McIxu 20.02.2006 14:48:51 | |
---|
Niin, kun tuolla metsässä viimesyksynä möyrin, ja kantelin puita tienvarteen, huomasin, että siellä koivuissa oli loimukoivua. Puun halkaisija on n.10, eli miten tuon saisin kitaran rungonrakennukseen? Toinen asia on että jos ostaa straton/telen valmiin kaula-aihion, onko se saman levyinen kuin Jemin kaula? Tänks jo etukäteen vastaajille Et varmaan istu tuntia kuumalla kiukaalla |
Juzzu 20.02.2006 14:56:16 | |
---|
Puun halkaisija on n.10 Yksikkö puuttuu. eli miten tuon saisin kitaran rungonrakennukseen? Teet siitä sopivia palikoita ja liimaat niitä yhteen. Tai jos kyseessä oli esim. 10m leveä runko, saa kitaran tehtyä yhdestäkin palasta. Toinen asia on että jos ostaa straton/telen valmiin kaula-aihion, onko se saman levyinen kuin Jemin kaula? Vastasit käytännössä itsellesi jo tuossa. Nyt otat kuuklen kauniiseen käteen ja haet JEMin ja stratojen ja telejen kaulojen mittoja ja teet itse omat johtopäätöksesi. |
Lethal_J 20.02.2006 20:45:18 | |
---|
10m leveä runko? :D |
McIxu 20.02.2006 21:45:50 (muokattu 20.02.2006 21:46:06) | |
---|
yksikkö on (yllätys yllätys) cm. Mutta jätän nuo suht tuoreet koivut, ja joko a) myyn ne jollekin tai b) pistän raa'asti klapikoneeseen. Ja lähden tutkimaan tuonne vintille, jossa huhujen mukaan on visakoivua ja normaalia koivua, jotka ovat olleet siellä n. 10 vuotta, että ovat suht varmasti ''elämisensä'' lopettanut ja jäänyt muotoon Et varmaan istu tuntia kuumalla kiukaalla |
Crackis 22.02.2006 18:07:47 | |
---|
Koivu ei loppupeleissä ole mitenkään kovin arvokas puu, joten en oikein näe hirveää hyötyä lähteä itse pystymetsästä asti kitaraa tekemään. Siis toki saa tehdä jos haluaa, mutta tuo puun oikealla tavalla kuivaaminenkin on jo taito sinänsä, puhumattakaan että kenellä on tilat saada parinkin kitaran tarpeet puusepänkuivaksi. Mutta jos on tilat, aikaa ja kärsivällisyyttä niin kannattaa ihmeessa jos hyvät puut sattuu kohdalle! Siitä ei enää soittimen käyttöarvo minun mielestäni nouse korkeammaksi, jos valmis kitara on toivotunlainen. Shit happens when u party naked |