erkko 16.01.2006 18:11:51 | |
---|
Ajattelin että voisin askarrella kondensaattorimikin minidiskiin. Onko joku tehnyt vastaavan? Mulla on Sony MZ-R700PC ja oon käsittänyt että siinä on jonkinlainen phantomi itsessään. Eli ilmeisesti riittää että hankkii yksi tai kaksi konkkamikkikapselia ja juottaa kapselin tai kapselit kiinni plugiin vai tartteeko väliin jotain muuta? Mistähän saisi hyvälaatuisia kapseleita kohtuuhinnalla? Mikrofoni olisi tulossa bändiäänityksiin, eli sen pitää kestää aika kovaa äänenpainetta. Kiitos jo etukäteen neuvoista. |
Aki 17.01.2006 06:30:42 | |
---|
Partcosta saatavat 10mm halkaisijan omaavat kapselit on erittäin hyväsoundisia, erittäin neutraaleja. Maksavat 1€/kpl. Nimenomaan riittää että kapselin nastoihin piuha kiinni ja toinen pää minidiskille. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
kivi 17.01.2006 12:51:36 | |
---|
Ajattelin että voisin askarrella kondensaattorimikin minidiskiin. Onko joku tehnyt vastaavan? Mulla on Sony MZ-R700PC ja oon käsittänyt että siinä on jonkinlainen phantomi itsessään. Eli ilmeisesti riittää että hankkii yksi tai kaksi konkkamikkikapselia ja juottaa kapselin tai kapselit kiinni plugiin vai tartteeko väliin jotain muuta? Mistähän saisi hyvälaatuisia kapseleita kohtuuhinnalla? Mikrofoni olisi tulossa bändiäänityksiin, eli sen pitää kestää aika kovaa äänenpainetta. Kiitos jo etukäteen neuvoista. Mulla on Sony MZ-R55 ja askartelin siihen tosiaan tuollaisen parin euron "keinopään". Tarvittavat osat olivat stereoliitin 3,5mm, kapselit, kaksi kondensaattoria ja kaksi vastusta; komponentteja tarvittiin että elektreetit osasivat käyttää laitteen antamaa 3,5 voltin phantomia sterona. Osat ostin Radioduosta, ja he kopioivat mulle myös kaupan päälle mikin speksiliuskan ja piirsivät siihen kytkenytäkaavion, etten varmasti erehdy. Ostin varuiksi kolme kapselia, mikä oli hyvä, koska terminaalit ovat suoraan kapselin kuoressa, ja yhdestä mikistä onnistuin sulattamaan toisen kokonaan. Olisiko tullut kaikkineen viitisen euroa maksamaan? Soundi on hyvä, ja kestää äänenpainetta niin keikoilla kuin treeneissä. Sama mikki muuten toimii muissakin äänittävissä Walkmaneissa, kaikki Sonyt vissiin antavat samaa phantomia..? |
erkko 17.01.2006 15:07:52 | |
---|
Kiitoksia Aki ja Kivi! Ajelin aamulla duuniin Partcon kautta ja ostin noita euron mikkejä. Tein saman tien sekä stereo- että monomikin. Hyvin tuntuu toimivan. Äänenlaadusta en osaa sanoa mitään, täytyy koittaa vertailla mikkejä johonkin oikeisiin mikkeihin. Kivi, oliskohan se niin että vastus on jännitteen tiputtamista varten ja kondensaattori on jonkinlainen päästösuodin? Mun ostamat kapselit toimi ihan suoraan Minidiskin phantomilla. |
Trebla 17.01.2006 15:29:57 | |
---|
Tiedä sitten kuinka käy tarkoitukseen, mutta Monacor:illa on ollut sellainen kapseli kuin MCE 2000, jota hifimiähet ovatten käyttäneet kaiutinmittauksiin. Taajuusvasteen pitäisi olla kait aika tasainen.. RadioDuosta noita ainakin joskus sai "Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs |
mWaltari 17.01.2006 15:32:30 (muokattu 17.01.2006 15:34:16) | |
---|
Heppa, Löytyskö joltain kytkistä, miten tuon saman sais ujutettua vielä linjaliittimeen, eli joku patteri phantom sekä jonkunlainen vahvistusosa... -TP- |
32788 17.01.2006 17:47:58 (muokattu 17.01.2006 17:49:10) | |
---|
Heppa, Löytyskö joltain kytkistä, miten tuon saman sais ujutettua vielä linjaliittimeen, eli joku patteri phantom sekä jonkunlainen vahvistusosa... -TP- Tossa näyttäisi olevan... http://koti.mbnet.fi/huhtama/ele/index.php?si=kyt02.sis&pa=jaaa Ajattelin itekin väsätä jossain vaiheessa. Hyvä tietää että nuo Partcon mikit ainakin on hyviä, itteä on lähinnä epäilyttänyt niiden sopivuus mihinkään musiikkiin liittyvään äänittelyyn. Toisaalta vaikuttaahan tuo etunenkin aika paljon soundiin, ja tuolla vielä sanotaan, että ei ole mikään kovin hifi kytkentä... Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti |
Trebla 17.01.2006 18:39:43 | |
---|
"Language is a virus from outer space." -- William S. Burroughs |
SaBer 18.01.2006 09:08:57 | |
---|
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
samppa.takala 18.01.2006 19:48:08 | |
---|
Minkälaiseen runkoon olette tehneet ko. mikit? Osoittavatko kapselit eri suuntiin vai samaan suuntaan? Mikähän olisi näin stereo-kuvan kannalta paras ratkaisu? http://www.perloset.com/pmic.htmTuossa S1:ssä näyttäisi osoittavan eri suuntiin -samppa |
Aki 18.01.2006 20:38:42 | |
---|
http://www.perloset.com/pmic.htm Tuossa S1:ssä näyttäisi osoittavan eri suuntiin Ihmiskorvakin kuulee edestä paremmin, joten itse aion samankaltaisessa projektissa pistää 90-120 asteen kulmaan, ja ympärille jotain heijastamatonta, jotta suuntakuviota tulee edes hieman. Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!! |
erkko 19.01.2006 15:07:02 | |
---|
Mä tein mikit ihan vaan niin että laitoin kapselit n. 5cm pitkien piuhojen päihin ja ympärille kutistesukkaa. Laitoin vielä kutistesukan sisään jäykisteeksi rautalankaa että mikkejä voi taivutella mihin asentoon haluaa. Ratkaisu oli siinä mielessä vähän huono että kapseleiden suuntakuvio on lähinnä täysi pallo, eli mikkien suuntaavuus on todella huono. Asiaa vois varmaan parantaa vaikka niin että laittais mikit muoviletkun tai muoviputken pätkän sisään. Täytyis ensi lähipäivinä koittaa käydä vertaamassa mikkejä johonkin kunnolliseen mikkiin että tietää kannattaako asiaa alkaa jalostamaan eteenpäin. |