buffalo-eemeli 28.11.2005 21:03:10 | |
---|
Jaksaskohan joku mitata omasta SG:stänsä muutamat perus mitat: Bodyn leveys kolmesta kohtaa: levein-, kapein- ja "sarvien" levein kohta. Sitten myös Bodyn pituus vaikkapa yläsarven kärkeen. Kaikenlaisia muitakin mittoja saa ilmoitella! Koetan tässä suurennella valokuvaa 1:1 sapluunaksi ja haluaisin vielä tarkistella mitat. Olen kyllä ladannut ne CAD-kuvat siltä joltain sivulta, mutta minusta ne näyttävät virheellisiltä. tänks! |
Jannipaali 28.11.2005 21:45:13 | |
---|
Jaksaskohan joku mitata omasta SG:stänsä muutamat perus mitat: Bodyn leveys kolmesta kohtaa: levein-, kapein- ja "sarvien" levein kohta. Sitten myös Bodyn pituus vaikkapa yläsarven kärkeen. Kaikenlaisia muitakin mittoja saa ilmoitella! Koetan tässä suurennella valokuvaa 1:1 sapluunaksi ja haluaisin vielä tarkistella mitat. Olen kyllä ladannut ne CAD-kuvat siltä joltain sivulta, mutta minusta ne näyttävät virheellisiltä. tänks! Käykö Epiphone SG:n mitat? THV-klubi #40
Menossa mukana: Musiikkikullas
"Bang your head, kill your soul, let your fucking head explode" |
ruma-tero 29.11.2005 08:03:39 | |
---|
Jos ne CAD-kuvat on noilta sivuilta niin eivät olleet kovin häävit... http://www.guitarbuild.com/modules/mydownloads/ Mutta itte piirsin aidosta SG:stä mallineen josta nyt mittasin suurimman leveyden; 335mm ylemmän levennyjsen leveyden; 275mm kapein kohta 232mm sarvien kärkien väli n.; 180 ja rungon pituus 412mm Muita mittoja olikin sitten gibsonin sivuilla aika hyvin... |
buffalo-eemeli 29.11.2005 17:51:50 (muokattu 29.11.2005 17:52:31) | |
---|
Jos ne CAD-kuvat on noilta sivuilta niin eivät olleet kovin häävit... http://www.guitarbuild.com/modules/mydownloads/ No sieltähän ne... Minun valokuvasuurennos-malline heittää kaikissa leveysmitoissa 8mm ja pituus on sattunu millilleen?! On ollu kepakko visiin vähä vinossa kuvattaessa. Kyllä tuommosella ruudukkojutskallaki näköjään saa aika tarkasti jos tuuri käy. Käykö Epiphone SG:n mitat? Voishan ne "epihoneyn" mitatki laittaa vaikka ihan vertailun vuoksi... Ja kiitos vielä oikein paljo! |
ruma-tero 29.11.2005 20:59:40 | |
---|
Minun valokuvasuurennos-malline heittää kaikissa leveysmitoissa 8mm ja pituus on sattunu millilleen?! On ollu kepakko visiin vähä vinossa kuvattaessa. Niin siinä varmaan on käynyt... Oma malline on siis kopsattu kitara pahvin päällä piirtämällä, niin ettei sekään ehkä ihan millintarkka ole, mutta paras mihin kykenin...;-) |
HanskiS 31.03.2006 21:04:33 | |
---|
Laitan tämän kyselyn tänne, jo aika vanhaan ketjuun. SG:n mitoista kun on kyse. Onko bodyn pituus 41,2 cm mitattu, sen keskeltä kaulan ja bodyn liitoskohtaan ? Ja kuinkas paksu body on? Taloyhtiön kellarissa olisi parikymmentävuotta vanha 4 cm paksu kuusesta tai männystä tehty pöytälevy. Riittääkö paksuun SG:n bobyyn? |
ruma-tero 01.04.2006 18:36:04 | |
---|
Laitan tämän kyselyn tänne, jo aika vanhaan ketjuun. SG:n mitoista kun on kyse. Onko bodyn pituus 41,2 cm mitattu, sen keskeltä kaulan ja bodyn liitoskohtaan ? Ja kuinkas paksu body on? Taloyhtiön kellarissa olisi parikymmentävuotta vanha 4 cm paksu kuusesta tai männystä tehty pöytälevy. Riittääkö paksuun SG:n bobyyn? Eiku se 412mm on ylemmän sarven päähän, mutta liitokseen mulla tuli 409mm, joten ei suurta heittoa. Ja liitoksen paikkahan on jossain määrin elävä; jo aidossa SG:ssäkin. Yleensä 19. nauhan kohdalla, mutta sitähän voi liikutella, tai tehdä sen jonkin muun nauhan kohdalle, tai ihan miten tykkää... Paksuus oli muistaakseni SG Spesiaalissa n. 33mm, mutta omatekemät olen tehnyt 35:n milliin. Joten tuo sinun lankkusi riittää aivan mainiosti. Metu, hei! Tuu kääntämään miun kiikkutuoli telekkarriin päin! |