Aihe: Kaapin jakkien juottamisesta
1
Antti1
08.02.2006 19:24:30
Elikkä tilasin Thomannin tilauksen yhteydessä tämmöisiä jakkeja kaksin kappalein: http://www.thomann.de/thoiw3_neutrik_nj_3fp6c_prodinfo.html

Noiden perässä on kummassakin kiinni yksi elementti, eli monoksi on noita tullut juoteltua. Toinen piuha tippiin ja toinen ringiin tai sleeveen, en nyt muista ihan 100% varmaksi.

Kysymys kuuluukin, että onko normaalia, että yleismittarilla koittaessa vempain alkaa piippaamaan ikäänkuin jokin olisi oikosulussa tai jotain? Saattaisiko tuo johtua siitä, että jos olisin ajatuksissani mennyt juottamaan piuhat tippiin ja ringiin, enkä sleeveen?

Elkööt ihmiset hermoilko typeriltä kuulostavien ilmauksieni takia, en mä tajua sähköstä yhtään mitään. Vääntäkää vastaukset mieluiten rautalangasta.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
SaBer
08.02.2006 19:37:20

Kysymys kuuluukin, että onko normaalia, että yleismittarilla koittaessa vempain alkaa piippaamaan ikäänkuin jokin olisi oikosulussa tai jotain?

Elementin resistenssi on niin pieni, että voi piipata, vaikka kaikki olisi hyvin. Mittaa resistanssi. Jos se on n. 5Ohmia, on kaikki hyvin.
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
Antti1
08.02.2006 19:56:04
Mikäli mä nyt osaan oikein tällä vempaimella mittailla, niin näyttää 7,5ohmia per elementti. Mun täytyy valitettavasti mittailla kaiutinjohdon avulla plugin päästä, joten se ilmeisesti vaikuttaa mittaustulokseen jonkin verran? Kuulostaako arvot huolestuttavilta?
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had
poppamies
08.02.2006 21:36:32

Mikäli mä nyt osaan oikein tällä vempaimella mittailla, niin näyttää 7,5ohmia per elementti. Mun täytyy valitettavasti mittailla kaiutinjohdon avulla plugin päästä, joten se ilmeisesti vaikuttaa mittaustulokseen jonkin verran? Kuulostaako arvot huolestuttavilta?

7,5 ohmia / elementti on ihan ok kun mittaat resistanssia. Eli oot kytkenyt jakit ihan oikein. Jos vielä haluat varmistaa asian ennenkuin laitat kaapit vahvistimen perään voit kokeilla 1,5v paristolla. Jos/kun kaikki on kytketty oikein niin kaiuttimesta kuullu pieni pop-ääni kun kytket sen 1,5 patterin edestakaisin jollain plugijohdolle siihen jakkiin. Jos haluat että kauiuttimet on viimeisen päälle "oikenpäin" kytketty niin kartion pitäisi liikkua ulospäin kun patterin + napa on kytketty tippiin.
G-strings are for strippers
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)