriöterällä porata. sitten, kun se on se ruuvi sieltä porattu veks (ja vähän puuta) niin tappia ja mahdollista maalipinnan fiksausta, uus reikä vanhaan kohtaan ja se on siinä.
(Lieriöterä on sellanen, nimensä mukainen, niinkuin hyvin pieni reikäsaha..)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Limes
20.06.2006 21:13:47
Itseltä katkennut messinkiruuvi vahvistimen takapanelia kiinitettäessä.
Joo,en suosittele messinkiruuveja akkuporakoneella vääntämään.
Anyway, ei katkennut sisään vaan jäi parimilliä näkyviin. Pihdeillä kiini....
ei aukea....nuljaa vaan pään....kiroilua....juottimeen kuumin terä ja pari minuuttia
ruuvin tynkää hehkutin...........johan lähti pihdeillä.
Kyllä ihminen on viisas mies !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)