Aihe: Valmiit otelaudat - onko kokemuksia?
1
charvette
10.02.2006 20:36:16
Onko kenelläkään kokemuksia valmiista otelaudoista?
Itselläni löytyy yksi projektikitara eli body ja kaula ovat 75%:ti valmiina ja osa kovopuolesta on hommattuna ja kaikkea asiaan kuuluvaa tilkettä+työkaluja on nurkissa. Body on erittäin painavaa (Lempäälän Lauta) saarnipuuta; jyrsitty osin ontoksi ja erillinen kansi päällä etc. etc. Into/aika vaan ei tahtoisi riittää ja pitäisi ehtiä myös soittamaan. No, oli pitkä alustus aiheeseen mutta tekeekö valmiilla nauhoitetulla otelauta-aihiolla mitään eli onko kokemuksia?
Juniper
10.02.2006 20:50:08
Valmiissa otelaudoissa on aika paljon eroja. Mun DC rojektissa on valmis lauta. Se on ainakin varsin hyvin tehty. Nauhat on kunnolla kiinni ja muutenkin laudan viimeistely on hyvällä tasolla.
Todennäköisesti siitäkin joutuu nauhat hiomaan, että saa kitaran soitettavuuden hyväksi.
Olen myös nähnyt täysin kelvottomia valmiita otelautoja, joten kannataa ostaa siten että pääset valitsemaan hyvän yksilön.
charvette
10.02.2006 21:12:00
Mistä ostit ko. otelaudan - samat jutut arveluttaa, ennenkaikkea mainitsemasi nauhatyö eli nauhat pitää olla hiottavissa/kruunattavissa (mikälie termi).
T.Urmio
10.02.2006 21:30:48
Persaukista kiinnostaa myös nauhoitetun otelaudan hinta.
No ei se mun vika oo
charvette
10.02.2006 21:54:45
Senverran vielä aiheesta, että kotoa löytyy Leppävaaran soitinrakentajien nauhasahattu ruusupuotelauta eli nauhojen paikat on sahattu mutta itseäni ei kiinnosta paukuttaa nauhoja ko. plankkuun kiinni vaan pikemminkin pitäisi päästä soittohommiin eli haen lyhyintä tietä soittimen valmiiksi "tuottamiseen".
Anyways kysymys pätee.
Vai pistänkö kakluuniin?
Lethal_J
10.02.2006 23:29:59

itsellä meni nauhoitukseen aj niiden hiontaan alta 3 tuntia..jos ei sen vertaa ole intoa niin valmis lankku kaupsta ja anna soida..väkisin ei soitinta kannata tehä..tule kun paskaa
Campylobacter
11.02.2006 11:04:12
Persaukista kiinnostaa myös nauhoitetun otelaudan hinta.

Tuo nauhoitus useimmiten tapahtuu siinä vaiheessa, kun otelauta on jo kiinni kaulassa, enkä ole nähty myytävän valmiiksi nauhoitettuja lautoja. Tuskin se kovin vaikeaa on itsekään nauhoittaa.

Nimimerk. Nauhojen laitto edessä. :)
"sooloa soittaessa, jolloin soundi, muuttuu, mikäs siinä jos haluaa, muuttaa, soundia, mutta jos ei halua niin" -megaband
MPU
11.02.2006 11:14:48
Kyllä niitä valmiiksi nauhoitettuja otelautoja on myynnissä, esmes Levytukusta voipi kysellä. Niillä saa ihan hyvin soivia kitaroita tehtyä. Nauhoja saattaa joutua hiomaan, mutta itse nauhojen paikoilleen paukuttamiselta kyllä säästyy.
Marko
takape
11.02.2006 11:26:18
Itse ostin tuollaisen valmiin otelaudan telecoustic projektia varten.
http://www.netikka.net/takamaa/telecoustic/
Ne mitä paikallisesta soitinliikkeestä löytyi oli kyllä kaikki ihan kelvollisia laadultaan. Tietysti ei ole jumbo nauhoja eikä helmiäisupotuksia. Mutta nuo nauhat ovat ihan sopivat ja otelautamerkit (muoviset) mennee ainakin tuossa omassa projektisssa ihan hyvin.

Omassani ei tarvinnut nauhoja päältä hioa, ainoastaan nauhojen päät tartti siistiä uudelleen otelaudan liimauksen jälkeen.

Hintaa tuolla otelaudalla oli muistaakseni 29e
herra47
13.02.2006 12:01:29
Mä ostin lepoon täysin valmiin otelaudan milbrookista ja makso jotain 36€ ellen ihan väärin muista ja oli kyllä tosi hyvää työtä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)